اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آمارهای تولید در سمنان چگونه استخراج می‌شود؟

چگونگی جمع‌آوری آمارها و اطلاعات از وضعیت تولید در شهرک‌های صنعتی استان سمنان همواره یکی از پرسش‌های مهم بوده است؛ اما به‌واقع، این آمارها چگونه استخراج می‌شود؟

آمارهای تولید در سمنان چگونه استخراج می‌شود؟

خبرگزاری فارس سمنان- گروه اقتصادی: صدها واحد تولیدی و صنعتی در استان سمنان فعال هستند و چگونگی جمع‌آوری آمارها و اطلاعات از وضعیت تولید در شهرک‌های صنعتی استان سمنان همواره یکی از پرسش‌های مهم بوده است؛ اما به‌واقع، این آمارها چگونه استخراج می‌شود؟

با توجه به اهمیت ارائه اطلاعاتی که با زندگی و اشتغال مردم استان سمنان و سیاست‌های کلی استان سمنان ارتباط دارد، نشر چنین اخبار و گزارش‌هایی مستلزم استناد به آمارهای قطعی بوده و نشر اطلاعات نادقیق، بدون تردید موجب تشویق اذهان عمومی در جامعه می‌شود.

از طرفی، نباید با رویکرد غیرکارشناسی و هیجانی و با مخدوش و بی‌اعتبار خواندن سیستم اطلاعات وضعیت تولید و اشتغال در استان سمنان که بخشی از سرمایه علمی و کارشناسی در استان سمنان است، اعتماد عموم را نسبت به زحمات کارشناسان متعهد شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان و سازمان‌های ذی‌ربط خدشه‌دار کرد.

 

پیگیری‌ها از روند استخراج آمارهای بخش صنعت و تولید در استان سمنان به اینجا ختم شد که شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان به‌عنوان یک شرکت تخصصی همواره به اصول علمی و حرفه‌ای خویش استناد کرده و از کارشناسان مجرب و روش‌های استاندارد بهره می‌برد.

مسؤولان می‌گویند: سطح دقت و کیفیت اطلاعات تولیدشده شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان به‌گونه‌ای است که تمام فعالان حوزه تولید و اشتغال به گزارش‌های آن اعتماد کرده و این شرکت همواره یکی از مراجع معتبر تدوین اطلاعات وضعیت شهرک‌های صنعتی در استان سمنان بوده است.

روش تهیه آمارهای اقتصادی و تولیدی در تمام استان سمنان برای استفاده تصمیم‌سازان و سیاست‌گذاران صنعت و اشتغال به‌گونه‌ای است که آمارهای تولیدشده در سه مقطع زمانی کوتاه‌مدت (ارقام مقدماتی)، میان‌مدت (ارقام نیمه قطعی) و سپس ارقام نهایی با سطوح مختلف تفصیل تهیه و پس از بررسی‌های لازم ارائه می‌شود.

 

از آنجا که شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان به‌عنوان یکی از نهادها در تهیه و ارائه آمارهای اقتصادی تولیدی استان سمنان محسوب می‌شود، بنابراین با توجه به اهمیت موضوع، در تولید و انتشار آمارهای کلان اقتصادی و تولیدی از حساسیت فنی و علمی لازم برخوردار است.

از این‌رو، گفته شده که ارائه هرگونه اطلاعات از طرف مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در خصوص وضع شهرک‌های صنعتی استان سمنان با بررسی کارشناسی، صورت‌گرفته و از دقت لازم برخوردار است.

معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با توجه پایش وضعیت تمام واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان سمنان با ارتباط مستقیم با مدیران این واحدها، علت تعطیلی هر واحد را ازجمله نبود بازار فروش، معوقات بانکی، عدم توان رقابت با محصول صادراتی، فرسودگی ماشین‌آلات و عدم توان نوسازی، بدهی به دستگاه‌های دولتی ازجمله مالیات، نبود مواد اولیه، نبود سرمایه در گردش، اختلافات داخلی شرکا و جانشینی بانک بررسی و پایش می‌کند.

 

برای هر کدام یک از مشکلات این واحدها در صورت تمایل مشاوره و راهکار ارائه می‌شود تا واحد تولیدی راکد مجدداً احیا شود.

علاوه بر این، وضعیت فعال و غیرفعال بودن شرکت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی توسط مدیران و کارکنان شهرک‌های صنعتی استان سمنان با توجه به بازدیدهای دوره‌ای به واحدها و بنگاه‌های تولیدی به‌صورت مستمر بررسی و پایش می‌شود.

تهیه و تدوین اطلاعات وضعیت تولید و اشتغال در استان سمنان ضرورتی ملی به شمار می‌رود و قطعاً تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با موضوع، اهتمام لازم به‌منظور تهیه و ارائه آمارهای باکیفیت را در سرلوحه کار خود قرار می‌دهند.

انتهای پیام/2568/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول