اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

شایعاتی که مجلس یازدهم را نشانه گرفته است

مجلس یازدهم که چهره‌های جوانی را در خود دارد، در طول تنها یک ماه از آغازفعالیتش آماج حملات و شایعات زیادی قرار گرفته است.

شایعاتی که مجلس یازدهم را نشانه گرفته است

از شایعه تا واقعیت: تنها یک ماه از اولین جلسه رسمی یازدهمین دوره مجلس یازدهم شورای اسلامی در تاریخ ۷ تیرماه می‌گذرد، مجلسی که بسیاری به آن دل بسته‌اند و امیدوارند قانون‌های روی زمین مانده را به سرانجام برسانند.

جوانی و انقلابی بودن ۲ شاخصه و تفاوت این مجلس با مجلس‌های گذشته است؛ به همین دلیل عده‌ای در فضای مجازی تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا این مجلس را در همین روزهای نخست زیرسوال ببرند و به قول معروف گربه را دم حجله بکشند.

یکی از حربه‌های ضربه زنندگان به مجلس، تسری اظهارنظر یک نماینده و یا یک فرد به ۲۸۹ نماینده مجلس است، تا به این روش کل مجلس را زیر سوال ببرند. این فشارها و هجمه‌‌ها علیه نمایندگان جوان مجلس بیشتر و پرحجم‌تر دنبال می‌شود.

در ادامه به تعدادی از این هجمه‌ها و شایعاتی که علیه مجلس یازدهم درحال چرخش بوده و یا هست می‌آید:

* انتساب شایعات بدون سند به نماینده جوان

در روز نخست آغاز به کار مجلس یک حساب توییتری مدعی شد به اسنادی علیه مجتبی رضاخواه دست پیدا کرده اما پس از واکنش این نماینده مجلس، صفحه توییتر جعلی بسته شد و دیگر خبری از افشای اسناد نبود.

 

* هجمه به بهانه یک رشته توییت

علیرضا خضریان نماینده جوان مردم تهران در اولین روز کاری مجلس، رشته توییتی را با این مضمون منتشر کرد که امروز در اولین روز کاری مجلس با مترو آمدم و باید یادم بماند که این فرصت به زودی در گذر است.

 

پس از این تویت، برخی هجمه به راه انداخته‌اند که امروز ایستگاه متروی بهارستان بسته بوده، چگونه با مترو آمدی؟(که خضریان در توییتی پاسخ داد که در ایستگاه دروازه شمیران پیاده شده) عده دیگر هم مدعی شدند که تصویر استفاده شده برای پاییز است(که وی دوباره پاسخ داد این تصویر تزئینی بوده).


* شایعه فیلترینگ اینستاگرام

پس از حضور وزیر ارتباطات و تذکرات تعدادی از نمایندگان، برخی با استناد به صحبت‌های سید محسن دهنوی مدعی شدند که نمایندگان خانه ملت، قصد فیلترینگ اینستاگرام را در دستور کار خود قرار دادند.

 

اما دهنوی در گفت‌وگویی تصویری ضمن تکذیب این ادعا تاکید کرد موضوع اصلی این جلسه لزوم حفظ اطلاعات شخصی مردم در فضای مجازی، بهبود کسب و کار مجازی، لزوم تحقق شبکه ملی اطلاعات و پیشرفت فضایی بوده است.


امیرآبادی‌فراهانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس هم گفت: اینکه بعضا گفته می‌شود که مجلس دنبال این است که کسب و کارهای موجود را در فضای مجازی از بین ببرد و فیلتر کند، اصلا چنین طرحی نیست و نمایندگان نیز چنین طرحی به هیئت‌رئیسه مجلس ارائه نکرده‌اند.

 

* شایعه طرح «ازدواج اجباری» 

این روزها صحبت از طرح مجلس مبنی بر «ازدواج اجباری» نقل بسیاری از محافل شده است.اما واقعیت این است که این موضوع نه تنها طرح مجلس یازدهم برای موضوع تشویق ازدواج و افزایش جمعیت نیست بلکه هیچ پیشنهاد هیچ مسئول و یا کارشناس خبره‌ حوزه خانواده هم نیست بلکه متنی است که به نقل از محمد ادریسی که سردبیر یک نشریه است پیشنهاد شده و اصلا ربطی به مجلس نداشته است.

 

* شایعه طرح مجلس برای ساخت خانه‌های 25 متری

به تازگی شایعه شده که مجلس یازدهم با ساخت خانه‌های ۲۵ متری برای خانواده ها موافقت کرده است

 

در همین رابطه محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس، در رابطه با خبری که روز گذشته در باره ساخت آپارتمان‌های 25 متری منتشر شده بود، اظهار داشت: اصلاً موافقت مجلس با این موضوع صحت ندارد و ما نیز در کمیسیون عمران مخالفت شدیدی با این مسئله داریم.

وی با بیان این که بنده مخالف ساخت و تولید این گونه مسکن‌ها هستم، اظهار داشت: نگاه این گونه ساخت و سازهای کوچک و 25 تا 35 متری فقط به رویکرد زندگی به صورت مجردی است و هیچ خانواده‌ای نمی‌تواند در یک واحد 35 متری زندگی کند. بنده نمی‌دانم این طرح از کجا منشأ گرفته و چه کسی آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارائه کرده است.

 

* پیشنهادهایی که به اسم کل مجلس تمام می‌شود

پیشنهاد نامگذاری خیابانی به اسم جرج فلوید، فرد سیاه‌پوست کشته شده توسط آمریکا، پیشنهاد تغییر نام فرودگاه مهرآباد به قاسم سلیمانی و ختم قرآن در مجلس پیشنهاد نماینده‌هایی بود که یه عده سعی کردند آن را به عنوان طرح مجلس جدید جلوه دهند.

 

* قالیباف؛ پای ثابت هجمه‌ها

با انتخاب محمدباقر قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی نیز هجمه های زیادی علیه وی به راه افتاد.

درتازه‌ترین هجمه هم شایعه«امضای ۱۰۰ نماینده مجلس برای استیضاح قالیباف!» شایعه‌ای که از اساس کذب است و به هیچ عنوان موضوع استیضاح رئیس مجلس صحت ندارد و کسی هم در مجلس این مسئله را دنبال نمی کند.


در همین رابطه سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی، منتخب مردم فریمان و سرخس در مجلس یازدهم در گفت‌وگویی با بیان اینکه «در حال حاضر عملکرد مجلس یازدهم قابل قضاوت نیست»، گفت: مجلس باید ۶ تا هفت ماه، از فعالیتش بگذرد تا بعد بتوانیم فضا و شرایط ویژه‌ای برای آن در نظر بگیریم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول