اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

فارس من| طرح شفافیت را بعد از تعطیلات مجلس به صورت ویژه در دستورکار قرار می‌دهیم

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت که طرح شفافیت را بعد از تعطیلات مجلس به صورت ویژه در دستورکار صحن قرار خواهد گرفت.

فارس من| طرح شفافیت را بعد از تعطیلات مجلس به صورت ویژه در دستورکار قرار می‌دهیم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مخاطبان خبرگزاری فارس سوژه‌ای با عنوان «شفافیت آرای نمایندگان مجلس» در «فارس من» ثبت و درخواست پیگیری آن را داشته‌اند.

در همین زمینه و برای کسب اطلاع از آخرین وضیت طرح شفافیت در مجلس به سراغ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی رفتیم. وی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی فارس، با اشاره به تدوین طرح شفافیت آرای نمایندگان گفت: این طرح به هیأت رئیسه تحویل داده شده و پس از شروع به کار کمسیون‌های مجلس، به کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی ارجاع خواهد شد. 

وی افزود: پس از بررسی این طرح در کمیسیون و ارسال آن به صحن علنی مجلس، ما سعی می‌کنیم تا با توجه ویژه، این طرح را در دستورکار صحن علنی قرار دهیم تا هر چه سریع‌تر به تصویب برسد و شفافیت آرای نمایندگان در رأی‌گیری‌ها محقق شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: براساس طرح شفافیت آرای نمایندگان، رأی‌گیری در مورد تمام لوایح در دستورکار صحن علنی به صورت شفاف خواهد بود به این معنا که معلوم می‌شود کدامیک از نمایندگان به کدام طرح و مصوبه رأی مثبت و کدام طرح رأی منفی و چه تعداد نمایندگان رأی ممتنع و چه تعداد در رأی‌گیری‌ها شرکت نکردند. 

وی خاطرنشان کرد:‌ البته در موارد استثنا که بسیار نادر است و با مسائل امنیتی کشور گره خورده، به تشخیص رئیس و هیأت رئیسه مجلس، رأی‌گیری درباره این مسائل و موارد به صورت علنی و شفاف نخواهد بود و برای رعایت مسائل امنیتی، این طرح‌ها و لوایح مخفیانه در موردشان رأی‌گیری انجام خواهد شد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول