اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

«پس از ماه‌ها تنش» مقامات ارشد ترکیه و یونان رایزنی کردند

رئیس جمهور ترکیه و نخست وزیر یونان در اقدامی در راستای کاهش تنش در روابط دو کشور، ضمن گفت‌و‌گو باهم بر باقی ماندن مسیر‌های ارتباطی جهت کاهش تنش‌های فزاینده بین طرفین تاکید کردند.

«پس از ماه‌ها تنش» مقامات ارشد ترکیه و یونان رایزنی کردند

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از ماه‌ها تنش بین ترکیه و یونان، مقامات ارشد دو کشور در اقدامی تنش‌زدا باهم تلفنی گفت‌‌وگو کردند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» «کریاکاس میتسوتاکیس» نخست وزیر یوتان و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز جمعه در زمینه بازگشایی مرزی بین  دو کشور  و ویروس کرونا رایزنی کردند.  دفتر نخست وزیری یونان  اعلام کرده که  اردوغان و میتسوکاتیس در زمینه حفظ مسیرهای ارتباطی  بین هم توافق کردند.

 در ماه‌های گذشته تنش بین یونان و ترکیه دو کشور همسایه و عضو ناتو شدت پیدا کرد و یونان همواره ترکیه را به استفاده از موضوع پناهجویان برای اعمال فشار به خود متهم کرده است. این در حالی است که هزاران پناهجو در مرزهای ترکیه با یونان خواستار عبور از این کشور به اروپا هستند.

منابع مطلع گفتند که مقامات ارشد یونان و ترکیه در این گفت‌وگو درباره تنش‌های اخیر هیچ صحبتی نکردند  اما پذیرفتند که سطح تنش‌ها بین طرفین بسیار بالا گرفته و برقراری ارتباط‌های مستقیم مفید است و باید تداوم یابد.

طی روزهای گذشته  وزیر خارجه ترکیه از آمادگی برای گفت‌وگو با یونان  جهت کاهش تنش با این کشور همسایه خود  خبر داده بود.

 «مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه  با تاکید بر این موضوع  که بدون ترکیه نمی‌توان به توافقی در شرق مدیترانه رسید، گفت: «آنچه را که نتوانستیم با کلمات توضیح دهیم، اکنون با اقدامات خود بیان می‌کنیم. با کشتی‌ها و توافق‌ها ما این کار را کردیم، اما آیا می‌خواهیم به طور یک جانبه به عملکرد خود ادامه دهیم؟ خیر. ما آماده گفت‌وگو با همه از جمله یونان هستیم.» (جزئیات بیشتر)

 انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول