اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

مبتلاشدن ۲۰۰ نفر به کرونا در یک مهمانی/استفاده از دوچرخه به جای حمل و نقل عمومی فرهنگسازی شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ضمن تأکید بر اینکه شهروندان از تجمع خود داری کنند، ادامه داد: ۲۰۰ نفر در یک مراسم درگیر کرونا شده اند؛ مردم برای حفظ سلامت خود از تجمع و محیط‌های بسته و مکان های مرطوب دوری کنند.

مبتلاشدن ۲۰۰ نفر به کرونا در یک مهمانی/استفاده از دوچرخه به جای حمل و نقل عمومی فرهنگسازی شود

حسین کریم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: در مرحله اول با مشارکت جمعی مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، البرز از آرامترین استان‌های کشور در مدیریت کرونا بود اما اکنون همچون سایر استان‌ها،  آمار و ارقام خوب نیست و شاهد روند افزایشی شیوع کرونا در البرز هستیم.

وی با بیان اینکه ویروس از غفلت مردم سوءاستفاده کرد، افزود: متاسفانه به دلیل اینکه موارد بهداشتی در جامعه کمتر رعایت می‌شود؛ تعداد بیماران کرونایی بستری در شبانه روز به شدت افزایش یافته است و شاهدیم که با توجه به شدت انتقال ویروس در سطح جامعه مرز کنترل ویروس تا خط قرمز انتشار حداکثری کوتاه است.

تجمعات اصلی ترین  نقطه شکست ما و موفقیت ویروس کروناست؛ به ویژه  تجمعات در محیط بسته، خطر ابتلای جمعی افراد را افزایش می دهد

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در واکنش به بازگشایی تالارها، استخرها و سایر مراکز تجمعی، گفت: تجمعات اصلی ترین  نقطه شکست ما و موفقیت ویروس کروناست؛ به ویژه  تجمعات در محیط بسته، خطر ابتلای جمعی افراد را افزایش می دهد. در محیط رطوبت نیز ویروس کرونا  بیشتر باقی می ماند و احتمال  انتقال ویروس بیشتر است.
 
وی با بیان اینکه البرز هنوز در وضعیت قرمز نیست که در خصوص بازگشایی مراکز تصمیم گیری کند و بازگشایی استخرها تصمیم ستاد ملی کروناست، یاد آور شد: ستاد کرونا کشور علاوه بر وضعیت بهداشت،  مرگ اقتصادی را هم در نظر می‌گیرد و با توجه به شرایط اقتصادی و  تورم موجود در جامعه به بازگشایی مراکز اقدام می‌کند.

دکتر کریم  با اشاره به افزایش احتمال انتقال ویروس کرونا در محیط‌های بسته و مرطوب، تاکید کرد: از هموطنان می خواهیم که به استخرها مراجعه نکنند.  

وی در ادامه بر لزوم رعایت ۳ گام مهم در مقابله با کرونا توسط مردم تاکید کرد: تا زمان وجود  کرونا،  استفاده از ماسک به عنوان بهترین مانع انتقال، اجباری شود، همچنین شستشوی دست‌ها با آب و صابون و یا استفاده از محلول ضد عفونی کننده و در گام سوم، فاصله گرفتن از یکدیگر باید رعایت شود. 

این مقام مسؤول ضمن تأکید بر اینکه شهروندان از تجمع خود داری کنند، ادامه داد: ۲۰۰ نفر در یک مراسم درگیر کرونا شده اند؛ مردم برای حفظ سلامت خود از تجمع و محیط‌های بسته و مکان های مرطوب دوری کنند.

استفاده کمتر از وسایل حمل و نقل عمومی  و بهره گیری از راه‌های جایگزین از جمله پیاده روی و دوچرخه سواری باید در جامعه فرهنگسازی شود

 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه کرونا سبک جدیدی از  زندگی را می‌طلبد، گفت: با توجه به اینکه رعایت فاصله اجتماعی در وسایل حمل و نقل عمومی امکانپذیر نیست؛ استفاده کمتر از وسایل حمل و نقل عمومی  و بهره گیری از راه‌های جایگزین از جمله پیاده روی و دوچرخه سواری باید در جامعه فرهنگسازی شود.

کریم در پایان افزود: افرادی که به کرونا مبتلا شدند تصور می‌کنند در مقابل ویروس کرونا ایمن هستند و از ماسک استفاده نمی‌کنند!

انتهای پیام/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول