اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کاخ سفید: ترامپ اطلاعی درباره ادعای نیویورک‌تایمز علیه روسیه نداشته است

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به ادعای اخیر روزنامه «نیویورک‌تایمز» درباره نقش روسیه در کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان تصریح کرد که «دونالد ترامپ» به هیچ عنوان اطلاعی از این مسئله نداشته است.

کاخ سفید: ترامپ اطلاعی درباره ادعای نیویورک‌تایمز علیه روسیه نداشته است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کیلی مک انانی» سخنگوی کاخ سفید روز گذشته (شنبه) در بیانیه‌ای ضمن رد گزارش اخیر روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز»، تصریح کرد که «دونالد ترامپ» از ادعای این روزنامه مبنی بر درخواست کمک مسکو از طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان و دادن پاداش به آنها، اطلاعی نداشته است.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، پیشتر روز جمعه هفته گذشته روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» طی گزارشی مدعی شده بود که چندماه پیش «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مطلع شده است که روسیه برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان از طالبان درخواست کمک کرده و به آنها  پاداش داده است.

در این گزارش آمده است که واحد اطلاعات نظامی روسیه مخفیانه شبه‌نظامیان طالبان را تحریک کرده تا به نظامیان ائتلاف بین‌المللی در افغانستان حمله کنند و این یافته‌های اطلاعاتی چند ماه قبل در اختیار ترامپ قرار گرفته بود.

با اینحال سخنگوی کاخ سفید در این خصوص گفت: «ایالات متحده در روز هزاران گزارش اطلاعاتی دریافت می‌کند و آنها را دقیق مورد بررسی قرار می‌دهد. علیرغم آنکه کاخ سفید به طور مرتب درباره اطلاعات یا ملاحظات داخلی اظهارنظر نمی‌کند اما مدیر سیا، مشاور امنیت ملی و رئیس ستاد کارکنان همگی می‌توانند تأیید کنند که نه رئیس‌جمهور و نه معاون رئیس‌جمهور از این موضوع درباره روسیه در افغانستان اطلاعی نداشته است».

وی در ادامه افزود: «این مسئله ارتباطی به ارزشمند بودن اطلاعات (ارائه شده در نیویورک‌تایمز) ندارد بلکه به اشتباه بودن روایت نیویورک تایمز مربوط می‌شود که به اشتباه گزارش کرده است که رئیس‌جمهور ترامپ از این مسئله آگاهی داشته است».

پیشتر، یکی از نمایندگان وزارت خارجه روسیه به خبرگزاری تاس گفته بود که این مطلب نیویورک‌تایمز یک مطلب جعلی است که ساخته دست سازمانهای اطلاعاتی آمریکا است.

این مقام وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: «این دروغ فاحش حقیقتاً توانمندی پایین فکری مبلغان سازمانهای اطلاعاتی ایالات متحده را نشان می‌دهد که به جای آنکه یک چیز معتبرتر تدبیر کنند، چنین چرت و پرتی را تعبیه کرده‌اند».

وزارت خارجه روسیه همچنین به نقش سازمانهای اطلاعاتی آمریکا در قاچاق مواد مخدر افغانستان اشاره کرد و تصریح کرد که چنین اقداماتی احتمالاً از اینجا نشأت می‌گیرد که سازمانهای اطلاعاتی آمریکا «علاقه‌ای ندارند که دیپلمات‌های ما و آنها با کمک یکدیگر، آغاز گفت‌وگوهای صلح میان کابل و طالبان را تسهیل بخشند».

سفارت روسیه در واشنگتن نیز روز جمعه در این خصوص گفت که انتشار این مطلب دروغین در رسانه‌های آمریکا درباره روسیه و افغانستان پیشتر نیز به تهدید مستقیمی علیه دیپلمات‌های روسیه منجر شده بود.

این سفارتخانه در پستی توییتری اعلام کرد: اتهامات بی‌اساس و ناشناس [که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده] و در آن مسکو را مغز متفکر پشت پرده کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان خوانده باعث شده جان کارمندان سفارت روسیه در واشنگتن و لندن هدف تهدیدات مستقیم قرار بگیرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول