اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مدیر شبکه عراقی: حمله به الحشد الشعبی خوش خدمتی الکاظمی به آمریکا بود

مدیر دفتر شبکه الاتجاه عراق در واکنش به بازداشت اعضای کتائب حزب‌الله عراق گفت که آنچه رخ داد، پروژه و طرح آمریکا بود.

مدیر شبکه عراقی: حمله به الحشد الشعبی خوش خدمتی الکاظمی به آمریکا بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سید مجتبی حیدری»، مدیر دفتر شبکه الاتجاه وابسته به کتائب حزب الله عراق در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین‌الملل فارس گفت: نیروهای مبارزه با تروریسم عراق به تیپ ۴۵ «الحشد الشعبی» که نیروهای کتائب حزب‌الله عراق در آن حضور دارند یورش بردند و تعدادی از مجاهدان حشد را دستگیر کردند که البته افراد دستگیر شده نگهبانان مقر بودند و نیروهای اصلی در آن حضور نداشتند.

وی با بیان اینکه نیروهای مبارزه با تروریسم افراد دستگیر شده را به مقر خود در نزدیکی فرودگاه بغداد منتقل کردند، گفت: این اتفاق، از سوی مسؤولان حشد الشعبی به شدت غیر قابل قبول بود به خصوص که می‌بایست این کار با دستور قضایی نه دستور نخست‌وزیر و توسط مرکز امنیت حشد الشعبی یا حداقل با هماهنگی او این اقدام صورت می‌پذیرفت
به همین دلیل فرماندهی حشد الشعبی با این موضوع به‌عنوان گروگان‌گیری برخورد کردند و اقدام به یک مانور بزرگ کردند که تجمع صدها خودرو در منطقه الخضراء یکی از موارد بود.

وی افزود: پس از آن بود که نیروهای مبارزه با تروریسم که حدود ساعت ۱۰ شب پنجشنبه اقدام به دستگیری مجاهدان حشد کرده بودند در نیمه‌های شب و قبل از اذان صبح آنها را تحویل واحد امنیت حشد الشعبی دادند که هفت نفر از آنها امروز و شش نفر تا دوشنبه آزاد خواهند شد و احتمالاً فقط یک نفر، مدت‌زمان بیشتری را برای تکمیل تحقیقات در بخش امنیت حشد الشعبی باقی خواهد ماند.

حیدری تصریح کرد: آنچه در برخی خبرگزاری‌ها درباره وجود سلاح در تیپ ۴۵ حشد الشعبی بیان شده بسیار خنده‌دار است چون در چنین مقر نظامی اگر سلاح نباشد جای سؤال دارد!

وی افزود: تیپ ۴۵ یک مقر رسمی است که در برابر داعش ایستاد و اگر چنین پایگاه مهمی خالی از سلاح باشد آن‌وقت است که باید سؤال شود این چه تیپی است که سلاحی ندارد و اگر داعش دوباره بخواهد عملیاتی بکند چگونه می‌خواهد در برابر آن بایستد.

مدیر دفتر رسانه کتائب حزب‌الله در تهران گفت: بهانه اصلی دشمن، آن بود که از مقر تیپ، به سمت سفارت امریکا موشک پرتاب شده است که البته این بهانه نیز خنده‌دار است چون کتائب حزب‌الله که سال‌ها با آمریکایی‌ها جنگیده و عملیات مهمی را انجام داده و آن را منتشر کرده که کافی است با یک جست‌وجوی کوتاه ده‌ها عملیات آن را دید از یک مقری که در کنارش مقرهای دیگر و آن طرف رودخانه دجله منطقه مسکونی وجود دارد در برابر دیدگان همه، چنین اقدامی نمی‌کند و اگر هم روزی عملیاتی بکند بدون واهمه مسؤولیت آن را می‌پذیرد و آن را رسماً اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: نیروهای مقاومت عراق بر این باورند که دستور مستقیم الکاظمی درباره دستگیری مجاهدان حشد الشعبی، در راستای خوش‌خدمتی به آمریکایی‌ها بود و می‌خواست تأیید همه‌جانبه آنها را داشته باشد تا شاید به جای دولتی موقت که باید انتخابات زودهنگام را برگزار کند زمان بیشتری در قدرت بماند اما باید بداند این کار حمایت مردمی را از به پایان می‌رساند.

حیدری گفت: شاید کمتر کسی بداند که تیپ ۴۵ حشد الشعبی همان تیپی است که در مرز عراق با سوریه در نزدیکی البوکمال مورد حمله آمریکایی‌ها قرار گرفت و یک بار نیز مدتی بیش از شهادت سردار قاسم سلیمانی توسط پهپادهای رژیم صهیونیستی مورد هجمه قرار گرفت.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول