اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مصرف انرژی در صنعت بهینه سازی می‌شود

معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: وی بیان کرد: بهینه سازی مصرف انرژی در صنعت و صنایع کوچک و متوسط ریل گذاری شده و از اوایل بهمن سال ۹۸ این کار شروع شده است.

مصرف انرژی در صنعت بهینه سازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، سید ایمان حیاتی معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی استان تهران پیش از ظهر امروز در مراسم رویداد استارت آپی که در سالن همایش پیام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار کرد: مصرف انرژی در ایران حدود ۲و نیم برابر جهان است و این یعنی ما در کشور افزایش مصرف داریم.

وی سهم آب در صنعت را حداکثر ۲درصد عنوان کرد و افزود: برق برای مصارف صنعتی ۳۷/۴درصد سهم دارد و به عبارتی حوزه صنعت در مصرف آب کشور واقعاً مظلوم واقع شده اما با کمی تأمل و تدبیر می‌توان سهم برق و حتی گاز مصرفی در صنعت را کاهش یافت.

معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی استان تهران خاطرنشان کرد: همیشه صنعتگران از کسری برق سخن می‌گویند اما یکبار از این زاویه به موضوع نگاه کنیم که دولت تا کی می‌خواهد برای کسری برق و پست آن با رقم‌های  چند ده میلیاردی ایجاد کند.

حیاتی ادامه داد: آیا با همین ۳۷/۴درصد می‌شود بهینه‌تر مصرف کنیم و در جهت کاهش مصرفی خود گام برداریم و با این حال باید سهم آب صنعت افزایش یابد و این را برنامه ششم توسعه هم یادآوری می‌کند که باید سهم آب و در کنار آن برق هم از ۲ به ۴درصد افزایش پیدا کند.

حیاتی ادامه داد : همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سال فرمودند می توان بهینه سازی مصرف سوخت را در خودروهای ساخت داخل را پیگیری و عملیاتی کرد.

وی بیان کرد: در این رویداد استارت آپی بر آن شدیم تا برای عملیاتی کردن و بهینه سازی مصرف انرژی در صنعت و صنایع کوچک و متوسط ریل گذاری کنیم و از اوایل بهمن سال ۹۸ این کار شروع شد و در مسیر ۵ ماهه دوام و قوام پیدا کرد.

معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: با مزین شدن سال ۹۹ به نام سال جهش تولید وظیفه ما سنگین‌تر شد و شاید ویروس کرونا کمی دست و پای ما بست اما در ادامه مسیر مصمم‌تر شدیم آن جایی که فهمیدیم مسیر پیشرفت و  توسعه داخل همین مرزها است.

حیاتی اضافه کرد: آنجا که فهمیدیم با وجود تحریم‌های ظالمانه همه پای کار بودند و سه ماه متوالی تلاش کردند و به نتیجه هم رسیدند.

وی چنین سرمایه گذاری در دوماهه اول سال را عجیب دانست و یادآور شد: تولید داخل حل مشکلات کشور است و باید تولید با کیفیت داشت و ما نیز در حد بضاعت خود این کارها را انجام داده و سعی کردیم با دعوت سرمایه گذاران برای این استارت آپ‌ها مشتری و خریدار پیدا کنیم.

معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی استان تهران ابراز داشت: امیداست اتفاقات خوبی در سال جهش تولید برای صنعت کشور رقم بخورد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول