اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تیم دوچرخه‌سواری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز تشکیل یافت

تیم د‌وچرخه‌سواری دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی شکل گرفت.

تیم دوچرخه‌سواری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز تشکیل یافت

حبیب محمدپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: حضور دانشگاه آزاد اسلامی در ورزش در 3 بخش ورزش همگانی، حرفه‌ای و قهرمانی بوده که بخش همگانی ترویج ورزش بین دانشجویان، کارمندان و اساتید است و بخش حرفه‌ای هم به مسابقات رسمی این عزیزان اختصاص دارد.

وی افزود: در بخش قهرمانی سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی تبریز تنها یک تیم در رشته تنیس روی میز داشت که به مقام دوم دست یافته بود و در دیگر رشته‌ها تیمداری نمی‌کردیم.

مدیر تیم دوچرخه‌سواری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: آذربایجان‌شرقی از دیرباز قطب دوچرخه‌سواری کشور به شمار رفته و دوچرخه‌سواران بزرگی از این خطه ظهور و در تیم ملی و میادین بین‌المللی و آسیایی درخشیدند، اما به دنبال انصراف پتروشیمی و شهرداری تبریز از تیمداری بنا به دلایلی، خلا بزرگی در ورزش این استان از بابت نبود تیم دوچرخه‌سواری به چشم می‌خورد و ‌سال گذشته با اتمام تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی ایران – آذربایجان که تیمی از آذربایجان‌شرقی برای اولین بار در مسابقات حضور نداشت، کارهای اولیه برای تشکیل تیم دوچرخه‌سواری آغاز شده و خوشبختانه با نگاه مثبت شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی و موافقت دکتر تهرانچی و همچنین حمایت آقای لشگری رئیس تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی و آقای دکتر جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز تبریز و آقای دکتر بهتاج مدیر کل ورزش و جوانان استان، تیم دوچرخه‌سواری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تشکیل یافت.

وی گفت: البته این تیم سال گذشته در واحد تهران و تنها در ماده پیست فعالیت داشت که با انتقال این تیم و افزایش ماده‌های جاده و کوهستان، شاهد حضور تیم د‌وچرخه‌سواری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز به عنوان نماینده آذربایجان‌شرقی در مسابقات کشوری و بین‌المللی خواهیم بود.

محمدپور تصریح کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، امسال مسابقات تور دوچرخه‌سواری ایران – آذربایجان برگزار نمی‌شود اما این تیم در مسابقات قهرمانی کشور حضور خواهد یافت و همچنین میزبانی مسابقات دوچرخه‌سواری دانشگاه‌های آزاد کشور را گرفته و این مسابقات به میزبانی تبریز انجام خواهد شد.

وی افزود: افتتاح آکادمی دوچرخه‌سواری یکی از اهداف ما در کنار تیمداری بوده و با توجه به کادر مجربی که داریم، درصد استعدادیابی و شناسایی چهره‌های مستعد استان در ورزش دوچرخه‌سواری هستیم.

وی گفت: امکانات لازم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در رشته دوچرخه‌سواری را داشته و همچنین زیرساخت های لازم در استان در این رشته فراهم است و از دیگر اهداف ما توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری در اقشار مختلف جامعه است که این رشته به دلیل انجام آن در فضای باز و عدم رو در رویی ورزشکاران با هم، می‌تواند در روزهای کرونایی خلا فعالیت‌های بدنی در شهروندان را پر نماید.

محمدپور در مورد نفرات تیم دوچرخه‌سواری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت:‌ تقریبا با نفرات بومی قرارداد داخلی منعقد کردیم و تنها یک رکابزن غیربومی داریم و کادر فنی مجربی را هم انتخاب کردیم و کادر فنی تیم دوچرخه سواری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز متشکل از هاشم کندی، کرم‌زاده، حسن ملکی و مهدی عادلی هستند.

انتهای پیام/60017

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول