اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

زنگ خطر کرونا در استان مرکزی مجددا به صدا درآمد/ زدن ماسک از 15 تیر اجباری می‌شود

معاون سیاسی استاندار مرکزی گفت: طی 10 روز اخیر به صورت میانگین 65 نفر در استان مرکزی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که زنگ خطر را به صدا درآورده است.

زنگ خطر کرونا در استان مرکزی مجددا به صدا درآمد/ زدن ماسک از 15 تیر اجباری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، بهروز اکرمی ظهر امروز در نشست پدافند زیستی استان مرکزی اظهار کرد:  از 15 تیرماه زدن ماسک اجباری خواهد شد و همه دستگاه‌ها آمادگی داشته باشند مقرراتی برای این موضوع در نظر بگیرند.

وی تصریح کرد:‌ متاسفانه هم مردم و هم مسوولان این بیماری را عادی گرفته و کمتر به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه می‌کنند، یکی از دلایل شیوع مجدد کرونا در کشور و استان به علت عادی‌انگاری است که توسط همگان شکل گرفته است.

معاون سیاسی استاندار مرکزی با بیان اینکه زندگی کردن با کرونا الزاماتی دارد که رعایت این الزامات برای همگان ضروری است، ادامه داد: برای سلامتی خود و دیگران موظف به رعایت پروتکل‌ها هستیم،  همچنان این بیماری خطرناک است و تاکنون هیچ دارویی برای درمان این بیماری پیدا نشده است.

 اگر به مرحله بحرانی برسیم به تعطیلی‌ها بازخواهیم گشت، اما قرار است شرایط عادی جامعه  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمام بخش‌ها تداوم داشته باشد

اکرمی گفت: نمی‌توانیم به شرایط قبل برگردیم، اگرچه به مرحله بحرانی برسیم به تعطیلی‌ها بازخواهیم گشت، اما قرار است شرایط عادی جامعه  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمام بخش‌ها تداوم داشته باشد.

وی تصریح کرد: نگرانی‌هایی در حوزه ماسک و الکل وجود دارد که قرار است کمیته‌ای اضطراری تشکیل و نسبت به تامین این اقلام برنامه‌ریزی کنند.

در تمام شهرستان‌های استان فرمانداران موظف هستند با استفاده از ظرفیت ادارات، سازمان‌ها و سازمان‌های مردم نهاد نسبت به نظارت بر رعایت پروتکل‌ها اقدام کنند

معاون سیاسی استاندار مرکزی بیان کرد: در تمام شهرستان‌های استان فرمانداران موظف هستند با استفاده از ظرفیت ادارات، سازمان‌ها و سازمان‌های مردم نهاد نسبت به نظارت بر رعایت پروتکل‌ها اقدام کنند.

اکرمی بر لزوم ضدعفونی کردن ادارات و زدن ماسک توسط کارمندان تاکید کرد و ادامه داد: این مهم باید در کارخانجات توسط مدیران کارخانجات و در اصناف رعایت شود.

وی افزود: ضدعفونی کردن شهرها و روستاها باید با جدیت توسط شهرداران و دهیاران انجام شود، رعایت پروتکل‌ها در بازارروزها ضروری است.

معاون سیاسی استاندار مرکزی ادامه داد: تاکنون 3 هزار و 607 نفر در استان به این بیماری مبتلا شدند، 65 نفر در 10 روز اخیر به این بیماری مبتلا شدند که اگر رعایت شود، جای نگرانی جدی است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول