اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

«کوکاکولا» هم فیس بوک را تحریم کرد/ 7 میلیارد دلار بر باد رفت!

شرکت بزرگ «کوکاکولا» به خاطر آنچه که کم کاری فیس بوک و شبکه های اجتماعی و پلتفرم های مجازی در پرداختن به خبرهای ضدنژادپرستی عنوان کرد، پخش آگهی های خود را در این شبکه ها متوقف می کند.

«کوکاکولا» هم  فیس بوک را تحریم کرد/ 7 میلیارد دلار بر باد رفت!

خبرگزاری فارس ـ گروه رسانه ـ علیرضا سپهوند: با این وجود که چند ساعت پس از اینکه «Unilever» بزرگ ترین آگهی دهنده جهان اعلام کرد که تمام آگهی ها و تبلیغات خود را از فیس بوک، اینستاگرام و توئیتر در آمریکا برمی دارد و بلافاصله فیس بوک اعلام کرد که سیاست ها و قوانین محتوا و تبلیغات و آگهی های خود را تغییر می دهد، همچنان سیل انبوه شرکت های بزرگی که تبلیغات خود را از این رسانه های اجتماعی بیرون می کشند ادامه دارد.

 

روز جمعه شرکت بزرگ «کوکاکولا» اعلام کرد که از یکم جولای تمام آگهی های تبلیغی جهانی خود را حداقل به مدت یک ماه از شبکه ها و پلتفرم های اجتماعی بیرون می کشد.

 

۸ درصد کاهش سهام فیس بوک

همچنین اواخر روز جمعه، شرکت های بزرگ «داکرز»(Dockers) و «لِویز»( Levi’s) گفتند که تبلیغات در فیس بوک و اینستاگرام را به حالت تعلیق درآورده اند و «هرشی»(Hershey) اظهار داشت که هزینه های آن دو سیستم عامل را تا یک سال دیگر تا پایان سال به یک سوم کاهش می دهد.

 

 

مدیا پُست: به دنبال اعلامیه یونیلور(Unilever)، سهام فیس بوک در معاملات بورسی روز جمعه ۸ درصد کاهش یافت.

 

بنابر اعلام سایت پژوهشی «Pathmatics» ، «یونیلور»(Unilever) امسال حدود ۱۱.۸ میلیون دلار برای تبلیغات در فیس بوک در ایالات متحده هزینه کرده است، و برآورد شده این شرکت در سال گذشته بیش از ۴۲ میلیون دلار در این پلتفرم هزینه تبلیغات و آگهی کرده است.

 

کوکاکولا تأکید کرد که موضع آن به مفهوم پیوستن به تحریم «#StopHateForProfit» تبلیغات فیس بوک نیست.

 

در جهان جایی برای نژادپرستی وجود ندارد

«جیمز کوئینسی» رئیس و مدیر عامل شرکت «کوکاکولا»(Coca-Cola) با انتشار بیانیه ای مختصر در وبلاگ این شرکت تصمیم خود را اینچنین توضیح داد: در جهان جایی برای نژادپرستی وجود ندارد و همچنین جایی برای نژادپرستی در رسانه های اجتماعی وجود ندارد. شرکت کوکاکولا حداقل ۳۰ روز تبلیغات در تمام سیستم عامل های رسانه های اجتماعی را در سطح جهانی متوقف می کند. ما این بار را به ارزیابی مجدد سیاست های تبلیغی خود برای تعیین اینکه آیا به تجدیدنظر در این مورد نیاز داریم یا خیر، می پردازیم. ما همچنین از شرکای رسانه های اجتماعی انتظار پاسخگویی و شفافیت بیشتری داریم.

 

«#StopHateForProfit» درست ۱۰ روز پیش، در تاریخ ۱۷ ژوئن توسط گروه های مدنی از جمله «NAACP»(بنیاد ملی پیشرفت رنگین پوستان) و «Anti-Defamation League»(لیگ ضد بدنامی)، از تبلیغ کنندگان خواسته شد تا در ماه جولای، در اعتراض به امتناع شرکت از اجرای سیاست های قوی تر برای توقف انتشار محتواهای نفرت پراکنی، فیس بوک را تحریم کنند. 

 

«T-Mobile» «Ben & Jerry’s» « Eddie Bauer» «Magnolia Pictures» «Patagonia»  «The North Face» «REI» «Upwork» «Verizon» ازجمله شرکت های بزرگ تبلیغاتی جهانی هستند که پیش از شرکت «Unilever» به تحریم بزرگ فیس بوک و دیگر رسانه های اجتماعی پیوستند.  بنابر فهرست منتشر شده از سوی «Sleeping Giants»(هیولاهای خفته) حدود ۹۰ شرکت بزرگ جهانی در این تحریم حضور دارند.

 

طبق گزارش ها، آژانس دیجیتال «360i»، بخشی از گروه «Dentsu»، شرکت های مشتریان خود از جمله «Coca-Cola» ، و  Oreo ، JC Penney ، Diageo و Bravo را برای پیوستن به تحریم، تشویق کرد.

 

کارمندان خود فیس بوک هم سیاست های این رسانه اجتماعی را قبول ندارند

تغییر سیاست های اعلام شده توسط مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت فیسبوک در یک پست، محدود هستند اما می تواند پیامدها و نتایج قابل توجهی برای این شرکت داشته باشد. به ویژه با توجه به امتناع زاکربرگ تا به امروز برای نشان گذاری یا حذف حتی محتواهای دروغین و تنش زا و تبلیغات سیاسی، از جمله مواردی که از آن در موضوع رئیس جمهور دونالد ترامپ و گروههای افراطی استفاده شده است.

این تغییرات شامل موارد خلاف موضع شرکت برای حذف پست هایی می شود که دارای ارزش خبری هستند. فیس بوک تاکنون اینچنین محتواهایی که دارای ارزش خبری میدانست حتی اگر شامل محتواهایی از جنبش های سازمان یافته نفرت افزا و تحریک خشونت بود را حذف نمی کرد.

حالا بنابر اظهارات زاکربرگ، فیسبوک سیاست «برچسب گذاری» بر روی محتواهای خشونت زا و اما نه محتواهای دارای «ارزش خبری» را آغاز می کند

 

این تغییرات شامل آن بخش جزئی موضع شرکت برای حذف پست هایی که ارزش خبری دارند نمی شود حتی اگر آنها سیاسیت های شرکت را بر علیه جنبش های سازمان یافته تنفرافزا و تحریک کننده خشونت نقض کند.

این استدلال زمانیکه فیس بوک نپذیرفت تا پیام معروف خشونت افزای ترامپ با عنوان «غارت کنید، شلیک می کنیم» را حذف کند، استفاده شد. برای نمونه حتی کارکنان خود فیس بوک نیز اعتراض کردند و ابراز داشتند که از این سیاست های نرم پلتفرم شرکت پیروی نخواهند کرد.

 

حدود ۹۰ شرکت تجاری بزرگ تبلیغاتشان را در فیس بوک متوقف کردند

حالا بنابر اظهارات زاکربرگ، فیسبوک سیاست «برچسب گذاری» بر روی محتواهای خشونت زا و اما نه محتواهای دارای «ارزش خبری» را آغاز می کند که از سوی منتقدین در شرایطی متهم نوکری و تمکین به خواسته ها و امیال ترامپ شده است که در آن شرکت های بزرگ فناوری به دلیل ضد انحصارگری و سایر اقدامات غلط احتمالی مورد بررسی قرار می گیرند.  با این وجود، فیس بوک این انتقادات را که سیاست هایش تحت تأثیر برنامه های سیاسی یا اقتصادی است را رد و انکار می کند.

 

زاکربرگ درباره تغییرات جدید خط مشی فیس بوک و در توجیه پخش محتواهایی که در سطح وسیعی با انتقاد مواجه شدند نوشت: ما اجازه می دهیم مردم این محتوا را برای محکوم کردن آن به اشتراک بگذارند، دقیقاً مانند برخورد ما با دیگر مطالب مشکل ساز، زیرا این بخش مهمی از چگونگی مباحث ما در مورد آنچه در جامعه قابل قبول است، اما ما فورا برچسبی خواهیم گذاشت که به مردم اعلام کند که مطلبی که دارید به اشتراک می گذارید ممکن است ناقض خط مشی و سیاست های ما باشد.

 

وی ادامه داد: برای روشن شدن یک نکته، هیچگونه استثنائی برای «ارزش خبری» برای مطالب و محتواهایی که محرّک خشونت یا سرکوب و پایمال کردن فعالیت انتخاباتی می شود، وجود ندارد. حتی اگر یک سیاستمدار یا یک مقام دولتی این را بگوید ، اگر تشخیص دهیم که این محتوا ممکن است منجر به خشونت شود یا مردم را از حق رأی محروم کنند، ما آن محتوای را پایین می کشیم. به همین ترتیب، هیچ استثنایی برای سیاستمداران در هیچ موردی که امروز در اینجا اعلام می کنم، وجود ندارد. 

بیزنس اینسایدر: کوکاکولا به مدت ۳۰ روز تمام تبلیغات و آگهی هایش را متوقف می کند و این اقدام، ۷ میلیارد دلار از دارایی «مارک زاکربرگ» مدیرعامل فیس بوک را بر باد می دهد.

 

وی همچنین اعلام کرد تغییرات خاص و محدودی تا این میزان در مورد سیاست فعلی فیس بوک در مورد عدم مداخله در محتوای تبلیغات و آگهی ها منتشر شده است.

به نظر می رسد این تغییرات تلاش دارد تا برخی از مشکلات بوجود آمده و متاثر از جنبش «#StopHateForProfit»(تنفر برای منفعت، موقوف!) را خطاب قرار دهد.

 

اما آنها دروغ و تحریف در تبلیغات گروه های سیاسی یا سیاستمداران را که دیگر گروه های سیاسی یا سیاستمداران را هدف قرار می دهند، گسترش نمی دهند. بلکه به شیوه ای، برچسب گذاری صورت می گیرد که از آنها به عنوان تهدیدی برای دیگران بر مبنای گرایش های نژادی، مذهبی، جنسیتی یا وضعیت شهروندی استفاده نشود.

زاکربرگ نوشت: امروز ما دسته گسترده تری از محتوای تنفر افزا را در تبلیغات و آگهی ها ممنوع می کنیم.

 

سهام فیسبوک روز جمعه در بازار بورس پس از اینکه کوکاکولا پخش تبلیغات و آگهی هایش را در این رسانه اجتماعی متوقف کرد، به میزان ۸ درصد سقوط کرد.

 

وی گفت: ما به طور خاص سیاست تبلیغات خود را گسترش می دهیم تا مانع ادعاهایی شویم که می گوید افراد از نژاد خاص، قومیت، ملیت، وابستگی مذهبی، طبقه اجتماعی، گرایش جنسی، هویت جنسیتی یا وضعیت مهاجرت تهدیدی برای ایمنی و سلامت جسمی آنها محسوب می شوند.

ما همچنین سیاست های خود را برای حمایت بهتر از مهاجران، بی سرپناهان و پناهجویان از تبلیغاتی که نشان می دهد این گروه ها فرومایه بوده یا ابراز تحقیر، اخراج یا انزجار نسبت به آنها را فراهم می آورند، تغییر داده ایم.

 

زاکربرگ همچنین نوشت که بسیاری از تغییراتی که وی اعلام کرده بود مستقیماً از بازخورد جامعه مدنی گرفته شده و ماه ها کار با ماموران حقوق مدنی ما را منعکس می کند.

بیزنس اینسایدر: کوکاکولا به مدت ۳۰ روز تمام تبلیغات و آگهی هایش را متوقف می کند و این اقدام، ۷ میلیارد دلار از دارایی «مارک زاکربرگ» مدیرعامل فیس بوک را بر باد می دهد.

سهام فیسبوک روز جمعه در بازار بورس پس از اینکه کوکاکولا پخش تبلیغات و آگهی هایش را در این رسانه اجتماعی متوقف کرد، به میزان ۸ درصد سقوط کرد.

گلوبال نیوز:  بیش از ۸۰ برند به جنبش توقف پخش آگهی هایشان در فیسبوک پیوستند.

 

حالا این غول دنیای رسانه های اجتماعی با فشار شدید مالی مواجه است چراکه شرکت های غول تجاری چون «Unilever» «کوکاکولا» «Ben & Jerry's» و بسیاری دیگر از برندهای معروف جهان، تبلیغاتشان را در پلتفرم فیسبوک متوقف کرده اند.

آسیا نیوز:  گزارش از سانفرانسیسکو: کوکا کولا، قدرت بزرگ در دنیای آگهی های تبلیغاتی، جمعه 26 ژوئن اعلام کرد که ازآنجا که فیسبوک در برخورد با محتواهای نژادپرستانه طبق یک سری حساب و کتاب عمل می کند، حداقل به مدت ۳۰ روز پخش آگهی و تبلیغاتش در فیسببوک را به تعلیق درمی آورد.

 

گلوبال نیوز:  بیش از ۸۰ برند به جنبش توقف پخش آگهی هایشان در فیسبوک پیوستند.

همه این رخدادها برآمده از قتل جوان سیاهپوست آمریکایی «جورج فلوید» است که دومینوی اعتراضات را در شهرهای کوچک و بزرگ آمریکا به حرکت درآورد. مرگ جوانی در مینیاپولیس بغض فروخورده سیاهانی را که قرن ها متحمل بالاترین مصائب و توهین های نژادی شده بودند را ترکاند تا دنیا بداند برده داری در سرزمین یانکی ها تنها به تغییر نام و ظاهر رضایت داده و هنوز بسیاری از آنها در کمال مظلومیت برای روزانه سه وعده غذای گرم با تحمل شدیدترین نامهربانی ها، کار می کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول