اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

دهکده گنجنامه نفعی از جاده سلامت نمی‌برد

مدیرعامل دهکده تفریحی و توریستی گنجنامه با بیان اینکه دهکده گنجنامه نفعی از جاده سلامت نمی‌برد گفت: ما در برابر شهر و منابع طبیعی مسئول هستیم و اگر نیت ما در اقداماتی که انجام می‌شود، خیر نباشد باید پاسخگو باشیم.

دهکده گنجنامه نفعی از جاده سلامت نمی‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بعد از ظهر امروز نشست بررسی کوهستان الوند با عنوان نجات الوند در دفتر خبرگزاری ایسنا برگزار شد.

این جلسه قرار بود با حضور مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری همدان، مدیرکل محیط زیست همدان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان، رییس هیات کوهنوردی استان همدان، مدیرکل مسکن و شهرسازی همدان و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان برگزار شود که ‌مدیرکل میراث فرهنگی و هلال احمر حضور نیافتند.

مدیرعامل دهکده تفریحی توریستی گنجنامه همدان در این جلسه با بیان اینکه احساس می‌کنم در جریان اتفاقات اخیر سوءتفاهم رخ داده و چیزی جز این وجود ندارد اظهار کرد: در تسطیح جاده میشان که دچار آبگرفتگی شده بود، قسمتی تعریض و تسطیح شد که عرصه خود ما بوده و تعریض آنجا منفعتی برای ما ندارد.

سعید ترابیان با بیان اینکه سال گذشته و امسال ۹۰ میلیون تومان هزینه‌های سیلاب‌های روان جاده را پرداخت کردیم که ژنراتور ما نیز سوخته است افزود: طی اقداماتی که در جاده انجام شد، ۲۴۸ کامیون خاک را به کوه بازگرداندیم تا آبریزهایی که آمده و کوه را شسته است، ترمیم شود.

وی با تاکید بر اینکه ما باید با نگاه منطقی‌تری نگاه کنیم بیان کرد: ۱۱ گروه از جاده میشان استفاده می‌کنند اما دهکده گنجنامه در این ۱۰ سال یک بار از این جاده استفاده کرده و آن هم زمانی بود که به علت نقص فنی تله‌کابین، نیروهای هلال احمر کسانی که بالا مانده بودند را به پایین منتقل کرد.

مدیرعامل دهکده تفریحی توریستی گنجنامه همدان با تاکید بر اینکه تمام تله‌کابین‌های جهان جاده دسترسی از کوه دارند تصریح کرد: این جاده از قبل از زمان اتقلاب بوده و ما تنها برای سال‌های اول استفاده کردیم اما هلال احمر و پناهگاه بالای میشان نیز استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما برای انتقال مصالح ساخت و ساز با کابین راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر مصالح را به بالا منتقل می‌کنیم بیان کرد: حتی برای ساخت مزار شهدای میشان نیز در مواقعی با کابین مصالح را بالا بردیم‌.

ترابیان با قبول اینکه باید از مراجع ذیربط مجوز لازم را اخذ می‌کرد گفت: ما تعامل کمتری داشتیم که البته دلیل آن هم نبود فرصت کافی به علت مشغله‌های موجود در تله‌کابین بود.

وی با تاکید بر اینکه پروژه گنجنامه متعلق به همه بوده و امانت است گفت: ۱۰ شرکت در دهکده دخیل هستند بنابراین هیچ کس سرسوزنی ناصداقتی از صحبت‌های ما نداشته باشد.

مدیرعامل دهکده تفریحی و توریستی گنجنامه همدان با بیان اینکه جاده سلامت به چه درد ما می‌خورد و ما نفعی از جاده سلامت نمی‌بریم گفت: ما در برابر شهر و منابع طبیعی مسئول هستیم و اگر نیت ما در اقداماتی که انجام می‌شود، خیر نباشد باید پاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه من هم مانند همه شما طرفدار کوه و کوهنورد هستم بیان کرد: بنده سال ۸۰ به همدان آمدم و طرح تله‌کابین از قبل آماده بود هرچند طرح گردشگری محیط زیستی و منابع طبیعی ما تایید شده است.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول