اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اذعان دیپلمات‌‌ آمریکایی به حضور آمریکایی‌ها در یورش به پایگاه الحشدالشعبی

سفیر آمریکا در کویت ادعا کرد که مشارکت نیروهای آمریکایی در حمله به پایگاه نیروهای الحشدالشعبی در بغداد به درخواست دولت عراق بوده است.

اذعان دیپلمات‌‌ آمریکایی به حضور آمریکایی‌ها در یورش به پایگاه الحشدالشعبی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الینا رومانوسکی» سفیر آمریکا در کویت روز شنبه و در واکنش به تحولات اخیر در عراق گفت که مشارکت نیروهای آمریکایی در حمله به پایگاه نیروهای الحشد الشعبی در بغداد به درخواست دولت عراق و سازمان مبارزه با تروریسم بوده است.

این دیپلمات آمریکایی اضافه کرد که مشارکت نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در این حمله به دعوت رسمی و بر اساس قوانین بین‌المللی صورت پذیرفته است.

از سوی دیگر، ‌سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد که اظهارات نسبت داده شده به سفیر آمریکا در کویت که در برخی رسانه‌های عراقی منتشر شده «سر هم کردن خبیثانه» بوده است.

سفارت آمریکا در بغداد مدعی شد که رومانوسکی چنین مصاحبه‌ای نداشته و اخبار منتشر شده از پایگاه خبری بوده که با هدف انتشار اخبار جعلی ایجاد شده است.

در پایان هفته گذشته  نیروهای مبارزه با تروریسم عراق به تیپ ۴۵ «الحشد الشعبی» متشکل از گردان‌های حزب‌الله (کتائب حزب‌الله) عراق یورش بردند و تعدادی از مجاهدان الحشد را دستگیر کردند.

در همین خصوص «سید مجتبی حیدری»، مدیر دفتر شبکه الاتجاه وابسته به کتائب حزب الله عراق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس گفت: «نیروهای مقاومت عراق بر این باورند که دستور مستقیم الکاظمی درباره دستگیری مجاهدان الحشد الشعبی، در راستای خوش‌خدمتی به آمریکایی‌ها بوده و او می‌خواست تأیید همه‌جانبه آنها را داشته باشد تا شاید به جای دولتی موقت که باید انتخابات زودهنگام را برگزار کند زمان بیشتری در قدرت بماند اما باید بداند این کار حمایت مردمی را به پایان می‌رساند. (جزئیات بیشتر

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول