اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

صادق الحسینی: پرونده امنیت مرزهای استان دیالی به الحشد الشعبی واگذار شده است

یکی از فرماندهان الحشد الشعبی از توافق برای واگذاری پرونده امنیت مرزهای استان دیالی با استان صلاح الدین به این سازمان خبر داد.

صادق الحسینی: پرونده امنیت مرزهای استان دیالی به الحشد الشعبی واگذار شده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک فرمانده سازمان الحشد الشعبی اعلام کرد که اداره بخش بزرگی از پرونده مرزهای میان استانهای دیالی و صلاح‌الدین را این سازمان در دست دارد.

«صادق الحسینی» از فرماندهان الحشد الشعبی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: در نشست‌های امنیتی اخیر با فرماندهی نیروی زمینی و سایر تشکیلات امنیتی کشور، توافق شد که الحشد الشعبی اداره بخش بزرگی از پرونده امنیتی مرزهای میان دو استان دیالی و صلاح‌الدین را به منظور پایان دادن به تنش‌ها و تلاش‌های گاه و بی‌گاه داعش برای نفوذ بر عهده گیرد.

وی افزود: حضور نیروهای الحشد الشعبی در مرزهای مذکور یک نشانه مثبت و دارای پیام اطمینان به ساکنان روستاهای آزادشده به دلیل توانمندی‌های الحشد در مبارزه با داعش و پایان دادن به تحرکات آنها است. ضمن اینکه الحشد چهار گذرگاه را که منبع تهدید امنیتی این روستاها در «حوض العظیم» (واقع در ۷۵ کیلومتری شمال بعقوبه) و راه نفوذ به این منطقه هستند، خواهد بست.

نیروهای الحشد الشعبی در ۱۱ بخش اصلی در دیالی مستقر می‌شوند که مهمترین آنها، اطراف خانقین، امام ویس، حمرین، شمال المقدادیه است که شاهد چالش‌ها و تهدیدهای بزرگی هستند و الحشد با فداکارهای متعدد موفق شده که از آنها صیانت کند.

الحشد الشعبی یک ماه پیش نیز در راستای تامین امنیت استان دیالی ، از ایجاد یک کمربند امنیتی بزرگ برای مقابله با داعش در منطقه جغرافیایی مهم در شمال شرق این استان خبر داده و اعلام کرده بود که برای کمک به انجام هرگونه ماموریت امنیتی علیه داعش در این مناطق که با دوری جغرافیایی و دور از دسترس بودن از سایر مناطق دیالی، متمایز شده‌اند، کاملا آماده است. زیرا این مناطق از نظر استراتژیک بسیار مهم هستند و دروازه شمال شرق دیالی به شمار می‌روند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول