اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

انتقاد نمایندگان از بلاتکلیفی مهمترین وزارتخانه در شرایط التهاب بازار

نمایندگان از بلاتکلیفی مهمترین وزارتخانه در شرایط التهاب بازار انتقاد داشته و خواستار تسریع در معرفی وزیر صمت به مجلس شدند.

انتقاد نمایندگان از بلاتکلیفی مهمترین وزارتخانه در شرایط التهاب بازار

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، وزارت صنعت، معدن و تجارت حدود 2 ماه وزیر ندارد و این وزارتخانه با سرپرست اداره می شود.

حسن روحانی رئیس جمهور روز دوشنبه 22 اردیبهشت، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت را برکنار و حسین مدرس خیابانی بعنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.

2 هفته بعد از این حکم رئیس جمهور، مجلس دهم به پایان رسید و مجلس یازدهم از هفتم خرداد کار خود را آغاز کرد.

با توجه به شرایط مجلس که ابتدا باید اعتبار نامه نمایندگان بررسی و مصوب می شد و سپس کمیسیونهای تخصصی مجلس شکل می گرفت و با انتخابات، هیئت رئیسه کمیسیونها مشخص و بعد کار مجلس بصورت جدی آغاز می شد، عملا معرفی وزیر جدید به مجلس امکان پذیر نبود.

نمایندگان مجلس یازدهم تا هفته گذشته مشغول بررسی اعتبار نامه ها و تعیین وضعیت کمیسیونها و تشکیل این کمیسیونها بودند که از هفته گذشته، ضمن تعیین اعضای کمیسیونها، اولین جلسات آنها برگزار و هیئت رئیسه کمیسیونها انتخاب شدند.

نمایندگان این هفته به حوزه های انتخابیه رفتند و از هفته آینده کار آنها در کمیسیونهای تخصصی و صحن مجلس بصورت جدی آغاز خواهد شد.

خبرنگار فارس به سراغ تعدادی از نمایندگان رفت و از آنها در خصوص ضرورت معرفی وزیر صمت به مجلس سوال کرد.

*وزیر فردی غیر سیاسی باشد

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید دارد که رئیس جمهور باید هر چه سریعتر وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور نباید در کار وزرا دخالت کند، افزود: وزیر صمت باید فردی متخصص باشد نه فردی سیاسی.

*وزیر کارکردی بهتر از سرپرست

انور حبیب زاده دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اداره وزارت صمت از سوی یک وزیر نه سرپرست، می تواند رافع بسیاری از مشکلات فعلی کشور که مربوط به این وزارتخانه است، باشد، گفت: رئیس جمهور باید به مسائل اقتصادی اولویت دهد و توجه ویژه به صنعت، معدن و کشاورزی داشته باشد.

وی با بیان اینکه وزیر کارکردی بهتر از سرپرست دارد، افزود: وزیر می تواند با اقتدار تصمیم بگیرد و در پی اجرای تصمیمات باشد بنابراین بهتر است رئیس جمهور هر چه سریعتر وزیر صمت را معرفی کند.

*اداره وزارتخانه با سرپرست به صلاح نیست

روح اله عباسپور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به نامگذاری امسال بعنوان سال جهش تولید گفت: مجلس یازدهم توجه به تولید را در سرلوحه کار خود دارد و باید مشکلات پیش پای تولید کنندگان با همکاری دولت و مجلس حذف شود.

وی افزود: به صلاح نیست مهمترین وزارتخانه که با تولید سر کار دارد، با سرپرست اداره شود و رئیس جمهور باید هر چه سریعتر وزیر پیشنهادی صمت را به مجلس معرفی کند.

*رئیس جمهور نباید از سه ماه تا آخر استفاده کند

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه هم معتقد است که هر چند طبق قانون رئیس جمهور سه ماه فرصت دارد تا وزیر جدید به مجلس معرفی کند اما این بدان معنا نیست که تا روز آخر این سه ماه از معرفی وزیر خودداری شود.

وی با اشاره به شرایط بد اقتصادی و التهاب در بازار گفت: انگار رئیس جمهور به گرانی و تورم رضایت دارد و نمی خواهد با تعیین تکلیف وزارت صمت گامی در جهت کاهش آن گرانی و التهاباتی که مربوط مدیریت در این وزارتخانه است، بردارد.

*سرپرست یک وزارتخانه در قبال مجلس پاسخگو نیست

خلیل بهروزی فر نماینده فومن و شفت در مجلس با اشاره به گرانی خودرو در بازار گفت: علاوه بر خودرو، قیمت مسکن، اجاره مسکن، دلار و اقلام اساسی مورد نیاز مردم بشدت افزایش قیمت داشته است. نمی دانیم چرا وزارتخانه ای که با بخش زیادی از این موارد سر و کار دارد، بدون وزیر است.

وی با بیان اینکه طبق قانون سرپرست یک وزارتخانه در قبال مجلس پاسخگو نیست، افزود: رئیس جمهور باید پاسخگوی این گرانیها و بلاتکلیفی وزار صمت باشد.

*رئیس جمهور فردی با تجربه و پرتلاش معرفی کند

حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی کیا نماینده سنقر و کلیایی در مجلس تاکید دارد که وزیر صمت باید با اقتدار کار کند و مرعوب لابی واردات نشود.

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی رئیس جمهور باید فردی با تجربه و پرتلاش باشد، افزود: وزیر صمت باید فردی باشد که هم صنعت را خوب بفهمد و هم معدن را. همچنین با جلوگیری از واردات به دنبال تسهیل صادرات باشد.

*تعلل در معرفی وزیر صمت هم به ضرر دولت است و به ضرر مردم
رضا حاجی پور نماینده آمل در مجلس هم معتقد است که تعلل در معرفی وزیر صمت نه به نفع دولت است و نه به نفع مردم.

وی با بیان اینکه این تعلل به ضرر مردم و دولت است، گفت: در شرایطی که قیمت اقلام مورد نیاز زندگی مردم و کالاهای اساسی لحظه ای تغییر می کند، نداشتن وزیر صمت که بخش زیادی از وظایفش در رابطه با موضوعات اقتصادی و معیشت مردم است، تعجب برانگیز است.

این نماینده تاکید دارد که رئیس جمهور باید پاسخ دهد که چرا در آستانه تغییر و جابجایی مجلس وزیری را برکنار و در معرفیث وزیر جدید تعلل می کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول