اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

فارس من| درخواست از وزارت خارجه و سپاه برای ارسال دارو و غذا به یمن

معاون حقوقی مؤسسه بین‌المللی صلح زیبا با بیان اینکه آنچه در یمن رخ می‌دهد، حکایتی از افسارگسیختگی مدیریت ناکارآمد سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشری است، گفت: از وزارت خارجه و سپاه می‌خواهیم برای ارسال غذا و دارو به یمن برنامه‌ریزی کنند.

فارس من| درخواست از وزارت خارجه و سپاه برای ارسال دارو و غذا به یمن

سکینه السادات پاد معاون حقوقی موسسه بین المللی دانشجویی صلح زیبا جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به وضعیت مردم یمن گفت: آنچه امروز در یمن در مقابل دیدگان بی رمق و وجدانهای معیوب انسانها رخ می‌دهد، حکایتی از افسار گسیختگی مدیریت ناکارآمد سازمان‌های حقوق بشری است.

دانش پژوه مقطع دکتری حقوق عمومی ادامه داد: انحراف معنادار از اهداف و وظایف قانونی این سازمانها منجر به اتحاد محور غیر انسانی آمریکایی عربستانی شده و البته این افتضاح تحت حمایت شورای حقوق بشر سازمان ملل با این توضیح که ترک وظیفه قانونی مبنی بر صیانت از حقوق انسانها و عدم رصد شرایط اسفناک کودکان و زنان و غیر نظامیان به نوعی تایید جنایات هولناک در یمن است.

وی افزود: در شرایط بحران پاندومی کروناویروس عربستان با وارد کردن تعداد زیادی سومالیایی مشکوک به ویروس جنگ باخته میدانی را به شکل جدید بیوتروریسم بر ملت مظلوم یمن سنگین تر کرده است. سازمان ملل هم از طرفی با کاهش بودجه ۷۵درصدی از کمک های بشردوستانه خود در عمل و صرفاً هشدار از شرایط وخیم یمن رسماً اعلام می‌کند که نا کارآمد و منفعل هستم.

پاد یادآور شد: نهادهای بین المللی متولی ارسال و ایصال کمک های بشردوستانه هم درخواست های وزارت بهداشت یمن را بی پاسخ گذاشته اند، اکنون ملتی که در سایه این انفعال جامعه جهانی ودر پی تجاوز نظامی ائتلاف متجاوز آمریکایی سعودی تمامی قواعد و اصول آمره بین المللی از جمله اصل منع توسل به زور اصل حق ملتها درتعیین سرنوشت خود اصل احترام به حاکمیت استقلال و تمامیت سرزمینی اش که می بایست برخوردار از آنها باشد نقض شده و جنگی نابرابر بر آن‌ها تحمیل شده و در محاصره کامل قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در حالیکه آمریکا و دول غربی هم حتی مضمحل و فشل در مدیریت ویروس کرونا است یمن با زیرساخت‌های تخریب شده و امکانات بهداشتی منهدم شده که تحت حمایت وصیانت کنوانسیون های چهارگانه بی خاصیت ژنو هم هستند تنها مبارزه می‌کند.

پاد تصریح کرد: لزوم رعایت حقوق بشردوستانه موضوع کنوانسیون های چهارگانه ژنو درجه ای از اهمیت دارد که دولت‌ها متعاهد و غیرمتعاهد تحت اصلی کلی می بایست سریع آن را اجرا کند و شورای امنیت سازمان ملل نقض حقوق بشر دوستانه بین المللی را از سوی یک دولت از جمله مصادیقی به شمار می آورد که می توان در مورد آن بر مبنای فصل هفتم منشور ملل متحد برخورد کرد. آنچه که مشاهده می‌شود خلاف این است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران مطابق بند ۱۶ اصل سوم قانون اساسی دولت را موظف کرده با امکانات خود در راستای تعهد برادرانه نسبت به همه مسلمانان و حمایت بی دریغ از مستضعفان جهان به کار بندد؛ حال می بایست به تکلیف قانونی برآمده از میثاق ملی خود هرچه سریعتر نسبت به ارسال دارو و غذا به مردم رنج کشیده یمن اقدام کند. بدیهی است انجام این کارمهم سخت تر از ارسال بنزین به ونزوئلا که آن هم عمل شرافتمندانه وعزت مدارانه ای بود نیست.

پاد ادامه داد: براساس ماده ۲۳ کنوانسیون چهارم ژنو ، دولتهای عضو موظفند زمینه عبور آزادانه محصولات دارویی و لوازم بهداری که برای ساکنان غیر نظامی حمل می شوند فراهم نمایند مضافا اینکه تعهد مزبور در ارتباط با هرگونه محمولات خوار و بار و ضروری و البسه و مواد غذایی تقویتی مخصوص اطفال کمتر از ۱۵ سال و زنان باردار نیز ساری و جاری است.

این فعال حقوق بشری تاکید کرد: از وزارت امور خارجه تقاضا داریم با درخواست از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهت پذیرش مسئولیت کامل ارسال دارو و غذا برای مردم یمن با توجه به مقتضیات و شرایط خاص یمن و توانمندی و شایستگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تکلیف برادرانه خود هرچه سریعتر عمل کنند و آبروی جمهوری اسلامی ایران را در مقابل رسول اکرم حفظ کنند.

وی گفت: البته کمک رسانی جمهوری اسلامی ایران در حوادث غیرمترقبه و جنگها و مصیبت ملت‌ها قطع نظر از رنگ و نژاد و ملیت و دین و مذهب بوده است.

وی گفت: از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم صراحتا مطالبه می شود همچون گذشته در راستای رسالت ذاتی و ظرفیت عظیم و قوی خود بالاخص اکنون که قدرت سخت و نرم جمهوری اسلامی تا هزاران کیلومتر برای ملل مختلف مشهود شده است، برای کمک به مردم مظلوم یمن هرچه سریعتر ورود کند.

گفتنی است، چندی پیش مخاطبان خبرگزاری فارس، با ثبت یک مطالبه در سامانه " فارس من" با عنوان « سپاه غذا و دارو به یمن ارسال کند » از سپاه پاسداران خواسته بودند که با اقتدار، مواد غذایی و دارویی به یمن ارسال کرده و در برابر آمریکای قلدر و دشمنان اسلام و مسلمین ایستاده و محاصره یمن مظلوم را شکسته و آنها را از دشمنان نجات دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول