اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

دادگاه تجدید نظر تخصیص بودجه ترامپ برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک را رد کرد

شب گذشته یک دادگاه تجدید نظر فدرال اعلام کرد که اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در تخصیص 2 و نیم میلیارد دلار بودجه دفاعی این کشور به ساخت دیوار مرزی با مکزیک اشتباه بوده است.

دادگاه تجدید نظر تخصیص بودجه ترامپ برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک را رد کرد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شب گذشته یک دادگاه تجدید نظر فدرال اعلام کرد که اقدام ترامپ در تخصیص بودجه دفاعی این کشور که قرار بود در اختیار پنتاگون قرار گیرد اما برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک تخصیص یافت، اشتباه بوده است.

بر همین اساس دادگاه تجدید نظر گفت که کاخ سفید از نظر قانون اساسی اجازه تخصیص بودجه دفاعی به ساخت دیوار را نداشته است چرا که کنگره قبل‌تر تامین بودجه برای این دیوار را رد کرده و گفته بود هیچ نیازی از نظر نظامی برای توجیه ساخت آن وجود ندارد.

این دادگاه همچنین اعلام کرده بود که دو ایالت کالیفرنیا و نیومکزیکو که با مکزیک مرز مشترک داشته و به خاطر ساخت دیوار از دولت آمریکا شکایت کرده بودند، در این زمینه از نظر قانونی حق داشتند.

سیدنی توماس، قاضی ارشد دادگاه تجدید نظر، گفت: با توجه به آنکه کنگره گفته بود که تخصیص بودجه برای ساخت دیوار اولویت کمتری داشته و آمارهای وزارت دادگستری آمریکا هم نتایج متناقضی را نشان می‌دهد، ادعای مقامات دولتی در مورد نیاز به ساختن این دیوار برای تامین منافع عمومی از نقصان جدی برخوردار است.

ترامپ در فوریه سال گذشته و علیرغم مخالفت کنگره با اعلام وضعیت اضطراری شرایط را برای تامین بودجه برای ساخت این دیوار فراهم کرد.

خاویر بسرا، دادستان کل کالیفرنیا، با تقدیر از حکم دادگاه تجدید نظر سانفرانسیسکو در متوقف کردن چنگ انداختن غیرقانونی ترامپ در پول بودجه، گفت مالیات دهندگان آمریکایی حق دارند که بدانند پول آنها چگونه زیر نظر کنگره خرج می‌شود.

نانسی پلوسی، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا، هم صدور این حکم را پیروزی بزرگی برای قانون در این کشور عنوان کرد و گفت ترامپ برای عمل به وعده انتخاباتی ظالمانه خود در ساخت دیوار مرزی آمادگی نظامی آمریکا را زیر سؤال برده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول