اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یمن: ادعای دولت سعودی برای صلح در یمن دروغ محض است

مذاکره کننده ارشد هیأت صنعا گفت که ادعای آمادگی دولت سعودی برای صلح در یمن دروغ محض است.

یمن: ادعای دولت سعودی برای صلح در یمن  دروغ محض است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره کننده یمن (صنعاء) در صفحه توئیتر خود نوشت که دشمنان یمن سخن از آمادگی ریاض برای صلح سخن می‌گویند؛ اما چنین چیزی به هیچ وجه صحت ندارد.

او با بیان اینکه این سخنان صرفا ادعای آمریکا و انگلیس و اوهام است؛ افزود: «به دشمن می‌گویم که شما و مزدورانتان و با سلاحتان تجاوز علیه یمن را آغاز کردید و امثال شما صلاحیت سخن گفتن از صلح را ندارید.»

عبدالسلام پیش از این گفته بود که صنعا زیر فشار سازمان ملل و ائتلاف سعودی حاضر به پذیرش آتش‌بسی که ضامن رفع محاصره و توقف تجاوز نظامی دشمن نیست نخواهد رفت و یمن به تصمیم صریح و روشن شورای امنیت برای توقف تجاوزات و رفع محاصره به جای جلسات ماهانه برای گفتن سخنان تکراری، نیاز دارد.

«علی العماد» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله نیز در آخرین اظهار نظر خود در خصوص سخنانی که از آمادگی دولت ریاض برای آتش‌بس در یمن گفته می‌شود، تأکید کرده بود که در حقیقت مذاکراتی وجود ندارد و هرگز راه‌حل‌های نصف و نیمه پذیرفتنی نیست و بایستی آتش‌بس به طور کامل برقرار شود، محاصره نیز رفع شود تا وارد مذاکرات آتی شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول