اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تخطی قانونی دولت در حوزه مسکن/ مدیریت چند ساله وزیری که معتقد به خانه‌دار شدن مردم نبود

نماینده همدان در مجلس با اشاره به التهابات بازار مسکن گفت: طبق قانون اساسی دولت وظیفه دارد مردم را خانه‌دار کند ولی از این کار تخطی کرده است.

تخطی قانونی دولت در حوزه مسکن/ مدیریت چند ساله وزیری که معتقد به خانه‌دار شدن مردم نبود

حجت‌الاسلام احمد فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره التهاب بازار مسکن و مشکلی که برای جوانان در این قضیه وجود دارد، اظهار داشت: دولت باید به اصول قانون اساسی در این زمینه عمل کند؛ این در حالی است که مشکل به وجود آمده در بازار مسکن نشان می‌دهد دولت از عمل به قانون اساسی تخطی کرده است.

وی افزود:‌ در اصل دوم قانون اساسی 16 وظیفه برای دولت در نظر گرفته شده که یک از آن وظایف تامین مسکن مناسب برای همه مردم است.

سخنگوی کمسیون آموزش مجلس گفت: وظیفه دولت آن است که به جوانی که در شرف ازدواج است و راه درآمدی هم ندارد. 

فلاحی گفت:‌ ما باید دولت را مکلف کنیم که به وظایفش در قانون اساسی در موضوع مسکن رسیدگی کند.

وی گفت: با ساخت و سازهای مسکن مهر در کشور مشکل تعداد زیادی از مردم در موضوع خانه‌دار شدن حل شد ولی متاسفانه آقای روحانی وزیری را گمارد که در طول دوران وزارتش افتخار می‌کند حتی یک مسکن مهر را افتتاح نکرده و یک آجر روی آجر نگذاشته است در حالی که این وزیر به هیچ وجه صلاحیت وزارت در جمهوری اسلامی را ندارد.

نماینده مردم همدان در مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه مجلس دهم به این وزیر رای داد در صورتی که باید سریعا او را استیضاح کرده و برکنار می‌کرد.

فلاحی گفت: ای کاش دولت خیلی سریع‌تر وزیری را روی کار می‌آورد که اعتقاد به خانه دار شدن مردم داشت و مسکن مهر، مسکن اجتماعی یا هر عنوان دیگری را سریعا عملیاتی می‌کرد.

وی افزود:‌ متاسفانه هم اکنون تعداد زیادی پروژه‌های مسکن مهر در کشور معطل مانده در حالی که پیشرفت فیزیکی آنجا 80 تا 90 درصد بوده و پروژه ناقص است در حالی که دولت اگر بنای تکمیل مسکن‌های مهر را داشته باشد و با وجود کمبود منابع مشکلات زیادی قابل حل است و می‌تواند تاثیرات بسیار بالایی را در بازار مسکن داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول