اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

250طرح اشتغالزا بنیاد برکت در باشت اجرا می‌شود

مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۲۵۰ طرح‌ اقتصادی در شهرستان باشت با اعتباری به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال از سوی بنیاد برکت سرمایه‌گذاری و اجرا خواهد شد.

250طرح اشتغالزا بنیاد برکت در باشت اجرا می‌شود

سید علی سجادی امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد:  بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره)  فعالیت خود را از سال 1386  در زمینه رفع محرومیت زدایی در مناطق محروم  و روستایی آغاز کرده  است.

وی با بیان اینکه بنیاد برکت در زمینه پروژه های آب خاک، کشاورزی احداث جاده ، اشتغالزایی،  ایجاد مشاغل خانگی فعالیت دارد، افزود: این بنیاد از سال 1397 در زمینه اشتغالزایی فعالیت خود را در مناطق محروم آغاز کرده است.

مجری طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت در کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنیاد برکتِ وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)  در سال گذشته یک هزارو ۲۰۰ طرح اشتغال‌زا  با اعتباری بالغ بر400 میلیارد ریال در 3  شهرستان بویراحمد، باشت و کهگیلویه اجرا شد.

 سجادی با اشاره به اجرا طرح‌های اشتغالزا در مناطق محروم روستایی شهرستان باشت، عنوان کرد:  امسال  ۲۵۰ طرح‌ اقتصادی  در شهرستان باشت با اعتباری به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال از سوی بنیاد برکت سرمایه‌گذاری و اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این میزان اعتبار به متقاضیان کار  در روستاها  پرداخت می‌شود، افزود: این تسهیلات در زمینه طرح های اشتغالزایی از جمله دامداری، صنایع دستی، کشاورزی و صنعتی پرداخت می‌شود.

سجادی با بیان اینکه بنیاد برکت انقلاب در این شهرستان از سال گذشته تاکنون ۲۲۰ طرح اشتغالزا اجرا کرده است، گفت:برای اجرای این طرح ها ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی کم بهره به متقاضیان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: این  میزان تسهیلات در ۲۳ روستای  محروم شهرستان باشت پرداخت شده است.

سجادی ادامه داد:  این تعداد طرح‌های کارآفرینی در قالب مدل اشتغال‌زایی اجتماع‌محور «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال‌زایی برکت) و در زمینه های پرورش دام سبک و سنگین، زنبورداری، تولید پوشاک، صنایع دستی، پرورش طیور و قالی‌بافی ایجاد خواهد شد. 

سجادی افزود:اعتبارات ایجاد طرح‌های  اشتغالزایی به افرادی که درآمد آنها کمتر از یک میلیون تومان و سن این افراد بین ۱۸الی ۵۵ سال پرداخت می‌شود.

مجری طرح‌های  اشتغالزایی بنیاد برکت در کهگیلویه و بویراحمد  اذعان کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغالزایی با نام نویسی در سامانه سحاب می‌توانند از این تسهیلات بهره ببرند.

سجادی خاطرنشان کرد: برای پرداخت تسهیلات  اشتغالزایی در روستاها در مرحله اول شناسایی روستاهای هدف و برگزاری جلسات با اعضای شوراها و شناسایی متقاضیان صورت می‌گیرد.

مجری طرحهای اشتغالزایی بنیاد برکت در کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال بنیاد برکت این آمادگی را دارد که در چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد بیش از چهار هزار طرح اشتغالزایی را ایجاد کند.

انتهایپیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول