اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پرداخت 346 میلیون تومان یارانه به معتادان گلستان/ ماهانه 1600 معتاد از مراکز خدمات می‌گیرند

مدیرکل بهزیستی استان گلستان از پرداخت 346 میلیون تومان یارانه حمایتی به معتادان این استان طی یک سال گذشته خبر داد.

پرداخت 346 میلیون تومان یارانه به معتادان گلستان/ ماهانه 1600 معتاد از مراکز خدمات می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابراهیم غفاری ظهر امروز در نشست خبری با موضوع هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: ۳۲ موسسه پیشگیری از اعتیاد در استان فعال است سال گذشته ۸۸ محله شهری، روستایی و آموزشی «مهدکودک‌ها» در حوزه پیشگیری سطح اول درمانی و بازتوانی از آموزش‌های لازم بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به وجود ۴۱ مرکز اقامتی میان‌مدت «کمپ» در استان گلستان تصریح کرد: ۶۱ مرکز سرپایی در استان گلستان داریم که در سال گذشته ۹ هزار و ۴۵۶ نفر در مراکز اقامتی میان مدت خدمات دریافت کردند و در حوزه سرپایی ۹ هزار و ۷۸۰ نفر خدمات گرفتند.

* راه اندازی طرح موبایل سنتر برای خدمات به معتادان

مدیرکل بهزیستی استان گلستان مجموع خدمات‌گیرندگان از مراکز اقامتی میان مدت و سرپایی بهزیستی را در سال گذشته ۱۹ هزار نفر اعلام کرد.

غفاری گفت: در مرکز تی سی «اجتماع محور» ۱۱۴ نفر از بهزیستی خدمات گرفتند و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی «مراکز گذری» که چهار مورد در استان فعال است سال گذشته یک‌هزار و ۶۳ نفر از خدمات بهزیستی بهره‌مند شدند ارائه خدمات‌رسانی در مراکز شلتر «سرپناه شبانه» ۴۳۰ نفر بوده است.

وی با اشاره به فعالیت پنج مرکز خدمات سیار در استان ابراز کرد: ۵۵۹ نفر از این مراکز خدمات سیار گرفتند، به زودی طرح موبایل سنتر برای خدمات دهی در استان فعال خواهد شد.

*837 معتاد متجاهر زیر چتر حمایتی بهزیستی گلستان

مدیرکل بهزیستی استان گلستان با بیان اینکه بهزیستی به معتادان متجاهر نیز خدمات می‌دهد، گفت: سال گذشته ۸۳۷ معتاد متجاهر از بهزیستی خدمت گرفتند که ۴۶۱ نفر در ماده ۱۶ و ۴۰۶ نفر در تبصره دو بودند.

غفاری افزود: ۱۰۷ معتاد در حوزه مدیریت مورد سال گذشته مورد حمایت واقع شدند که ۴۷ نفر شاغل شدند و سه نفر از اینها زیرپوشش کمیته امداد قرار گرفتند و ۶۹ نفر به خانواده وصل شدند، چهار نفر زندگی تنها دارند، تقریبا ۲۸ نفر هم ریزش داشتیم، ۱۲ معتاد به مصرف مجدد روی آورند.

وی از افتتاح خانه بین راهی خبر داد و گفت: ۴۱ نفر در خانه بین راهی ساکن شدند، هفت نفر از ۱۰۷ معتاد در حوزه مدیریت مورد به دلیل نداشتن سرپناه در خانه بین راهی اسکان گرفتند که از این تعداد ۴۵ نفر از بهزیستی خدمات گرفتند، ۳۳ نفر اشتغال پیدا کردند و اکنون در خانه بین راهی ۲۲ نفر حضور دارند.

*ارائه خدمات به ۱۰۵۳ بانوی معتاد در گلستان/ 3 مرکز اقامتی برای بانوان در استان گلستان

مدیرکل بهزیستی استان گلستان با اشاره به پرداخت ۳۴۶ میلیون تومان پرداخت یارانه طی سال گذشته به معتادان استان ادامه داد: سال گذشته ۶۹۱ به نفر معتاد ۲۸۱ میلیون تومان یارانه درمان پرداخت شده است.

غفاری بیان کرد: برای ۴۸۱ نفر طرح آمادگی شغلی ایجاد شده که از این تعداد ۱۱۱ نفر اشتغال کسب کردند ۱۰۳ نفر خودشان شغل ایجاد کردند و هشت نفر زیر نظر کارفرما مشغول به فعالیت شدند.

وی با بیان اینکه سه مرکز اقامتی برای بانوان در استان وجود دارد، گفت: سال گذشته به یک هزار و ۵۳ بانوی معتاد در استان گلستان خدمات ارائه شد.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول