اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فائوچی: شاهد تلفات بیشتری در آمریکا خواهیم بود؛ ماسک بزنید

رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا درباره وضعیت جاری شیوع ویروس کرونا در آمریکا و مرگ و میر قریب‌الوقوع تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها به شدت هشدار داد.

فائوچی: شاهد تلفات بیشتری در آمریکا خواهیم بود؛ ماسک بزنید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال رکوردزنی موارد روزانه ابتلا به کرونا در آمریکا یکی از چهره‌های شناخته شده بهداشتی این کشور ضمن درخواست از مردم برای زدن ماسک و اجتناب از حضور در اماکن شلوغ، از قربانی شدن تعداد بیشتری از مردم آمریکا طی روزها و هفته‌های آینده خبر داد.

دکتر «آنتونی فائوچی» به «سی‌ان‌بی‌سی»  گفت: «موارد بیشتری از (ابتلا به کرونا در آمریکا) وجود دارد. در برخی از بیمارستان‌ها در برخی نقاط تعداد جدید از موارد بستری انجام شده است و به زودی شما شاهد موارد بیشتری از مرگ و میر خواهید بود».

این عضو کارگروه کرونای کاخ سفید تصریح کرد: «اگرچه شمار مرگ و میر در سطح کشور در حال کاهش یافتن است اما این بدان معنا نیست که شاهد شروع افزایش آن نباشید».

به گفته او برخلاف قبل، اکنون شاهد افزایش موارد ابتلای افراد جوان به ویروس کرونا در آمریکا هستیم که این باعث افزایش موارد انتقال ویروس از جوانان به افراد مسن‌تر و آسیب‌پذیرتر می‌شود.

رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفت: «افراد جوانی که مبتلا هستند و نمی‌دانند که مبتلا شده‌اند شاید سهوا افرادی را که آسیب‌پذیر هستند مبتلا کنند و این تبعات بیشتری بر جا خواهد پذاشت و آن زمان شما شاهد افزایش بستری شدن‌ افراد و مرگ و میرهای بیشتر خواهید بود. این موضوع شاید چند هفته معدود زمان ببرد اما ما شاهدش خواهیم بود و این مایه نگرانی من است».

وی ادامه داد: «مردم دارند افراد دیگر را مبتلا می‌کنند و در این بین فردی که آسیب‌پذیر است مبتلا خواهد شد. این بخشی از فرایندی است که ما می‌توانیم یا بخشی از راه‌حلش باشیم و یا بخشی از مشکلش».

فائوچی شدت گرفتن موارد ابتلا به کرونا در آمریکا به ویژه در ایالت‌های فلوریدا، کالیفرنیا، آریزونا و تگزاس را «وضعیتی جدی» و «بسیار نگران‌کننده» خواند.

این مقام ارشد بهداشتی در آمریکا با اشاره تلویحی به اظهارات چندی قبل «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره چرایی افزایش موارد ابتلا به کرونا اعلام کرد، افزایش شمار مبتلایان در این مناطق، «فقط به این خاطر نیست که آنها دارند تست‌های بیشتری (درباره ابتلا به کرونا) می‌گیرند».

به گفته او، دلیل این موضوع اقدامات این ایالت‌های آمریکا برای رفع محدودیت‌های اعمال شده در خصوص کرونا و  بازگشایی‌ها است.


آنتونی فائوچی

عضو کارگروه کرونای کاخ سفید گفت: «اینکه ما در قرنطینه هستیم یا اینکه بگوییم بیایید بدون ماسک به کافه ها و مغازه ها سرازیر شویم و به سواحل برویم، اگر شما قرار است که بازگشایی صورت دهید باید این کار را به روشی گام به گام و محتاطانه انجام دهید، اگر شما از قرنطینه به وضعیت کاملا بی ملاحظه برسید آن وقت است که دچار دردسر خواهید شد».

او در ادامه با مخاطب قرار دادن مقام‌های ایالت‌های آمریکایی درگیر در شیوع ویروس کرونا، از احتمال مخالفت‌ها در این ایالت‌ها و همچنین مخالفت‌های دولت فدرال این کشور با قرنطینه دوباره خبر داد.

فائوچی گفت: «اگر شما بگویید که خواهان برگشت به قرنطینه هستید، مخالفت قاطعی با آن صورت خواهد گرفت. شما شاید مجبور به انجام این کار بشوید و شما هرگز (نباید) این گزینه را از روی میز حذف کنید اما قبل از اینکه چنین کاری بکنید، چطور است که کارهایی را که ما مدت‌هاست می‌گوییم انجام دهید. تو رو خدا از حضور در تجمعات بپرهیزید، ماسک بزنید».

به گزارش «بی‌بی‌سی»، رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا روز جمعه در اظهاراتی با اشاره به وضعیت کنونی شیوع کرونا در این کشور گفت: «همانطور که دارید می‌بینید ما در برخی مناطق خاص، مشکلی جدی داریم».

وی افزود: «خوب وقتی در یک منطقه از کشور اتفاق می‌افتد، در نهایت این موضوع می‌تواند به دیگر مناطق هم تاثیر بگذارد».

فائوچی از اقدامات شتاب زده در آمریکا در زمینه برداشتن محدودیت‌های مقابله با کرونا در برخی ایالت‌ها انتقاد کرد و به عنوان عامل احتمالی افزایش شمار مبتلایان به این موضوع اشاره کرد: «باز کردن (برداشتن محدودیت‌‎های) کمی زودتر از موعد».

رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا افزود: «مردم دارند دیگران را مبتلا می‌کنند و سپس در نهایت شما کسی را که آسیب‌پذیر است مبتلا خواهید کرد. شما به عنوان یک فرد مسئولیتی در قبال خود دارید اما شما مسئولیت اجتماعی هم دارید چرا که اگر ما می‌خواهیم این شیوع پایان یابد و واقعا تمام شود، باید این را متوجه شویم که همه ما بخشی از روند (مقابله با کرونا) هستیم».

هشدارهای این مقام ارشد بهداشتی آمریکا درباره کرونا در این کشور در شرایطی مطرح شده که طبق آخرین خبرها شمار مبتلایان به این ویروس در آمریکا برای سومین روز متوالی رکوردشکنی کرد و با افزایش ۴۵۰۰۰ نفری به بیش از ۲.۴۸۲.۹۰۰ نفر رسید.

طبق آخرین برآوردهای دانشگاه «جانز هاپکینز»، شمار قربانیان کرونا در آمریکا از مرز ۱۲۵۰۰۰ نفر گذشته و تعداد مبتلایان طی دو هفته گذشته ۶۰ درصد رشد داشت و به همین دلیل ۱۱ ایالت برنامه‌ها برای بازگشایی‌‌ها را به تعویق انداخته‌اند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول