اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

استفاده از «ماسک» در جاسک الزامی شد

فرماندار جاسک تاکید کرد: استفاده از ماسک در اماکن عمومی اجباری است و صنوف و مشتریان بایست از ماسک استفاده کنند با رعایت توصیه های بهداشتی و‌ همکاری همگان می شود زنجیره شیوع این بیماری منحوس را قطع کرد.

استفاده از «ماسک» در جاسک الزامی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد رادمهر اظهار کرد: ویروس کرونا عملا به یک بحران اجتماعی تبدیل شده است که نه تنها جسم و بهداشت ما را درگیر کرده، بلکه پیامدهای بسیار جدی‌ برای فرهنگ، اقتصاد و سایر ابعاد دارد و باید آن را به‌ مثابه یک بحران اجتماعی در معنای تام و وسیع آن و شاید یک ابر بحران در نظر گرفت.

وی در ادامه افزود: از این رو ضروری است که در مورد ابعاد اجتماعی و فرهنگی این موقعیت پاندمیک جهانی بیشتر و بیشتر تامل داشته باشیم زیرا حل این بحران و گذار از آن مستلزم همکاری و همیاری وسیع در همه بخش‌های جامعه است و بدون همراهی جامعه و فرهنگ‌سازی مناسب، امکان گذار از این بحران بزرگ نخواهد بود.

نماینده عالی دولت در جاسک در ادامه تصریح کرد: برای این هدف لازم است که درک درستی از مکانیسم‌ها و ابعاد اجتماعی و فرهنگی بحران کرونا در جامعه ایرانی داشته باشیم تا از این طریق بتوان در سیاست گذاری‌های لازم برای مدیریت اجتماعی این بحران و  همچنین همه فرآیندهای موثر و تعیین‌کننده را بیش از پیش شناسایی و مورد توجه قرار دهیم.

محمد رادمهر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در شرایط بحران کرونا، بدون توجه به زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی، نه تنها امکان اثرگذاری مثبت اندک خواهد بود، بلکه هرگونه بی‌توجهی به وجوه اجتماعی مدیریت بحران کرونا، می‌تواند فاجعه‌ها و دردسرهای بیشتری را دامن بزند.

رادمهر یادآور شد: شهرستان جاسک به دلیل موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در مسیر تردد مواصلاتی چند استان و کریدور اصلی منطقه اقتصادی چابهار و همچنین سیل عظیم نیروهای لشکری و از سویی با توجه به اجرا شدن طرح‌ها و مگاپروژه‌های عظیم طرح توسعه سواحل مکران و استقرار شرکت‌های بزرگ در این راستا با داشتن نیروی انسانی این شرکت‌ها، لذا این شهرستان در محل و مرکز ثقل رفت آمدهای بسیار از مناطق مختلف کشور قرار دارد و از این لحاظ بایستی مراقبت‌ها و فاصله گذاری اجتماعی و توجه به نکات و توصیه‌های بهداشتی با حساسیت ویژه انجام شود.

فرماندار و نماینده عالی دولت در شهرستان جاسک خاطر نشان کرد: دنبال کردن توصیه‌ها و ماندن در خانه برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به اعضای دیگر خانه یا جامعه، بسیار مهم و حیاتی است.

فرماندار و رئیس شورای سلامت شهرستان جاسک گفت: مبارزه با ویروس کرونا همچنان ادامه دارد و مردم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، از احتمال بروز موج‌های بعدی این بیماری جلوگیری کنند.

محمد رادمهر افزود: با توجه به احتمال بروز موج‌های بعدی ویروس کرونا، از مردم درخواست می‌شود تا برای حفظ سلامتی خود و عموم جامعه، مقررات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند و آن را رعایت کنند.

وی یادآور شد: به طور جد لازم است تا شهروندان نسبت به رعایت اصول بهداشتی اهتمام ویژه‌ای داشته و با پایبندی به اصل در خانه ماندن، از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

رادمهر اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، برخی از هموطنان درگیر این بیماری شدند و عده‌ای عزیزان خود را از دست دادند و یا متحمل خسارات مادی  شدند از همین رو باید متوجه بود که برای غلبه بر این بیماری، چاره‌ای جز رعایت اصول بهداشتی به منظور قطع زنجیره انسانی انتقال این ویروس وجود ندارد.

رئیس شورای سلامت شهرستان تصریح کرد: دو گروه بیمار وجود دارد، گروهی که علامت ندارد و در حال فعالیت هستند و گروهی دیگر علامت ‌دارند که از زمان شروع علامت تا دو هفته باید قرنطینه باشند و در معرض تماس با دیگران نباشند.

فرماندار جاسک در ادامه افزود: معمولاً اکثر جوان‌ها بدون علامت کرونا هستند و این به معنی نداشتن و ناقل بودن این ویروس نمی‌باشد و چیزی که مهم است انتقال به افرادی است که مکانیزم دفاعی بدن آن‌ها به دلیل بالا بودن سن و یا داشتن بیماری‌های پیش زمینه‌ای ضعیف است لذا می‌طلبد همه مردم نسبت به فاصله گذاری اجتماعی و عمل به توصیه های بهداشتی در این زمینه و ماندن در خانه و عدم تردد و مسافرت بطور ویژه رعایت کنند.

وی یادآور شد: اعمال محدودیت تردد در تمامی جاده‌ها، محورهای مواصلاتی و جلوگیری از هرگونه سفر غیرضروری به روستاها مورد تاکید است.

وی تاکید کرد: از مردم فهیم شهرستان جاسک درخواست داریم که از برگزاری هرگونه دورهمی و مهمانی‌های خانوادگی نیز پرهیز کنند تا با رعایت این موارد، زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود.

رادمهر در ادامه خاطر نشان کرد: خانه را به قیمت به خطر انداختن جان خود، اطرافیان و جامعه و پر شدن بیمارستان خالی نکنیم لذا برگزاری مراسمات، تجمعات عروسی و عزا اکیدا ممنوع است و با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

وی افزود: از سویی دیگر بطور مداوم بازدید سر زده و میدانی از اصناف مختلف در سطح شهر جاسک و لیردف در حال انجام است. ناظرین و بازرسین به ویژه بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نظارت را اعمال و با متخلفان برخورد می شود.

محمد رادمهر تاکید کرد: استفاده از ماسک در اماکن عمومی اجباری است و صنوف و مشتریان بایست از ماسک استفاده کنند با رعایت توصیه های بهداشتی و‌ همکاری همگان می‌شود زنجیره شیوع این بیماری منحوس را قطع کرد.

فرماندار و نماینده عالی دولت در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی خط ویژه فرهنگ سازی عمومی در راه مبارزه با شیوع ویروس کرونا به شمار می‌روند.

رئیس شورای سلامت شهرستان افزود: در راه مبارزه با شیوع بیماری ویروسی کرونا در جامعه، همه آحاد، فعالان فضای مجازی، اصحاب رسانه، فعالان اجتماعی و مدنی در خط مقدم و در کنار سربازان سفید پوش بهداشت و درمان بیش از پیش بایست ایفای نقش کرده و موجب فرهنگ سازی عمومی در جامعه شوند.

محمد رادمهر در ادامه تصریح کرد: ضمن تشکر از همه اقشار شهرستان جاسک که در حفظ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل ها و مقررات پیشگیری از بیماری کرونا بویژه فاصله گذاری همکاری لازم را بعمل می آوردند با توجه به شرایط گسترش بیماری لذا انتظار می رود این همکاری‌ها همچنان بیش از پیش ادامه داشته باشد.

فرماندار و رییس ستاد مقابله با کرونا 
افزود: ضد عفونی تاسیسات شهری و خودروهای عمومی  همانند گذشته  انجام شده و شهرداری و شبکه بهداشت در این زمینه نظارت کافی داشته باشند.

انتهای پیام/۸۸۰۵۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول