اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بزرگ‌ترین دیتاسنتر مرکز داده غرب و شمال‌غرب کشور در تبریز افتتاح شد

به‌منظور توسعه و تکمیل زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات، دیتاسنتر تبریز به‌عنوان بزرگترین مرکز داده منطقه غرب و شمال‌غرب کشور افتتاح شد.

بزرگ‌ترین دیتاسنتر مرکز داده غرب و شمال‌غرب کشور در تبریز افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امروز از طریق ارتباط زنده تصویری با تبریز با حضور محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مدیران این وزارتخانه، به همراه تعدادی از مدیران ارشد شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)، بزرگ‌ترین مرکز داده منطقه غرب و شمال‌غرب کشور  در تبریز افتتاح شد.

این مرکز در محیطی به مساحت 3 هزار متر مربع در سه‌ طبقه با ظرفیت ۲۵۰ رک و قابل توسعه تا ۳۵۰ رک و با قابلیت نصب تعداد یک‌هزار و ۵۰۰ سرور فیزیکی و 16 هزار سرور مجازی به بهره‌برداری می‌رسد.

این مرکز توسط توسط شرکت ارتباطات سیار ایران و باهدف تقویت زیرساخت‌های خدمات متنوع مخابراتی و فناوری اطلاعات، ایجاد زیرساخت‌های خدمات ابری، کمک با ارتقا و پایداری شبکه و خدمات همراه اول در غرب و شمال‌غربی کشور، توزیع متوازن ترافیک شبکه در غرب و شمال‌غرب کشور، اتصال به مرکز تبادل اینترنت و تقویت چرخه محتوا، کمک به ایجاد خدمات ارتباطی در روستاها و هوشمندسازی مدارس، ایجاد بستر مناسب برای شرکت‌های تأمین‌کننده خدمات شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی این مرکز گام مهم دیگری در توسعه و تکمیل شبکه ملی اطلاعات است.

«مرکز داده شهید قاضی‌طباطبایی» با اهدافی نظیر توسعه شبکه موبایل در غرب و شمال‌غرب کشور، تأمین بستر و زیرساخت موردنیاز برای مجازی‌سازی شبکه، افزایش پایداری شبکه، افزایش کیفیت خدمات، افزایش قدرت مانور و کنترل ترافیک، ارائه سرویس‌های دیجیتال و ارائه سرویس‌های هاستینگ به مشتری‌های سازمانی و خصوصی طراحی شده و توسعه یافته است.

با توجه به اینکه مراکز داده به‌عنوان دارایی استراتژیک اپراتورهای تلفن همراه، راه پیاده‌سازی تحول دیجیتال را هموار می‌سازد، همراه اول با تکیه بر دانش فنی بومی و اعتماد بر استعدادهای داخلی کشور همچنین استفاده از پیمانکاران بومی برای اجرای عملیات عمرانی، این پروژه را به سرانجام رسانده است.

این دیتاسنتر که با تأکید بر استفاده حداکثری از تولیدات تأمین‌کنندگان داخلی در بخش زیرساخت توسعه یافته است، به گفته محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزایش پایداری زیرساخت‌های مراکز داده و افزایش ظرفیت خدمات ابری را برای مردم ایران فراهم خواهد آورد و انجام کسب ‌و کار دیجیتال را برای جوانان تسهیل خواهد کرد.

انتهای پیام/60027/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول