اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

رونمایی از سامانه الکترونیکی «سمتاد»/ثبت و رصد اطلاعات مجرمین در سامانه الکترونیکی «سها»

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: توسط سامانه الکترونیکی مجرمین حرفه ای رصد می‌شوند، همچنین با کمک این سامانه، کلیه مجرمین حرفه‌ای در صورت آزادی در بانک اطلاعاتی آنلاین با هدف اتخاذ تدابیر پیشگیرانه مورد رصد قرار خواهند گرفت.

رونمایی از سامانه الکترونیکی «سمتاد»/ثبت و رصد اطلاعات مجرمین در سامانه الکترونیکی «سها»

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز، امروز در آئین رونمایی از  پنج سامانه الکترونیکی دادگستری استان البرز که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، گفت: امروز از پنج سامانه رونمایی می‌شود که بخشی از آن معروف به «سامانه‌های سه‌گانه زندان‌ها و اقدامات تامینی» است که بدین منظور در سامانه نخست که به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص دارد خیران می‌توانند به آزادی محکومان زندانی کمک کنند.

رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: در این سامانه که مختص زندانیان استان البرز است هموطنان و هم استانی‌ها می‌توانند بدون محدودیت زمانی و مکانی با مراجعه به سایت http://azadi.qazaalborz.ir/ و با انتخاب شخص محکوم زندانی که قصد کمک به وی دارند و تعیین مقدار کمک نقدی و پرداخت وجه در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: سامانه دوم از سه گانه زندان‌ها به رصد مجرمین حرفه‌ای اختصاص دارد و بدین ترتیب با کمک این سامانه، کلیه مجرمین حرفه‌ای در صورت آزادی در بانک اطلاعاتی آنلاین با هدف اتخاذ تدابیر پیشگیرانه مورد رصد قرار خواهند گرفت تا از ارتکاب مجدد جرم پیشگیری شود.

رئیس کل دادگستری البرز سومین سامانه از سه گانه زندان‌ها را «سامانه همیار اجرای احکام کیفری (سها)» معرفی کرد و گفت: در این سامانه اطلاعات کلیه زندانیان وارد شده و پس از پالایش به صورت آنلاین، کلیه زندانیان دارای شرایط عفو و برخوردار از نهادهای ارفاقی شناسایی و به قضات و مسؤولان به منظور تصمیم گیری معرفی خواهند شد؛ این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که نیازی به تقاضای شخص نبوده و جمع‌آوری و استخراج اطلاعات به صورت آنلاین و با درخواست قضات قابل دسترس خواهد بود.

رونمایی و بهره برداری از سامانه الکترونیکی «سمتاد»

عالی ترین نماینده قوه قضائیه در استان البرز با اشاره به اینکه سامانه چهارم مربوط به فعالین اقتصادی با عنوان «سامانه مشورتی تحلیل اقتصادی دادگستری البرز (سمتاد)» است بیان کرد: در این سامانه اطلاعات کلیه بنگاه‌های اقتصادی و اشخاص حقوقی و حقیقی دارای فعالیت اقتصادی ثبت و ضبط شده و با هدف کمک به حفظ فعالیت واحدهای تولیدی و تحقق شعار جهش تولید، اطلاعات لازم در اختیار مسؤولان قضایی استان و قضات تصمیم گیرنده در خصوص پرونده‌هایی که یکی از طرفین آن بنگاه‌های اقتصادی است قرار خواهد گرفت و سعی می‌شود هر نوع تصمیم گیری در خصوص بنگاه‌های اقتصادی بعد از اخذ تحلیل از این سامانه و بررسی موضوع در شورای مشورتی اقتصادی دادگستری استان صورت گیرد.

وی سامانه  GIS را پنجمین سامانه ای معرفی کرد که مورد بهره برداری قرار گرفته و توضیح داد: این سامانه در راستای کمک به اقدامات قرارگاه صیانت از بیت المال و حفظ کاربری، ایجاد شده است اما بر اساس زیرساخت‌های تدارک دیده شده علاوه بر این، نقشه جرایم پرتکرار استان، رصد تغییر کاربری‌ها به صورت هوشمند و آنلاین و ارائه گزارش تغییرات ایجاد شده، بخشی از قابلیت‌های این سامانه است که نتایج پرباری برای استان خواهد داشت.

فاضلی هریکندی با اشاره به پیشرو بودن دادگستری استان البرز در طراحی و اجرای سامانه‌های برخط و الکترونیک، تصریح کرد: سامانه نوبت دهی الکترونیکی در شعب خانواده و اجرای احکام برای نخستین بار در کشور در استان البرز اجرایی شد که با توجه به موفقیت آمیز بودن این سامانه، اجرای آن در کلیه استان‌های کشور تکلیف شده است.

انتهای پیام/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول