اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ورود 100 دستگاه کمباین مهاجر به چهارمحال و بختیاری برای برداشت کلزا

رییس اداره امور فناوری مکانیزاسیون جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ناوگان برداشت ماشینی استان شامل ۱۲۰ دستگاه کمباین بومی است و پیش‌بینی می‌شود در زمان پیک برداشت تا بیست روز آینده تعداد یکصد دستگاه کمباین مهاجر از سایر استان‌ها وارد شود.

ورود 100 دستگاه کمباین مهاجر به چهارمحال و بختیاری برای برداشت کلزا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، امرالله اسماعیلی گفت: ناوگان برداشت ماشینی استان شامل ۱۲۰ دستگاه کمباین بومی است و پیش‌بینی می‌شود در زمان پیک برداشت تا بیست روز آینده تعداد یکصد دستگاه کمباین مهاجر از سایر استان ها وارد استان شود.

رییس اداره امور فناوری مکانیزاسیون جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: کلزا محصولی مدیریت‌پذیر است که در مراحل کاشت، داشت و به‌خصوص زمان برداشت حساسیت زیادی نسبت به ریزش دانه دارد.

وی اظهار داشت: زمان و نحوه برداشت بر کیفیت و کمیت محصول شامل درصد روغن و پروتئین و تناژ محصول اثرگذار است.

اسماعیلی بیان کرد: با توجه به حساسیت محصول به ریزش تعیین زمان مناسب برداشت تنظیم و کالیبره کردن کمباین و استفاده از کمباین‌های پیشرفته و مجهز به هد مخصوص برداشت ضروری است.

رئیس اداره امور فناوری مکانیزاسیون جهادکشاورزی استان تصریح کرد: زمان مناسب برداشت ماشینی هنگامی است که غلاف‌ها کاهی رنگ شده باشد و دانه‌ها به رنگ قهوه‌ای و سیاه تغییر رنگ داده باشد و رطوبت دانه کلزا بین ۱۰ تا ۱۳ درصد باشد.

وی با اشاره به اینکه صبح مناسبترین زمان برداشت کلزا است، اظهار داشت: به دلیل وجود شبنم و کاهش تلفات و ریزش محصول بهترین زمان برداشت صبح است و عصر زمانی که هوا خنک ‌باشد برداشت انجام شود.
انتهای پیام/۶۸۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول