اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مذاکره با آمریکا معنایی ندارد/ حقوق بشر آمریکایی ابزار سرکوب ملت‌هاست

امام جمعه همدان با بیان اینکه مذاکره با آمریکا معنایی ندارد گفت: مشکل اصلی آمریکا هسته‌ای، موشکی و حقوق بشر نیست بلکه دعوای ما با آمریکا دعوای فکری است.

مذاکره با آمریکا معنایی ندارد/ حقوق بشر آمریکایی ابزار سرکوب ملت‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی بعد از ظهر امروز در همایش هفته حقوق بشر آمریکایی با بیان اینکه به حق آزادی مورد نظر غرب اشکالاتی وارد است اظهار کرد: با تأملی بر مباحث حقوق بشر آمریکایی متوجه می‌شویم که این نگاه سیاسی، تامین‌کننده منافع دولت آمریکاست نه ملت آمریکا.

وی با بیان اینکه حق حیات یکی از مباحثی است که حقوق بشر آمریکا عنوان شده است گفت: سوال از دولتمردان آمریکایی این است که کودکان یمن و هزاران نفری که در عراق به دست آنها کشته شدند، آیا حق حیات نداشتند و آیا مخالفان نظام استکباری حق آزادی ندارند؟

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در دنیا افراد و کشورهایی که با صهیونیسم مخالفند از طرف استکبار جهانی تحریم می‌شوند افزود: دولتمردان آمریکا اگر در واقعیت به بحث حق حاکمیت اعتقاد دارند، آیا این حق را برای مردم افغانستان هم قائل هستند؟

وی با اشاره به انجام 150 جنایت بزرگ در دنیا توسط آمریکا تصریح کرد: چرا هر جنایتی که در دنیا علیه بشریت رخ داده است رد پایی از آمریکا در آن دیده می‌شود؟

شعبانی با تاکید بر اینکه مذاکره با چنین دولتی امکان ندارد گفت: همه این سوالات از نظام حقوقی است که توسط دولت آمریکا نوشته شده و جزو مبانی آنهاست، اما باید از آنها بپرسیم که چرا به قانونی که خودتان نوشته‌اید هم ملزم نیستید؟

وی تصریح کرد: معنای حقوق بشر در دیدگاه آمریکا حفظ منافع دولتمردان آمریکایی و صهیونیسم جهانی است و غیر از این نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مشکل اصلی آمریکا هسته‌ای، موشکی و حقوق بشر نیست بلکه دعوای ما با آمریکا دعوای فکری است گفت: اگر مشکل آمریکا اعدام است، چرا در برابر اقدامات سخت‌تری که در عربستان رخ می‌دهد ساکت‌اند؟ یا اگر مشکل آنها هسته‌ای است چرا با برخی کشورها کاری ندارند؟ اگر موضوع مسائل موشکی است چرا خودشان به عربستان موشک می‌فروشند؟

وی با اشاره به اینکه تفاوتی بین اوباما و ترامپ وجود ندارد، بیان کرد: مشکل این است که این قطار از اول به اشتباه و بد ریل‌گذاری شده است.

شعبانی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه آمریکا رو به افول است بیان کرد: وظیفه امروز ما مقاومت و مقابله با حقوق بشر آمریکایی است زیرا این حقوق بشر تنها ابزاری برای سرکوب ملت‌ها شده است.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول