اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

دانشگاه تبریز در بین 150 دانشگاه برتر جهان

دانشگاه تبریز در جدیدترین اعلام نظام رتبه بندی تایمز در عرصه دانشگاه­های عصر طلایی تایمز در در بین 150 دانشگاه­های جهان قرار گرفت.

دانشگاه تبریز در بین  150 دانشگاه  برتر جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در آخرین رتبه بندی که در 24 ژوئن سال 2020 منتشر شد دانشگاه تبریز بعنوان یکی از باسابقه ترین دانشگاه­های ایران رتبه 150-101 را کسب کرده است.

نظام رتبه بندی جهانی تایمز دانشگاه ها را به سه نوع دانشگاه های قدیمی (با بیش از 80 سال قدمت)، دانشگاه های ایجاد شده در عصر طلایی آموزش عالی (با قدمتی بین 50 تا 80 سال) و دانشگاه های جوان (با قدمتی زیر 50 سال) دسته بندی می کند. عصر طلایی نظام آموزش عالی به دوره ای اطلاق می­شود که در آن تشکیل دانشگاههای جدید و سرمایه گذاری در عرصه تحقیقات علمی شتاب بیشتری گرفته است.

این نظام رتبه بندی دانشگاه­های ایجاد شده در فاصله زمانی 1945 تا 1967 را شامل می‌­گردد و دانشگاه‌­ها  بر اساس میزان  امتیاز به دست آمده  در شاخص های آموزش، پژوهش، استناد، انتقال دانش و چشم انداز بین المللی مورد  سنجش و رتبه بندی قرار می­‌گیرند.

شایان ذکر است دانشگاه تبریز بعنوان دومین دانشگاه ایران در سال 1326 مصادف با 1947 میلادی با دو دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را آغاز نموده و از بدو تاسیس در عرصه های بین المللی حضوری فعال داشته و اولین دانشگاه ایرانی عضو اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های جهان (IAU) است.

انتهای پیام/60001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول