اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آتش سوزی ۱10 هکتار از اراضی دماوند در روزهای اخیر

فرماندار شهرستان دماوند گفت: در روزهای اخیر شاهد ۲۱ مورد آتش‌سوزی به مساحت ۱۰۹ هکتار و خسارت وارد شدن به ۱۶ باغ در شهرستان دماوند بودیم.

آتش سوزی ۱10 هکتار از اراضی دماوند در روزهای اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، مهدی حیدری فرماندار شهرستان دماوند صبح امروز در اولین نشست خبری خود که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: در زمان تصدی بخشداری بخش مرکزی شهرستان دماوند سعی شد تا مشکلات حوزه روستایی را به حداقل برسد از جمله فراهم سازی زیرساخت‌های مهم برای پیشرفت روستاها اعم از آب، برق و گاز تا انگیزه سکونت در روستاها بالا رود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فاصله روستاهای دماوند از پایتخت بسیار کم است اما هنوز بعضی از روستاها از قبیل لومان، زان، مشهد و کلات از نداشتن امکانات اولیه رنج می‌برند و همین امر باعث مهاجرت روستائیان به شهر می‌شود.

فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: در ابتدای زمان تصدی بخشداری بخش مرکزی تنها ۱۵ دهیاری داشتیم ولی امروز ۳۷ دهیاری و شورای روستا داریم که با دخیل کردن مردم در امور، حل مشکلات و فراهم سازی زیرساخت‌ها با سرعت بیشتری حرکت می‌کند.

حیدری با بیان اینکه از ابتدای بیماری کرونا تعداد ۲۹۷ نفر به کرونا مبتلا شده و ۴۳ نفر فوتی در شهرستان داشتیم، خاطرنشان کرد: کشور شاهد موج جدیدی از بیماری کرونا است و سیاست‌های جدیدی اتخاذ شده که ما هم مطابق مصوبات ستاد مقابله با کرونا قوانین را در شهرستان اجرا می‌کنیم.

وی یادآور شد: نرخ بیکاری در شهرستان ۶درصد است که با برنامه‌هایی که برای جذب سرمایه‌گذار و رونق دادن به بخش گردشگری هستیم می‌توانیم تا پایان سال ۵۰درصد این بیکاری را جبران کنیم.

فرماندار دماوند اضافه کرد: بانک‌ها باید در ارائه تسهیلات کمک مردم، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها باشند و دنبال سود و درآمد زایی برای خود نباشند چرا که بسیاری از کارگاه‌ها و کارخانه‌ها برای این که نتوانستند اقساط خود را به بانک پرداخت کنند دچار تعدیل نیرو شده‌اند.

حیدری با بیان اینکه هدف ما در امر مدیریت خدمت رسانی به مردم است، گفت: به تمام ادارات و ارگان‌ها تأکید کردیم که باید با سیاست‌های جدید همراه شوند و اگر غیر از این باشد مجبور به تغییر در سیستم آن اداره خواهیم بود.

وی با اشاره به قطعی مکرر فرستنده‌های دیجیتال در دماوند ابراز داشت: شیوع بیماری کرونا و پایین آمدن سطح نظارت در جمع آوری معتادین سطح شهر ما را با دزدی‌های مکرر کابل‌های دیجیتال روبه‌رو کرد که  باعث قطعی شبکه‌های دیجیتال می‌شد.

فرماندار دماوند ادامه داد: هم اکنون با کمک نیروی انتظامی و صدا و سیما اقدام به دفن این کابل‌ها کردیم و معتادان را از سطح شهر و روستا جمع‌آوری و به سه کمپ ترک اعتیاد فعال که در سطح شهرستان داشتیم انتقال دادیم.

حیدری بیان کرد: تاکنون ۳۲۵کیلوگرم کشفیات در شهرستان داشته‌ایم و در این رابطه ۱۱۲نفر هم با همکاری فرمانداری و نیروی انتظامی دستگیر شده‌اند و برای جلوگیری از این امر باید فرهنگ سازی را در مدارس و خانواده‌ها گسترش دهیم.

وی با اشاره به توقف پروژه روکش آسفالت جاده صالح آباد عنوان کرد: برای انجام این پروژه هفت میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود و این مقدار فقط برای روکش آسفالت به طول ۱۲کیلومتر بود اما با شروع کار، پیمانکار متوجه شد که بخشی از جاده نیاز به زیرسازی دارد که این بودجه کفاف نمی‌کند که به زودی بودجه‌ای برای زیرسازی تأمین می‌شود و این پروژه در کمترین زمان به بهره برداری می‌رسد.

فرماندار دماوند در پایان بیان کرد: در چند وقت اخیر شاهد ۲۱مورد آتش‌سوزی به مساحت ۱۰۹هکتار و خسارت وارد شدن به ۱۶باغ بودیم که بعضی از آن‌ها به صورت عمدی و برخی هم به صورت غیرعمدی بود که افرادی که به صورت عمدی باعث آتش‌سوزی اراضی شده، شناسایی و برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل شده است.

انتهای پیام/۶۷۰۶۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول