اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

هرمزگان چگونه رتبه اول کاهش پرونده‌های قضایی را بدست آورد؟

در ارزیابی دیروز قوه قضاییه، دادگستری استان هرمزگان در شاخص کاهش پرونده‌های قضایی طی یک سال اخیر رتبه اول کشور را بدست آورد.

هرمزگان چگونه رتبه اول کاهش پرونده‌های قضایی را بدست آورد؟

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، کاهش پرونده‌های قضایی در محاکم هرمزگان یکی از دغدغه‌های جدی روسای دادگستری از گذشته تا حال بوده است. اطاله روند دادرسی در دادگاه‌های هرمزگان در گذشته به قدری شرایط را بر مردم سخت کرده بود که هرکس پرونده‌ای در دستگاه قضایی هرمزگان داشت باید تا سال‌ها به محاکم رفت و آمد می‌کرد اما از زمان ریاست آیت‌الله رییسی بر دستگاه قضا و انتصاب علی صالحی به عنوان رییس کل دادگستری هرمزگان، در طول یک سال اتفاق بزرگی در زمینه کاهش پرونده‌های قضایی بخصوص پرونده‌های قضایی معطل مانده رخ داده است.

در این زمینه علی صالحی رییس کل دادگستری استان هرمزگان در همایش سراسری مسئولان قوه قضاییه که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، به ارائه گزارش عملکرد دستگاه قضایی استان هرمزگان پرداخت و اظهار داشت: در طول یک سال اخیر بالغ بر 30 هزار و 600 پرونده معادل 52 درصد از موجودی استان را کاهش داده‌ایم که در کشور یک رکورد تاریخی است.

وی تصریح کرد: 305 هزار فقره پرونده وارده در سال 98 داشتیم که 335 هزار و 695 فقره خروجی داشته‌ایم که بسیاری از پرونده‌های انباشته شده از گذشته نیز بررسی شد.

صالحی همچنین خاطرنشان کرد: هیچ رسیدگی بیشتر از یک ماه در استان نداریم و همکاران ما در بعضی از شعب در عصرها و شب‌ها وقت رسیدگی تعیین می‌کنند تا سرعت رسیدگی افزایش و پرونده‌‌ای بر زمین نماند.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان در مورد تأثیر شیوع کرونا بر دستگاه قضایی استان اظهار داشت؛ هیچ تأثیری بر روی روند بررسی پرونده‌ها نداشته است و در برخی موارد نیز از طرفین پرونده‌ها خواستیم که لایحه‌های خود را از طریق دفاتر پیشخوان ارسال کنند و علاوه بر این دادرسی الکترونیک را نیز توسعه داده‌ایم که در این راستا ورودی‌های دادگاه‌ها و مراکز قضایی را نیز کنترل می‌کنیم و خوشبختانه در این حوزه هیچ مشکلی نداشته‌ایم و خللی در رسیدگی‌ها نیز ایجاد نشده است.

به گزارش فارس، کاهش قابل توجه پرونده‌های قضایی استان یک کار جهادی است اما وجه دیگر موضوع آن است که در بررسی پرونده‌ها نهایت دقت و توجه صورت بگیرد تا مبادا در این رکورد شکنی‌ها حقوق طرفین دعوی مورد خسران قرار گیرد.

انتهای پیام/88055/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول