اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سانا: شبه نظامیان کُرد به دستور آمریکا ساختمان‌های دولتی الحسکه را اشغال کردند

شبه نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه که تحت حمایت آمریکا قرار دارند امروز بیشتر ساختمان‌های دولتی در الحسکه در شمال سوریه را به اشغال خود درآوردند.

سانا: شبه نظامیان کُرد به دستور آمریکا ساختمان‌های دولتی الحسکه را اشغال کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شبه نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا با زور سلاح شماری از ساختمان‌ها، نهادها و مقرهای دولتی در شهر الحسکه را اشغال کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) گزارش داد، گروه‌های عضو نیروهای دموکراتیک سوریه با زور سلاح ساختمان اداره کل غلات در محله غویران و ساختمان شرکت دولتی برق الحسکه، ورزشگاه، بخشی از ساختمان ‌های مسکن جوانان، انجمن انفورماتیک سوریه، اداره کل صنعت و گردشگری و امور محیط زیست، اداره ترافیک، اداره ثبت احوال و بانک تجارت را به تصرف خود درآوردند و کارگران و کارمندان را از آن ساختمان‌ها بیرون کردند.

«یوسف قاسم» مدیر کل اداره غلات دولت سوریه در الحسکه هم تسلط شبه نظامیان کُرد بر ساختمان این اداره در محله غویران این شهر و اخراج کارکنان آن را تایید کرد و گفت: «درهای این اداره قفل زده شده و دیگر اجازه ورود کسی به آنجا داده نمی‌شود».

به گزارش خبرنگار سانا، گروه‌های شبه نظامی دستورات گردانندگان خود را که همان نیروهای اشغالگر آمریکایی هستند، پیاده می‌کنند تا این منطقه را نظامی کنند، همان گونه که قبلا هم پرچم آمریکا روی ساختمان اداره ترافیک برافراشته شده بود.                                   

منطقه الجزیره در شرق سوریه روزانه شاهد تظاهرات در مناطق مختلف علیه گروه‌های شبه نظامی کُرد در استان دیر الزور و الحسکه است. این تظاهرات در اعتراض به رفتارهای سرکوبگرانه و خودسرانه این گروه‌ها علیه مردم و اموال و داراییشان انجام می‌شود؛ زیرا آنها به دستور اربابان آمریکایی خود، امنیت  را از این مناطق سلب کرده و دست به ربودن، کشتار و سرقت می‌زنند».

در مهر ماه سال گذشته به دنبال اینکه دولت ترامپ از خروج نظامیان آمریکایی از سوریه خبر داد و پس از قطع امید کُردهای سوری از آمریکایی‌ها چندین نشست بین دولت سوریه و کُردها در دمشق و القامشلی و «حمیمیم» روسیه در سوریه برگزار شد و توافق شد به منظور کمک به کُردها در مقابل تجاوز ارتش ترکیه، دولت سوریه مناطقی از شرق سوریه را تحت کنترل خود بگیرد.

به دنبال آن، تلویزیون رسمی سوریه اعلام کرد که پرچم این کشور بر فراز ساختمان‌های دولتی و مدارس در شهر القامشلی و  الحسکه که در کنترل کردها بود، برافراشته شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول