اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

هدف تله‌کابین جاده‌سازی و راه‌شکافی نبود/ تنها اداره‌ای بودیم که طبق قانون عمل کردیم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان با بیان اینکه هدف تله‌کابین جاده‌سازی و راه‌شکافی نبود گفت: تنها اداره‌ای که به وظیفه قانونی خود را عمل کرد، ما بودیم اما مورد اتهام نیز هستیم، از رسانه‌ها می‌خواهم به این موضوع دامن نزنند چون واکنش ما در قالب شکایت انجام شده است.

هدف تله‌کابین جاده‌سازی و راه‌شکافی نبود/ تنها اداره‌ای بودیم که طبق قانون عمل کردیم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، اردشیر خزائی بعد از ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت کوهستان الوند با عنوان "نجات الوند" با بیان اینکه منابع طبیعی استان همدان ۹۰۵ هزار هکتار است اظهار کرد: ۸۲۲ هزار هکتار از منابع طبیعی همدان مرتع است.

وی با اشاره به اینکه همدان یک درصد مراتع کشور را دارد اما سه درصد علوفه کشور را تامین می‌کند افزود: استان همدان ۴۵ هزار هکتار جنگل طبیعی، جنگلکاری و پارک‌های جنگلی دارد و یک‌هزار و ۵۶۸ گونه گیاهی دارد که از ارزش ژنتیکی بالایی برخوردار است.

مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان همدان ادامه داد: در سال ۹۸، یک‌هزار و ۳۲۲ فقره آرای له از سوی دادستانی داشتیم و ۶۶۱ هکتار در راستای همین آرا تخلفاتی است که بازگشت شده است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه سال ۹۹، ۲۴۹ فقره آرای له داشتیم که از قضات و دادگستری برای پیگیری پرونده‌ها قدردانی می‌کنم افزود: منابع طبیعی استان به عنوان نماینده دولت و در بحث انفال به تخریب‌کنندگان اجازه دخالت در طبیعت را نمی‌دهد.

وی در پاسخ به یکی از رسانه‌ها که شکایت منابع طبیعی از تله‌کابین را دروغ عنوان کرده بود گفت: ۱۳ خردادماه شکایت ما از تله‌کابین به دادگستری ارائه شده که گویا دادستانی در جریان این شکوائیه نبوده و در مصاحبه آن رسانه اینگونه عنوان شده است.

خزائی با تاکید بر اینکه مر قانون در حوزه ما اجرا شده و دولت کار خود را انجام داده و کوتاه نیامده است تصریح کرد: در حفظ گونه‌های گیاهی کارهای ویژه‌ای شده و هیچ وقت هم با کسی مماشاتی نداریم.

وی با بیان اینکه تنها نیم درصد آرای دادستانی، علیه منابع طبیعی است تاکید کرد: ۹۹.۵ درصد آرا به نفع منابع طبیعی‌ صادر شده که نشاندهنده این است که منابع طبیعی کارش را قانونی انجام داده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان ادامه داد: با قدرت می‌گویم رویکرد علمی که استانداری دارد، بیشتر از دوران گذشته بوده و در زمینه گنجنامه کسی مجوزی برای ایجاد جاده و راه نداده است.

در همین حین یکی از خبرنگاران در مقابل توضیحات خزائی گفت؛ چطور در مصاحبه‌ها می‌گویید در تسطیح جاده میشان بوته‌ای کنده نشده که مدیرکل منابع طبیعی گفت: واقعا بوته‌ای کنده نشده البته شاید یک مورد باشد که طبیعی است و من در همه صحبت‌هایم واقعیت را گفتم.

وی ادامه داد: بنده به عنوان مدیر اعلام می‌کنم ۱۳ خرداد شکایت منابع طبیعی تنظیم شده و پرونده تحت کارشناسی است.

خزائی ضمن تشکر از رسانه‌ها به خاطر حساسیت‌ها و تاکید برای اینکه همواره باید واقعیت‌ها گفته شود افزود: باید کارشناسان ما کارشناسی و تحقیق کنند چه اتفاقی افتاده است بنابراین سه روز زمان برای تنظیم پرونده صرف شد هرچند من مقصر هستم که باید به دادستان اطلاع می‌دادم که ندادم.

وی در مقابل خبرنگارانی که همواره حین صحبت‌های مدیرکل گلایه‌هایی را برای واکنش منابع طبیعی به تله‌‌کابین در ایجاد راه میشان داشتند گفت: من از این ناراحتم که تنها اداره‌ای که وظیفه قانونی خود را عمل کرده، ما بودیم اما مورد اتهام نیز هستیم بنابراین از رسانه‌ها خواهش می‌کنم به این موضوع دامن نزنند چون واکنش ما در قالب شکایت انجام شده است.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان همدان اضافه کرد: داخل حریم به منابع طبیعی مربوط نیست اما خارج از حریم به من مربوط است که وظیفه قانونی را نیز انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در جاده‌سازی در هر هفت متر مربع باید یک بوته کنده شود افزود: حال اگر یک بوته نیز در اقدام دهکده تله‌کابین کنده شده اتفاقی نیفتاده هرچند نباید این اتفاق رخ می‌داد و باید مجوز می‌گرفتند.

خزائی با تاکید بر اینکه ما زمستان سال گذشته درباره کاشت گونه‌های گیاهی در راه میشان با دهکده همفکری کردیم افزود: ما اعلام آمادگی کردیم که نهالستان‌های ما آمادگی در اختیار گذاشتن بوته‌های هستند.

 وی با بیان اینکه انتظار از یک سرمایه‌گذار این نیست که جنگل‌کاری کند و ما باید کمک می‌کردیم بیان کرد: از سال ۴۵ جاده میشان وجود داشته و متعلق به امروز و سال‌های اخیر نیست.

مدیرکل منابع‌طبیعی استان همدان با تاکید بر اینکه تخریب در طبیعت ما خیلی کمتر است بیان کرد: تنها اشکالی که به شرکت تله‌کابین وارد است اذن نگرفتن از دولت برای تسطیح جاده میشان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اقدام تله‌کابین جاده‌سازی و راه شکافی نبوده است بیان کرد: تصمیم گیری در این خصوص به قاضی پرونده برمی‌گردد.

خزایی با بیان اینکه ثبت الوند به عنوان ثبت ملی توسط میراث فرهنگی انجام می‌شود تصریح کرد: منابع طبیعی در خارج از حریم شهر حفاظت، احیا، توسعه و بهره‌برداری را بر عهده دارد و ما دقیقا برابر مقررات اقدام کرده‌ایم.

وی وجود جاده میشان را برای سلامت جان انسان‌ها مهم دانست و افزود: من هم توجیهی برای عبور خودرو از جاده میشان نمی‌بینم اما کاری نمی‌توان کرد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول