اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

سازش 40 درصد از پرونده‌های طلاق ارجاعی به بهزیستی چهارمحال و بختیاری

سرپرست اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: 40 درصد از درخواست‌های طلاق ارجاع شده به بهزیستی، منجر به سازش شده است.

سازش 40 درصد از پرونده‌های طلاق ارجاعی به بهزیستی چهارمحال و بختیاری

معصومه محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه در سال 98 تعداد 2 هزار و 770 پرونده متقاضی طلاق از دادگستری به مراکز بهزیستی ارجاع شده است، گفت: علاوه بر مشاوره‌های خانوادگی، حقوقی و مددکاری توسط مشاوران، برای هر زوجین حداقل 3 جلسه مشترک مشاوره در نظر گرفته شده است.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وظیفه سازمان بهزیستی در راستای کنترل و کاهش نرخ طلاق، افزود: با انجام مشاوره و خدمات روانشناختی در سال گذشته، خوشبختانه 40 درصد  پرونده‌های ارجاعی برای مشاوره طلاق به سازش منجر شد.

اعتیاد، علت عمده درخواست‌های طلاق در استان است

وی اضافه کرد: از این تعداد پرونده ارجاعی به بهزیستی، موضوع اعتیاد بیشترین مراجعه‌کننده برای درخواست طلاق را داشته است و بعد از آن عدم مسئولیت‌پذیری، بیکاری، دخالت اطرافیان و عدم تسلط بر تکنیک‌های زندگی از مهم‌ترین علت‌های درخواست طلاق بوده است.

محمدی با بیان اینکه طی چند سال اخیر روند طلاق در کشور رو به افزایش رفته است و به یک بحران برای بنیان خانواده‌ها تبدیل شده است، توضیح داد: بحرانی که رهبر معظم انقلاب چندسالی است که نسبت به آن به مسؤولان فرهنگی کشور هشدار می‌دهند و  با ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده به موضوع پیشگیری از طلاق به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی تأکید کردند.

وی گفت: در بند ۱۳ سیاست‌های ابلاغی خانواده از سوی مقام معظم رهبری به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و عوامل تزلزل نهاد خانواده به ویژه موضوع طلاق و جبران آسیب‌های ناشی از آن با شناسایی مستمر عوامل طلاق و فروپاشی خانواده و فرهنگ‌سازی کراهت طلاق تأکید شده است. 

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول