اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

حضور گله‌ای سگ‌ها در مناطق مسکونی تبریز+ فیلم

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: سگ‌های بلاصاحب تبدیل به معضلی برای مدیریت شهری و شهروندان تبریز شده است.

حضور گله‌ای سگ‌ها در مناطق مسکونی تبریز+ فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محرم محمدزاده امروز در کمیسیون خدمات و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه شرایط رسیدگی به سگ‌های بلاصاحب در تبریز مناسب نیست، اظهار داشت: مردم از حضور گله‌ای سگ‌ها در مناطق مسکونی گله‌ مند هستند که باید به این موضوع از نظر کارشناسی رسیدگی کرد.

وی با بیان اینکه نگهداری سگ‌ها در پناهگاه‌ حیوانات به‌صورت‌ گله‌ای کاری اشتباه و منسوخ است، گفت: باید فکری اساسی برای ساماندهی‌ سگ‌های  بلاصاحب کرد‌.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تبریز  با اشاره به تجربیات موفق سایر شهر‌‌های دنیا در ساماندهی‌ سگ‌های بلا‌صاحب متذکر شد: امروز تجربیات موفقی در استانبول وجود دارد که شهرداری ‌می‌تواند از تجربیات این ‌شهر برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب استفاده کند.

محمدزاده با اشاره به اینکه در ساماندهی‌ سگ‌های بلاصاحب‌ باید دقت کرد، تصریح کرد: این حیوانات نباید در شرایط غیراستاندارد زنده‌گیری و نگهداری شود و باید در عین ساماندهی مراقب حیوانات نیز باشیم.

وی با بیان اینکه هدف ما در ساماندهی‌ سگ‌های بلاصاحب کار اصولی است به نحوی که هم مردم راضی باشند و هم خطری سگ‌های ولگرد را تهدید نکند، یادآور شد: شهرداری باید روشی برای مدیریت سگ‌های بلاصاحب پیدا کند.

 

غلامحسین مسعودی‌ریحان دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه موضوع سگ‌های بلاصاحب امروز در تبریز کاملا مشهود است، ادامه داد: شهروندان وقتی  حضور سگ‌ها را در شهر مشاهده می‌کنند نسبت به عملکرد شهرداری و شورا بدبین‌ می‌شوند.

وی افزود: باید دید در ایران شهری وجود دارد که موفقیتی در خصوص سگ‌های بلاصاحب کسب کرده باشد یا خیر، می‌دانیم هیچ شهری نتوانسته در این زمینه موفقیت مناسبی داشته باشد.

مسعودی‌ریحان با بیان اینکه باید با شهر‌های همجوار هماهنگی و همکاری داشته باشیم، خاطرنشان کرد: با مدیران شهری شهر‌های همجوار صحبت کنیم تا تفاهم‌نامه‌ای امضا شود که دهکده سگ‌های بلاصاحب ایجاد شود و خدمات نگهداری و عقیم‌سازی در این مجموعه ارائه گردد.

انتهای پیام /60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول