اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

تجارت و ترانزیت مهمترین مزیت استان سیستان و بلوچستان است


استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس سند آمایش؛ تجارت و ترانزیت مهم‌ترین مزیت استان است که باید مردم استان از آن بهره مند شوند.

تجارت و ترانزیت مهمترین مزیت استان سیستان و بلوچستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان احمدعلی موهبتی در نشست با مدیران اقتصادی استانداری و مدیرعامل سازمان همیاری و شهرداری استان، با بیان این که بر اساس سند آمایش سرزمین استان، تجارت و ترانزیت مهم‌ترین مزیت استان سیستان و بلوچستان است؛ تاکید کرد: از این رو بایستی به این ظرفیت به صورت ویژه نگاه شود و برای توسعه و رونق آن تلاش شود.

 وی با تاکید بر واگذاری برخی از فعالیت ها و خدمات در محل بازارچه های مرزی استان به سرمایه گذاران و سازمان همیاری و شهرداری استان ؛ تصریح کرد: نگاه به مرز باید از تهدید به نگاه فرصت عوض شود و به جای دیوارکشی در مرز، با تقویت و حمایت از سرمایه گذاران، منافع آن عاید مردم شود.

استاندار  سیستان و بلوچستان اضافه کرد: انتظار داری فعالیت بازارچه ها به گونه‌ای باشد که دامنه آن، جمع کثیری از مردم استان را بهره مند کند به طوری که از کولبری تا تجارت معمول که غرفه‌داران هستند و تجارت کلان؛ همه مردم به صورت مستقیم و غیر مستقیم نفع ببرند.

موهبتی گفت: فرصت خدمت به مردم خیلی کوتاه است لذا می بایست از فرصت ها برای خدمتگزاری به مردم و توسعه همه جانبه نهایت استفاده را کرد.

استاندارسیستان و بلوچستان در رابطه با میزان صادرات از بازارچه های استان طی سه ماه ابتدای سال جاری، بیان داشت: میزان صادرات ار بازارچه های استان در سه ماه اول مسال، ۱۰ درصد افزایش داشته است، این در حالی است که فعالیت بازارچه ها در سه ماه ابتدایی سال جاری  بخاطر تعطیلات نوروز و تعطیلات ناشی از بیماری کرونا تعطیل بوده است؛ به بیان دیگر این میزان، حاصل فعالیت حدود یک ماه است.

 موهبتی ادامه داد: در بحث صادرات از بازارچه ها روند رو به رشدی را شاهد هستیم.

 وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان شهریور میزان صادرات و درآمد بازارچه ها از کل صادرات و درآمد سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه کشور افزود: باید با بهره‌گیری از ظرفیت مرزها با همه توان صادرات را تقویت شود.

 در این جلسه؛ بر تسهیل شرایط برای حضور سرمایه گذاران در بازارچه ها و همچنین تعیین نوع بهره برداری از بازارچه ها و تعیین تکلیف ساختمانها و تاسیسات بازارچه‌های تازه ساخته شده در استان تاکید شد.

انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول