اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

نقاط پرتصادف جاده‌های کردستان بروزرسانی می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: نقاط پرتصادف جاده‌های کشور و استان در حال بروزرسانی است و آخرین اطلاعات در مورد تعداد این نقاط تا پایان تیرماه اعلام می‌شود.

نقاط پرتصادف جاده‌های کردستان بروزرسانی می‌شود

محمدراشد مدرس‌گرجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در شرایط کنونی پروژه‌های حوزه راه در استان با تمام مشکلات بودجه‌ای در حال توسعه و بهسازی است.

وی طول شبکه راه‌های استان را 8 هزار کیلومتر اعلام کرد و گفت: برای توسعه و بهسازی این میزان راه در استان و نگهداری آن کار زیادی لازم دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به آمار بالای تلفات جاده‌ای در سطح کشور، اظهار کرد: آمار تلفات جاده‌ای از چالش‌های کشور است، البته طی چند سال اخیر با کاهش قابل توجهی در آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای مواجه هستیم.

مدرس‌گرجی تصریح کرد: البته این آمار هنوز با اهداف تعیین شده سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور فاصله دارد و تمام تلاش این است که این آمار به پایین‌ترین حد ممکن برسد.

وی افزود: عامل انسانی یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در کاهش و افزایش تصادفات و در نتیجه مرگ و میر ناشی از سوانح جاده‌ای است.

 عامل انسانی یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در کاهش و افزایش تصادفات جاده‌ای است

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان تاکید کرد: در استفاده از جاده باید به استاندارد آن توجه شود چون تا زمانی که وضعیت جاده‌های استان ارتقا پیدا کند باید به استانداردها موجود آن توجه کرد.

مدرس‌گرجی خاطرنشان کرد: نحوه رفتار ترافیکی رانندگان اهمیت زیادی در کاهش تصادفات دارد و توسعه فرهنگ ترافیک باید از سوی دستگاه‌های مختلف دنبال شود.

وی اضافه کرد: در زمینه علائم امینی در سطح جاده‌های استان طی یکی دو سال اخیر اقدامات خوبی انجام شده و یکی از برنامه‌های اداره‌کل حمل و نقل و جاده‌ای اجرای برنامه‌های ممیزی در استان است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان، پیشگیری از تصادفات مهم‌ترین هدف در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان است.

وی تصریح کرد: در سه ماهه اخیر 250 کیلومتر خط‌کشی در محورهای اصلی و شریانی استان انجام شده و تابلوها و علائم نیز در اکثر مسیرها نوسازی و بازسازی شده است.

مدرس‌گرجی خاطرنشان کرد: لکه‌گیری و روکش آسفالت در جاده‌های استان از هفته جاری شروع شده و در نقاط مختلف در حال انجام است.

وی تصریح کرد: توسعه و ارتقای راه نیز از دیگر عوامل در کاهش تصادفات است، وقتی بزرگراه داشته باشیم ترافیک کاهش یافته و در نتیجه جاده کمتر دچار استهلاک خواهد شد.

وی افزود: جذب منابع اعتباری از وزارتخانه برای ارتقای رویه آسفالت‌ جاده‌ها و نصب تابلوهای هشداردهنده برای افزایش ایمنی جاده‌ها از برنامه‌ای این اداره‌کل است.

پرداخت تسهیلات 12 میلیون تومانی به شرکت‌های حمل و نقل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان به شیوع کرونا و برخی مشاغل آسیب‌پذیر در این زمینه گریزی زد و گفت: برای حمایت از این مشاغل، متقاضیان شاغل در شرکت‌های حمل و نقل به ازای هر نفر شاغل 12 میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

به گفته وی، رانندگان نیز با ثبت‌نام در سامانه می‌توانند از تسهیلات 6 میلیون تومانی بهره‌مند شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: کار ثبت‌نام از متقاضیان در سامانه شروع شده ولی تا این لحظه وجهی پرداخت نشده است.

ناوگان حمل و نقل کردستان نونوار می‌شود

وی در ادامه اظهار کرد:  نوسازی ناوگان حمل و نقل از دیگر برنامه‌های اداره‌کل حمل و نقل جاده‌ای استان است.

مدرس‌گرجی در مورد نقاط پرحادثه در استان هم گفت: در حال حاضر براساس اطلاعات سه سال گذشته 62 نقطه پرتصادف در استان وجود دارد.

براساس اطلاعات سه سال گذشته 62 نقطه پرتصادف در استان وجود دارد

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اظهار داشت: نقاط پرتصادف در سطح کشور در حال بازنگری است و تا پایان تیرماه آخرین اطلاعات بروز شده استان‌ها در این زمینه اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بهسازی جاده‌های اصلی و شریانی اولویت اداره‌کل حمل و نقل جاده‌ای استان است و در این راستا برنامه‌های امسال به صورت اولویت‌بندی تعریف شده و کار انجام می‌شود.

مدرس‌گرجی با بیان اینکه حوزه ساخت راه‌های روستایی نیز به این اداره‌کل واگذار شده است، گفت: امیدواریم با تلاش و جذب اعتبارات از سطح کشور و اعتبارات استانی بتوانیم در زمینه توسعه راه‌های روستایی اقدامات مناسبی انجام دهیم.

انتهای پیام/2330/71/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول