اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

افزایش 500 درصدی درخواست مجوز سلاح در ایالت ایلینوی آمریکا

درخواست مجوز حمل سلاح در یکی از ایالت‌های آمریکا از آغاز ماه جاری میلادی، نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته 5 برابر شده است.

افزایش 500 درصدی درخواست مجوز سلاح در ایالت ایلینوی آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با افزایش شیوع ویروس کرونا و نا آرامی‌های پس از قتل یک شهروند سیاه‌پوست به دست پلیس آمریکا، درخواست مجوز سلاح در ایالت ایلینوی ۵۰۰ درصد افزایش یافته است.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، روزنامه «شیکاگو تریبیون» با ارجاع به آمار پلیس ایلینوی اعلام کرد بین ۱ تا ۱۷ ژوئن امسال (۱۲ تا ۲۸ خرداد) بیش از ۴۲ هزار شهروند این ایالت برای دریافت مجوز حمل سلاح، درخواست داده‌اند.

این در حالی است که تعداد مجوزهای درخواست شده در بازه زمانی مشابه در سال گذشته میلادی، حدود ۷ هزار مورد بود.

مراکز فروش سلاح در ایلینوی نیز این آمار را تأیید کرده و می‌گویند مردم محلی به شکلی بی‌سابقه در حال انبار کردن سلاح هستند.

تنها یکی از فروشندگان سلاح در این ایالت گفت، تعداد سلاح‌های فروخته شده در مغازه او از ۱۰ سلاح در روز در سال گذشته به ۲۰۰ عدد در روز رسیده است.

پیش از این، شبکه آمریکایی «فاکس نیوز» اعلام کرده بود در ماه می سال جاری میلادی ۱.۷۲ میلیون قبضه سلاح گرم در این کشور به فروش رفته که نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد افزایش داشته است.

از ماه مارس سال جاری میلادی (اسفند-فروردین) با اعمال تدریجی قوانین قرنطینه در آمریکا به‌دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا، شهروندان در مقابل سلاح‌فروشی‌ها صف کشیدند.

در پی وقوع نا آرامی گسترده در آمریکا پس از قتل یک شهروند سیاه‌پوست توسط پلیس شهر «مینیاپولیس» تقاضا برای مالکیت سلاح یک بار دیگر افزایش یافته است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» روند افزایشی جرم و جنایت در شهرهای شیکاگو و بالتیمور را مورد انتقاد قرار داده و شرایطشان را با افغانستان و هندوراس مقایسه کرد. ترامپ گفت «زندگی در این شهرها مثل زندگی در جهنم است».

بنابر گزارش‌های رسانه‌ای اخیر، شیکاگو طی ۳ روز بالاترین آمار خشونت با اسلحه در سال جاری میلادی را تجربه کرد به طوری که در این بازه زمانی به ۱۰۴ نفر در سراسر این شهر شلیک شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول