اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آمار کرونایی‌های زنجان 10 برابر شد/ بیمارستان بهمن بیماران کرونایی را پذیرش نمی‌کند

استاندار زنجان با انتقاد از عملکرد یک بیمارستان خصوصی در زنجان در خودداری از پذیرش بیماران کرونایی، گفت: تخلف این بیمارستان به دستگاه قضایی ارجاع داده می‌شود.

آمار کرونایی‌های زنجان 10 برابر شد/ بیمارستان بهمن بیماران کرونایی را پذیرش نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حدود پنج ماه از شیوع کرونا در کشور و استان زنجان می‌گذرد، اما امروز برخلاف روزهای نخست این ویروس دیگر کسی کرونا را جدی نمی‌‎گیرد.

آمار مبتلایان به این ویروس روز به روز بیشتر می‌شود و سطح رعایت نکات بهداشتی روز به روز کمتر می‌شود.

در حالی که آمار مبتلایان زنجان در اردیبهشت‌ماه تک رقمی شده و به روزانه سه نفر هم رسیده بود، امروز تعداد مبتلایان به 30 نفر رسیده یعنی 10 برابر شده است.

استاندار زنجان در آخرن جلسه برگزار شده برای کرونا با اشاره به اینکه در صورت تداوم مدیریت درست کرونا توسط مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد وضعیت موجود کرونا در استان نبودیم، اضافه کرد: رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی باعث بازگشت شهرستان‌های استان زنجان به وضعیت قرمز شد.

فتح‌الله حقیقی با اشاره به اینکه طی دو هفته گذشته بستری‌ها بیماری کرونا تک رقمی بودند و امروز به 29 نفر رسیده است، اضافه کرد: امروز آزمایش‌های سرپایی از ۲۰ درصد به بیش از ۳۰ درصد رسیده است و این اصلاً خوب نیست.

وی از افزایش اشغال تخت‌های بیمارستانی خبر داد و گفت: باید مدیریت لازم انجام شود تا شاهد افزایش بیماران نباشیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه در هفته‌های گذشته نتیجه ۲۰ درصد آزمایش‌ها مثبت بود که حال بیشتر شده و تعداد افراد بستری نیز افزایش پیدا کرده است، اضافه کرد: در زمانی که ۳۰ تا ۴۰ نفر بستری بودند، ۴۰۰ تخت اشغال بود و اگر به ۱۰۰ بستری برسیم بیش از  یک هزار و ۵۰۰ تخت اشغال می‌شود.

12 درصد مردم زنجان ایمن شده‌اند

حقیقی با بیان اینکه در حال حاضر بر اساس آزمایش‌های سرولوژی ۱۲ درصد مردم زنجان ایمن شده‌اند، تصریح کرد: ایمنی در کمترین حد خود است که نیاز به مراقبت‌های بهداشت فردی و اجتماعی را بیش از پیش جلوه می‌دهد و نیاز است فرمانداران همکاری بیشتری در این باره داشته باشند.

استاندار زنجان با انتقاد از عملکرد یک بیمارستان خصوصی در زنجان در خودداری از پذیرش بیماران کرونایی، تاکید کرد: تخلف این بیمارستان به دستگاه قضایی ارجاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در صورت رعایت نکردن بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی دوباره محدودیت‌ها اجرا می‌شود، افزود: به خاطر منابع مالی نباید امر بهداشت و درمان به تعویق بیافتد و بازگشایی تالارها باید با رعایت پروتکل‌ها و تایید مرکز بهداشت باشد.

حقیقی با اشاره به اینکه در زمینه حفظ سلامتی شهروندان با کسی شوخی و تعارف نداریم، تصریح کرد: اگر مردم به صورت زیر زمینی و در باغ‌ها مراسم عروسی و عزا برگزار کنند با برگزار کنندگان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

استاندار زنجان همچنین بر فعال شدن نقاهتگاه‌ها در استان تأکید کرد و گفت: باید تمام امکانات در اختیار کادر درمانی قرار بگیرد و نباید به خاطر منابع مالی امر بهداشت و درمان بر زمین بماند.

کادر درمانی با 200 درصد ظرفیت کار می‌کنند

وی با بیان اینکه کادر درمانی در استان با ظرفیت ۲۰۰ درصد کار می‌کنند، افزود: در ارائه خدمات با مردم با کسی تعارف نداریم و اگر کسی توان همراهی و تعامل ندارد بدون تعارف سمت خود را تحویل دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز با اشاره به اینکه استان زنجان با کمبود نیروی پرستاری مواجه است، تصریح کرد: علاوه‌ بر کمبود نیروی پرستاری، بیمارستان بهمن نیز با دانشگاه علوم‌پزشکی همکاری ندارد.

پرویز قزلباش با بیان اینکه در ابهر تخت‌های بیمارستانی پر شده و در خرم‌دره نیز وضعیت مشابهی وجود دارد، اضافه کرد: مشکل عمده در ابهر وجود ندارد و متخصص عفونی و زیرساخت‌های مناسب وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه به اجبار دو شیفت کاری برای پزشکان و پرستاران در بیمارستان‌ها تعیین شده است، اضافه کرد: همچنین بیمارستان امام حسین (ع)، ۴۰ بیمار اعزامی را پذیرش کرده است.

قزلباش یک سوم چرخش بیمار سرپایی را به خدابنده مربوط دانست و گفت: با توجه به جمعیت بالا و وجود یک بیمارستان، هنوز نگرانی‌هایی در رابطه با ظرفیت بیمارستان و شهرستان خدابنده وجود دارد.

بیمارستان بهمن بیماران را پذیرش می‌کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان هم با اشاره به اعلام آمادگی بیمارستان‌های ارتش و شهید بهشتی در زمینه تامین تعداد پرستار مورد نیاز اضافه کرد: متاسفانه بیمارستان بهمن در این حوزه همکاری ندارد.

وی  با بیان اینکه ۶۲ بیمار در بخش آی.‌سی.‌یو بستری هستند که نیمی از آنان بدحال بوده و در معرض آسیب بیشتر قرار دارند، افزود: پیش از شیوع کرونا ۸۷ تخت آی.سی.یو داشتیم که ۵۸ تخت اضافه شده است.

وی با اشاره به معوقات پرستاران، افزود: در حال حاضر معوقات پرستاران کمتر شده، ولی معوقات پزشکان به ۱۴ ماه رسیده است که دلیل وقوع این اتفاق، نپرداختن معوقات پزشکان در بحث اضافه‌کاری و کارانه به جای پرداخت معوقات پرستاران است.

رئیس نظام پرستاری استان زنجان نیز از درگیری 100 پرستار با ویروس کرونا و قرنطینه آنها خبر داد و گفت: معوقات پرستاران زیاد است و میزانی از کارانه‌ها مربوط به تیرماه است.

اسکندری با اشاره به اینکه میانگین کشوری پرداخت معوقات و کارانه پرستاران آذرماه ۹۸ و در استان زنجان تیرماه ۹۸ است، گفت: پس از بیماری کرونا؛ پرستاری وجود ندارد که همکاری نکرده باشد و همکاری پرستاران بسیار بالاست.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول