اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کاهش ۱۰ درصدی ترافیک پرونده‌ها با استقرار شعبه تجدید نظر کاشان

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت : استقرار دادگاه‌های تجدیدنظر استان اصفهان در شهرستان کاشان، حداقل ۱۰ درصد از حجم پرونده های ورودی به محاکم تجدیدنظر مرکز استان را کاهش داده است.

کاهش ۱۰ درصدی ترافیک پرونده‌ها با استقرار شعبه تجدید نظر کاشان

محمد رضا کبیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معمار بزرگ دستگاه قضا شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و نیز شهدای حادثه هفتم تیر، اظهار داشت: استقرار ۴ شعبه از دادگاههای تجدیدنظر استان اصفهان در کاشان با پیگیری مجدانه رییس کل دادگستری استان اصفهان و نیز عنایت و مساعدت ویژه حضرت آیت الله رییسی ریاست قوه قضائیه از ابتدای مهر ماه سال ۹۸ صورت گرفته است و این مهم جهت رسیدگی به پرونده های مربوط به شهرهای شمال اصفهان (کاشان، آران و بیدگل، نطنز و بادرود) اختصاص یافته است.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان اصفهان افزود: این نوآوری توسط حضرت آیت الله رییسی ریاست قوه قضاییه صورت گرفته و قرار هست متعاقب تصویب طرح اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری در مجلس هرچه زودتر در شهرهای بزرگ کشور شعبی از دادگاههای تجدیدنظر تشکیل گردد.

به گفته وی، در حال حاضر ۴ شعبه از دادگاههای تجدیدنظر استان اصفهان(۳۶، ۳۷، ۳۸ و ۳۹) در کاشان مستقر شده که به موضوعات خانواده، انقلاب، کیفری و حقوقی رسیدگی می نمایند.

وی گفت: شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان، نیز از تاریخ ۹۸/۰۹/۰۱ در این مجتمع مستقر و به پرونده های مرتبط رسیدگی می نماید و در مجموع تعداد ۱۰ قاضی به پرونده های تجدیدنظر و کیفری یک رسیدگی می نمایند.

کبیری با بیان اینکه این دادگاهها توانسته است در جهت رفع اطاله دادرسی، کاهش هزینه های پستی، ماموریتها، سهولت ارباب رجوع در پیگیری امور مربوط به پرونده ها، رفع خطرات احتمالی در مسیر رفت و برگشت بین حوزه های چهارگانه تا مرکز استان و بالعکس، نقش مهمی ایفا کند.

وی در خصوص عملکرد این مجموعه از تاریخ تشکیل تا پایان خردادماه ۹۹ اظهارداشت: تاکنون تعداد ۶۰۱۳ فقره پرونده وارد این مجتمع شده که ماحصل فعالیت همکاران رسیدگی به ۵۵۴۷ فقره پرونده بوده است و در این راستا ۱۸ هزار و ۱۴۹ فقره ابلاغیه به دو صورت الکترونیکی و سنتی برای اصحاب دعوی صادر شده است که تعداد ۱۷ هزار و ۹۴۷ فقره از این ابلاغیه ها بصورت الکترونیک انجام شده که ۹۸.۹ درصد از آن‌ها را تشکیل می دهد و این روند بسیار خوبی در ثبت و انجام امور به نحو الکترونیک  است.

 معاون قضایی رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: میانگین وقت رسیدگی به پرونده های این مجتمع کمتر از یک ماه اعلام داشت که فاصله زمانی نسبتا مناسبی است.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان اصفهان در خصوص مشکلات مجتمع مذکور عنوان داشت: حجم بالای پرونده های وارده به شعبه ۳۷ دادگاه تجدیدنظر که تنها شعبه رسیدگی کننده به امور کیفری است، ضرورت افزایش یک شعبه کیفری دیگر را دارد ، همچنین پیگیری طرح اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری و تصویب آن که طی ماده ۱۵ این طرح به تشکیل دادگاههای تجدیدنظر در غیر از مراکز استان‌ها به تشخیص ریاست قوه قضاییه اشاره دارد از جمله موارد ضروری جهت رفع مشکلات پیش رو است.

انتهای پیام/۶۳۰۱۸/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول