اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌های کرمانشاه/ به طور مرتب بر تعداد تخت‌‌ها اضافه می‌شود

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به وضعیت قرمز استان به لحاظ شیوع ویروس کرونا، گفت: وضعیت استان اینگونه نیست که بیمار کرونایی به بیمارستان مراجعه کند و به علت نداشتن تخت از بستری باز بماند چون که به طور مداوم برای پذیرش بیماران ظرفیت ایجاد می‌کنیم.

پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌های کرمانشاه/ به طور مرتب بر تعداد تخت‌‌ها اضافه می‌شود

مهدی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فار س در کرمانشاه در خصوص آخرین آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان، اظهار داشت: وضعیت استان از مرحله هشدار بالا رفته و به مرحله قرمز رسیده است.

وی گفت: طبق آخرین آمار تا ساعت 9 صبح امروز، 456 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 69 مورد جدید و 34 نفر هم ترخیص شده که تقریبا آمار بسترها دوبرابر ترخیصی‌ها است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مورد وضعیت بیمارستان‌های استان، گفت: بیشترین تعداد بستری به تعداد 108 نفر در بیمارستان فارابی و 60 نفر در بیمارستان گلستان و 41 نفر در بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام‌آباد غرب بستری هستند که طی روزهای گذشته نیز این سه بیمارستان در راستای پذیرش بیماران کرونایی در صدر بیمارستان‌های استان بوده‌اند.

محمدی با بیان اینکه به طور مرتب به ظرفیت تخت‌های بیمارستان برای پذیرش بیماران اضافه می‌شود، گفت: وضعیت استان اینگونه نیست که بیماری که به بیمارستان مراجعه کند به علت نداشتن تخت از بستری باز بماند، به طور مداوم برای پذیرش بیماران ظرفیت ایجاد می‌کنیم، از این جهت نگرانی نداریم.

وی ادامه داد: نگرانی ما از افزایش تعداد روزانه بیماران است، تعداد به حدی بالا نرود که دیگر نتوانیم خدمتی ارائه کنیم، الان در حال حاضر غیر از چهار بیمارستان در استان در همه واحدها بستری بیمار کرونا ویروس را داریم.

محمدی با بیان اینکه بستری‌ها رده‌های مختلفی دارند، گفت: در بیمارستان‌ها الان، 184 در بخش عادی بستری، 190 نفر در بخش ایزوله، 82 نفر در بخش ویژه و تعداد 24 نفر با لوله‌گذاری تنفسی تحت مراقبت ویژه هستند.

وی تصریح کرد: معمولا 80 درصد از کسانی که مبتلا هستند علائم بستری ندارند، 15 درصد بستری و پنج درصد در بخش‌های ویژه بستری می‌شوند.

وی تصریح کرد: کار با افزایش تعداد مبتلایان برای بیمارستان‌ها سخت می‌شود، چون پذیرش، مراقبت، مداوا و ترخیص وقت و انرژی زیادی از کادر درمان می‌گیرد، لطفا مردم رعایت کنند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول