اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

راهبرد اصلی معاونت فناوری دانشگاه آزاد رفع مشکلات اقتصادی و تولیدی کشور است

مدیرکل سیاست‌گذاری و نظارت معاونت فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: راهبرد اصلی این معاونت رفع مشکلات اقتصادی و تولیدی کشور است.

راهبرد اصلی معاونت فناوری دانشگاه آزاد رفع مشکلات اقتصادی و تولیدی کشور است

 به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه آ‌زاد، وحید ضرغامی مدیرکل سیاست‌گذاری و نظارت معاونت فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دانشگاه‌ها باید به سوی نهضت حل مساله گام بردارند و این مهم بخشی از سیاست اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی تشکیل معاونت فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی را در همین راستا تعریف کرد و اظهار داشت: با رشد کمی دانشگاه‌ها شاهد حرکت شتابان تولید علم در کشور بوده و هستیم، اما بهره‌گیری از مختصات علمی در جهت رفع مشکلات جامعه از جمله بیکاری و مشکلات اقتصادی یکی از اقداماتی است که باید در دستور کار جدی دولت و  نهادهای علمی کشور قرار گیرد.

ضرغامی تصریح کرد: به طور مثال نشر مقالات دانشمندان و نخبگان کشور در ISI  و یا نشریات معتبر بین‌المللی رخدادی مبارک اما ناکافی است و مادامی که ابزار علم در جهت رفع دغدغه‌های کشور و مردم نباشد این مقالات در قواره اعداد و ارقام باقی می‌ماند.

مدیرکل سیاست‌گذاری و نظارت معاونت فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل معاونت فناوری و نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی را در جهت ترجمه دانش و علم در مسیر رفع مسائل کشور دانست و افزود: خلا یک مرکز هوشمند و دیدبان پیشرفت های علمی و نخبگانی کشور با هدف بهره گیری عملیاتی از فرصت ها و حمایت از کارآفرینان و استارت آپ ها با معاونت فناوری و نوآوری رفع خواهد شد. بسیاری از استعدادهای حاضر در دانشگاه آزاد اسلامی، پارکهای علمی و فناوری، مراکز پژوهشی و علمی و دیگر نهادها و ارگانهای علمی کشور در مقیاس تئوریک اقدامات بسزایی صورت دادند که این تلاشها در جهت اثربخشی ابتر مانده است. این مهم نیازمند حلقه وصلی ست تا استراتژی تولید علم به ثروت را منتج به نتیجه کند که امید می رود در این معاونت این اقدام به نحو شایسته ای محقق شود.

وی با بیان اینکه نیاز امروز جامعه تسریع در روند اشتغالزایی است خاطرنشان کرد: معاونت فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی همچون کاتالیزور در جهت شناسایی استعدادها، حمایت از آنها و ایجاد بسترهای لازم در میدان کسب و کار عمل خواهد کرد و موتور محرک بهره گیری عملیاتی از ظرفیت های نخبگان ناظر به نیاز روز جامعه خواهد بود.

مدیرکل سیاست‌گذاری و نظارت معاونت فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تا به امروز حرف و سخن در خصوص تبدیل علم به ثروت و همکاری صنعت و دانشگاه بسیار شده تاکید کرد: معاونت فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی براساس مدل بومی و عملیاتی خود که به عنوان سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی محقق شده  و با استفاده از ابزارهای نوین جهانی به شکل جهادی در اندیشه رفع مشکلات مردم و نیازهای امروز افکارعمومی خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول