اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

مسائل سیاسی نباید خدمت‌رسانی به مردم را به حاشیه ببرد

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مسائل سیاسی و جناح بندی‌ها به مردم ضرر بزند ما مسئولان به مردم‌ خیانت کرده‌ایم، مسائل سیاسی نباید خدمات‌رسانی ما را به حاشیه ببرد.

مسائل سیاسی نباید خدمت‌رسانی به مردم را به حاشیه ببرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: زمانی که جنگ بر ما تحمیل شد ما علاوه بر اینکه امکانات کمی داشتیم دچار یک به هم ریختگی بزرگی بودیم اما پس از حدود ۱۸ ماه ما توانستیم کار را برعکس کنیم و پیروزی‌های زیادی به دست آوریم.

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما امروز در جنگ اقتصادی هستیم و می‌توانیم دشمن را شکست دهیم، ادامه داد: به طور مثال ما در بحث کرونا‌ نشان دادیم که از برخی کشورهای پیشرفته دنیا بهتر عمل کردیم و از عهده مشکلات بر می‌آییم البته باید توجه داشت که این موفقیت‌ها به واسطه وجود مردمی مومن و متعهد است.

وی تصریح کرد: ما الگوی بزرگی‌ چون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی داریم و باید با استفاده از ظرفیت‌ها و زمینه‌های موجود تلاش خود را مضاعف کنیم.

غضنفرآبادی افزود: امروز همه مسائل جامعه ما به اشتغال وابسته است و باید همت کنیم و تلاش داشته باشیم تا به نتایج خوبی برسیم.

وی ادامه داد: ظرفیت بالای منطقه ما در صنعت و کشاورزی بسیار خوب است و تلاش در جهت پویایی اقتصاد خرد از وظایف ما مسئولان‌ است.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ایجاد اشتغال عنوان کرد: اگر مسائل سیاسی و جناح بندی‌ها به مردم ضرر بزنند ما مسئولان به مردم‌ خیانت کرده‌ایم در واقع مسائل سیاسی نباید خدمات‌رسانی ما را به حاشیه ببرد.

وی تاکید کرد: مردم ولی نعمت ما هستند و باید در کنار برخورد مناسب با آنها خدمت بی‌منت را در دستور کار قرار دهیم.

نظام و رهبری خط قرمز ما هستند/به مجلس یازدهم امیدواریم

حجت‌الاسلام قاسم دانشی امام جمعه بم ضمن تبریک دهه کرامت اظهار داشت: ما به عنوان مسئولان این کشور باید این را بدانیم که قصد انجام چه کاری را داریم و چه نتیجه‌ای برای ما و مردم حاصل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما به مجلس جدید امیدواریم و ان‌شاءالله این مجلس به عنوان مجلسی انقلابی بتواند منشاء تحول باشد و در شرق استان هم شاهد اقدامات ارزشمندی باشیم.

امام جمعه بم تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی و رهبری خط قرمزهای ما بوده و هست اما خدمت به مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید در دستور کار همه مسئولان قرار گیرد.

هادی شهسوارپور فرماندار بم نیز ضمن اشاره به سال جهش تولید گفت: اگر تولید افزایش داشته باشد قطعا سایر مشکلات هم برطرف خواهد شد.

کاهش 11 درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگستری بم

فرماندار بم عنوان کرد: خوشبختانه مسئولان شهرستان تعامل خوبی با هم دارند و ما آمادگی در جهت اهداف و برنامه‌های نماینده مجلس را اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر خبر داد: در بحث کشف مواد مخدر نیروی انتظامی ما تلاش زیادی داشته که در سطح استان بی‌نظیر است.

 مصطفی عارف‌کیا رئیس دادگستری شهرستان بم بیان داشت: در یک سال گذشته 31 هزار و 736 فقره پرونده در مجموعه قضایی بم رسیدگی و منجر به صدور حکم شده که ۱۱ هزار پرونده در دادسرا و بیش از ۴ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شده است.

وی عنوان داشت: ما در سال ۹۹ حدود ۱۱ درصد کاهش ورودی پرونده داشتیم و با توجه به سند تحول قوه قضاییه شاهد اقدامات خوبی از جمله کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها بودیم.

وی با اشاره به ۱۵۵ مورد عفو موردی، از آزادی بیش از ۳۵۰ زندانی با کمک بزرگان و ریش‌سفیدان خبر داد و گفت: جلسات زیادی در بحث پیشگیری از وقوع جرم‌ و حفظ حقوق بیت‌المال داشتیم‌ که نتایج خوبی به دنبال داشتند.

رئیس دادگستری بم بیان داشت: از طریق انجمن حمایت از زندانیان بیش از یک میلیارد به خانواده زندانیان کمک شده و در جشن گلریزان هم مشارکت اقشار مختلف شهرستان مثال‌زدنی بود که فقط یک میلیارد تومان توسط کارخانجات خودروسازی کمک شد.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی مبارزه با فساد را از داخل خود این دستگاه آغاز کرده اما دستگاه‌های مختلف باید در این موضوع مشارکت کنند.

عارف‌کیا در ادامه نبود کمربندی در شهر بم، تغییر کاربری باغات، نگهداری احشام در سطح شهر، مسدود شدن مسیرهای فرعی، تخلیه آوارهای ساختمانی در جنوب شهر بم و تردد خودروهای حامل اتباع بیگانه و قاچاق سوخت و مواد مخدر را از مشکلاتی برشمرد که باید با کمک همه مسئولان شهرستان برطرف شوند.

بیشترین آمار بیکاری استان مربوط به بم است

محمدتقی جهان‌پور رئیس شورای شهر بم اظهار کرد: آسفالت معابر و کوچه‌های بم از اولویت‌های کاری ما در شهر بم است که با مصوبه شورا و همکاری شهردار بم کارخانه آسفالت شهرداری به بخش خصوصی واگذار و ما با همیاری مردم  آسفالت کوچه‌ها را آغاز کردیم.

وی از واگذاری موضوع جمع‌آوری زباله‌ها به بخش خصوصی خبر داد و خواستار همکاری مردم در این زمینه شد.

جهان‌پور گفت: بیشترین آمار بیکاری استان مربوط به شهرستان بم است که باید از طریق نماینده مجلس این موضوع پیگیری شود.

وی متذکر شد: افتتاح شورای محلات در هفته آینده از دیگر اقدامات شورای شهر بم‌ است.

محمد بنی‌اسدی شهردار بم خاطرنشان کرد: اصلاح چارت سازمانی شهرداری، تعیین مشاوران جوان شهردار، تلاش در جهت تامین درآمدهای پایدار و فعال کردن کدهای درآمدی شهرداری از مهم‌ترین اقدامات ما طی چند ماه گذشته است.

وی تصریح کرد: با توجه به قردادی که در خصوص کارخانه آسفالت با بخش خصوصی داشتیم طی چند روز گذشته روزانه یک کوچه آسفالت شده و امیدواریم بتوانیم روزانه یک هزار تن آسفالت تولید کنیم.

تعاونی‌ها را در مسیر اصلی خود قرار می‌دهیم

محمد حسنی مدیرکل تعاون روستایی استان کرمان نیز در این جلسه با بیان این که در استان کرمان بیش از ۳۰۰ تشکل در بحث‌های کشاورزی فعالیت دارند، گفت: متاسفانه تعاونی‌ها مقداری از اهداف اصلی خود فاصله گرفتتد که ما سعی داریم تعاونی‌ها را در مسیر اصلی خود قرار دهیم.

وی ابراز داشت: در ماه مبارک رمضان بیش از دو هزار تن کالا به دست مردم استان رساندیم که بخشی از آن خرمای بم بود.

حسنی یادآور شد: از سال ۹۶ خرید تضمینی خرمای بم‌ را آغاز کردیم‌ که در سال اول 6 هزار و 500 تن خرما خریداری شد.

انتهای پیام/۸۰۰۳۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول