اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

استفاده از ماسک در مناطق «قرمز» اجباری است/ به افراد فاقد ماسک، خدمات عمومی ارائه نمی‌شود

معاون وزیر بهداشت گفت: هیچ دارو و مواد غذایی خاصی برای مقابله با کرونا وجود ندارد و از هفته آینده استفاده از ماسک در اماکن عمومی مناطقی که وضعیت قرمز دارند، اجباری می‌شود و به کسانی که از ماسک استفاده نکنند، خدمات عمومی ارائه نمی‌شود.

استفاده از ماسک در مناطق «قرمز» اجباری است/ به افراد فاقد ماسک، خدمات عمومی ارائه نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، چهل و هفتمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با حضور ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت و مسوولان استانی ستاد مبارزه با کرونا آذربایجان غربی برگزار شد.

این جلسه به صورت ویدئوکنفرانس و همزمان با سایر استان‌ها با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

معاون وزیر بهداشت در این جلسه ضمن انتقاد از عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، اظهار داشت: عدم توجه به فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم سبب شد تا بار دیگر شاهد افزایش شیوع کرونا باشیم.

ایرج حریرچی با بیان اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی می تواند میزان ابتلا به کرونا را کاهش دهد، تصریح کرد: استفاده از ماسک به ویژه در استان‌هایی که شرایط ابتلا به کرونا در آنها قرمز است، می تواند نقش پیشگیرانه در کنترل شیوع این ویروس داشته باشد.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف هست نسبت به تهیه ماسک ارزان قیمت اقدام کند، افزود: مردم نیز می توانند از ماسک هایی که در خانه تهیه می کنند، برای پیشگیری از کرونا استفاده کنند.

معاون وزیر بهداشت در این جلسه که به صورت زنده از رسانه ملی پخش می شد ضمن آموزش تهیه ماسک در خانه، گفت: خانواده ها می‌توانند با روشهای ساده و کاربردی نسبت به تهیه ماسک در خانه اقدام کنند.

حریرچی با اشاره به اینکه راه حل جادویی برای درمان کرونا وجود ندارد، ادامه داد: هیچ دارو و مواد غذایی خاصی برای مقابله با کرونا وجود ندارد و از هفته آینده استفاده از ماسک در اماکن عمومی مناطقی که وضعیت قرمز دارند، اجباری می شود و به کسانی که از ماسک استفاده نکنند خدمات عمومی ارائه نمی شود.

استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز در این جلسه نسبت به تشریح محدودیت های اعمال شده اخیر در استان، از مردم خواستند نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از کنترل کرونا اقدام کنند.

وضعیت شهرستان‌های استان آذربایجان غربی از جهت ابتلا به کرونا

حریرچی در ادامه ضمن تشریح وضعیت شهرستان‌های استان آذربایجان غربی در خصوص میزان ابتلا به کرونا، تصریح کرد: استان آذربایجان غربی اسفند و فروردین از نظر کنترل بیماری کرونا استانی موفق بود، ولی پس از بازگشایی های سراسری در اردیبهشت ماه شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا هستیم.

وی با بیان اینکه  آذربایجان غربی جزو استانهای قرمز با شیوع بالا طبقه‌بندی شده است، افزود: شهرهای اشنویه، بوکان، تکاب، ارومیه، خوی، پیرانشهر، سلماس،  سردشت، مهاباد، میاندوآب، نقده وسردشت در وضعیت قرمز قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: شهرستانهای چالدران، شوط، ماکو دارای وضعیت نارنجی و شهرهای پلدشت، چایپاره شاهین دژ در وضعیت زرد قرار دارند.

وی گفت: ظرفیت درمانی استان آذربایجان غربی در حد مطلوب قرار دارد که با رعایت هرچه بیشتر فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم می توانیم در این استان بیماری کرونا را به خوبی مدیریت کنیم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول