اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

متوفی مبتلا به کرونا در بقاع متبرکه شهرستان ری دفن نشده است

رئیس اداره اوقاف شهرستان ری گفت: هیچ متوفی مبتلا به کرونا در بقاع متبرکه شهرستان ری دفن نشده و با وجود درخواست‌های متعدد و وصایای متوفیان اجازه خاکسپاری صادر نشده است.

متوفی مبتلا به کرونا در بقاع متبرکه شهرستان ری دفن نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، حجت الاسلام مرتضی صادقی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری صبح امروز در آئین گلباران امامزاده سید ابراهیم و اسماعیل(ع) کهریزک که به مناسبت سالروز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار شد، با اشاره به افزایش فعالیت‌های بقاع در ایام کرونا، اظهار کرد: در گذشته فعالیت بقاع متبرکه تنها منحصر به برگزاری نماز و آئین‌های مذهبی بود اما در حال حاضر اقدامات متعددی در این راستا انجام می‌شود.

وی افزود: امسال بقاع متبرکه در ایام نوروز تعطیل بود، اما خدمات رسانی خادمین،  مدیران و هیأت امنای بقاع بیش از سال‌های گذشته بیشتر بود و شاهد اقدامات ارزشمندی از این نهاد بودیم.

رئیس اداره اوقاف شهرستان ری در ادامه گفت: هیچ متوفی مبتلا به کرونا در بقاع متبرکه شهرستان ری دفن نشده است و با وجود درخواست‌های متعدد و وصایای متوفیان اجازه خاکسپاری صادر نشده است و گاهاً خانواده‌های اموات تدفین شده در بقاع نیز برای فاتحه خوانی و زیارت اهل قبور با مشکل مواجه بودند.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه در مراکز افق به کمک مردم رفتیم، تصریح کرد: از محل موقوفه فخرالدوله اقدامات متعددی با کمک کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ری انجام شد که می‌توان به تولید ۱۵هزار ماسک، توزیع مواد ضدعفونی کننده، توزیع شبانه ۵۰۰پرس غذا در ایام ماه مبارک رمضان، اهدای ۴۰دستگاه ویلچر و دستگاه احیاء در آسایشگاه کهریزک اشاره کرد.

وی تأکید کرد: در کمک به بیماران سرطانی نیز از موقوفه فخرالدوله کمک‌های خوبی به بیماران سرطانی نیازمندان صورت گرفت و در بحث بیمارستان هاشمی‌نژاد نیز پیگیری‌های لازم انجام می‌شود تا با راه‌اندازی آن مردم از خدمات این مرکز درمانی بهره‌مند شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری در پایان خاطر نشان کرد: امامزادگان تنها فضای زیارتی، روضه و دعا نیستند بلکه مدیران بقاع در همه شرایط پای کار هستند و حتی در بهسازی محیطی نیز تلاش‌های بسیاری دارند.

حجت الاسلام صادقی ابراز داشت: هیچ متوفی مبتلا به کرونا در بقاع متبرکه شهرستان ری دفن نشده و با وجود درخواست‌های متعدد و وصایای متوفیان اجازه خاکسپاری صادر نشده است.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول