اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نگهداری از 29 دختر بی‌سرپرست و بد سرپرست در شیرخوارگاه و خانه‌های کودک زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: 29 دختر بی‌سرپرست و بد سرپرست در شیرخوارگاه و خانه‌های کودک و نوجوان استان نگهداری می‌شوند.

نگهداری از 29 دختر بی‌سرپرست و بد سرپرست در شیرخوارگاه و خانه‌های کودک زنجان

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر دو خانه کودک و نوجوان دختران که در دو رده سنی 6 تا 12 سال و 13 تا 18 سال فعالیت می‌کند، در زنجان فعال است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در مجموع 29 دختر بی‌سرپرست و بد سرپرست در شیرخوارگاه و خانه‌های کودک و نوجوان استان نگهداری می‌شوند.

وی اضافه کرد: همچنین 121 دختر بی‌سرپرست و بدسرپرست نیز در خانواده زیستی و جایگزین تحت پوشش بهزیستی از خدمات مددکاری، روانشناختی و امداد ماهیانه برخوردار هستند.

محمدی قیداری با اشاره به اینکه حضور دختران در جامعه و پذیرش نقش‌های اجتماعی آنها نسبت به گذشته بیشتر شده است، اضافه کرد: از همین رو این قشر نیاز به آموزش‌هایی چون مباحث حقوقی و اجتماعی دارند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان اضافه کرد: به‌ منظور کاهش تهدید و آسیب‌های اجتماعی دختران در شرایط جامعه در حال گذار باید سه اصل اساسی اخلاق، نظم، دانش و آگاهی به صورت هدفمند برای این قشر مورد نظر باشد.

وی شناسایی و پذیرش دختران در معرض آسیب‌های اجتماعی، ارائه مداخلات تخصصی فردی و خانوادگی به دختران در معرض آسیب و حمایت‌های اجتماعی از آن‌ها را از جمله اهداف تاسیس خانه سلامت عنوان کرد و گفت: در این مرکز افراد پذیرش شده تا زمان رفع مشکل، مورد حمایت بهزیستی قرار خواهند گرفت.   

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول