اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

فعالیت ۸۵ مبلغ در مدرسه علمیه کوثر تویسرکان

مدیر حوزه علمیه کوثر(س) تویسرکان از فعالیت 85 مبلغ و تحصیل 93 طلبه در مدرسه علمیه خواهران این شهرستان خبر داد و گفت: فرصت ثبت‌نام برای تحصیل در حوزه علمیه تا پایان تیر ماه امسال است.

فعالیت ۸۵ مبلغ در مدرسه علمیه کوثر تویسرکان

لیلا ترکاشوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با اشاره به فارغ‌التحصیلی ۱۳۸ طلبه خواهر از مدرسه علمیه کوثر(س) این شهرستان، تعداد فارغ‌التحصیلان و مشغول به تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را ۱۵ نفر دانست و اظهار کرد: ۲۷ طلبه خواهر در سطح سه معادل«کارشناسی ارشد» در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۹۳ طلبه هم‌اکنون در مدرسه کوثر(س) در حال تحصیل اند، تاهل ۸۰ درصدی طلاب، مادر بودن ۷۰ درصدی طلاب، ممتاز بودن دوسوم طلاب و معدل الف بالای ۲۰ درصد طلاب را از توانمندی‌های بانوان طلاب در حال تحصیل مدرسه علمیه کوثر(س) تویسرکان برشمرد.

مدیر حوزه علمیه کوثر(س) تویسرکان از مشارکت و برگزیده شدن در جشنواره‌های بانوی کرامت، کنگره ملی علامه حلی، کنگره ملی بانوی امین و بیانیه گام دوم رهبری خبر داد و افزود: ارائه مشاوره تخصصی رایگان ویژه طلاب و بانوان و برگزاری جلسات اخلاقی، بصیرتی، سیاسی و... ویژه طلاب از برنامه های این مدرسه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌ تخصصی تربیت کودک و نوجوان به همراه اعطای گواهی معتبر کشوری برای ۲۸ نفر اضافه کرد: دوره تخصیصی تربیتی مهدوی به همراه اعطای گواهی از مرکز تخصصی قم با بهره‌مندی ۶۳ نفر برگزار شد.

ترکاشوند به برگزاری دوره‌های بیان شیوه‌های نوین جذب نوجوانان و جوانان به نماز، مهارت‌های بیان تفسیر قرآن کریم، مهارت‌افزایی و توانمندی‌سازی مبلغان با رویکرد مهدویت، کارگاه هوش مصنوعی و فضای مجازی، تربیت راویان خطبه‌خوان، کارگاه تخصصی غدیر پژوهشی دوره تربیت راوی حماسه عاشورا، فاطمیه، غدیر و مهدویت اشاره کرد و افزود: ۲۵۸ نفر از این دوره‌های آموزشی تخصصی بهره‌مند شدند.

وی تعداد مبلغان مدرسه علمیه کوثر(س) تویسرکان را ۸۵ نفر اعلام کرد و گفت: اعزام مبلغان در اردوهای جهادی، هیات‌های مذهبی، اردوهای راهیان نور، مبلغ اربعینی به خارج از کشور، تعامل با نهاد‌های دولتی و غیر دولتی و... را در زمان‌های مختلف در مدرسه علمیه کوثر(س) داریم.

مدیر حوزه علمیه کوثر(س) تویسرکان برگزاری همایش‌ بین‌المللی مهدویت با حضور ۱۵ نفر مهمان خارجی، همایش‌های دانش‌آموزی با عناوین حیات طیبه، مسیر بهشت، برگزاری سلسله‌نشست‌های سبک زندگی اسلامی با حضور کارشناسان کشوری، برگزاری همایش انتظار ۱ و ۲، برگزاری همایش ملی غدیر با حضور سخنرانان کشوری، برگزاری همایش سقیفه شناسی با حضور کارشناسان مطرح کشوری را از دیگر اقدامات این مدرسه عنوان کرد.

وی در ادامه میزان سن برای پذیرش در حوزه علمیه خواهران برای سال جاری با حداقل مدرک دیپلم را حداکثر ۴۰ سال اعلام کرد و گفت: تخفیف سنی برای دارندگان مدارک دانشگاهی و حافظان کل قرآن کریم پنج سال است.

ترکاشوند با اشاره به اینکه پس از فارغ التحصیلی به طلاب مدرک معتبر و رسمی سطح دو معادل کارشناسی اعطا می‌شود خاطرنشان کرد: خوابگاه برای متقاضیان علاقه‌مند روستایی به تحصیل در حوزه مهیا است.

وی تاکید کرد: علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه علمیه تا پایان تیر ماه سال جاری به منظور ثبت‌نام فرصت دارند.

انتهای پیام/89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول