اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

ستون‌های جدید تل زینبیه برافراشته شد +عکس

تل زینبیه در طرح توسعه حرم امام حسین (ع) قرار دارد که به همت مهندسان ایرانی، ستون‌های جدید این مکان مقدس در روزهای کرونایی برافراشته شد.

ستون‌های جدید تل زینبیه برافراشته شد +عکس

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، تل زینبیه در طرح توسعه حرم امام حسین (ع) قرار دارد و به همت ستاد بازسازی عتبات در حال بازسازی است.

بخش قابل توجهی از تل زینبیه برای توسعه حرم سیدالشهدا (ع) تخریب شده است، اما این قسمت از دور برای زائران قابل مشاهده است اما امکان زیارت از نزدیک برای افراد وجود ندارد.

پرچم‌های گنبد فیروزه‌رنگ تل زینبیه همچون گذشته از پشت حرم حسینی چشم‌ها را خیره می‌کند و بر فراز آن پرچم «یا حسین(ع)» و «یا ابوالفضل (ع)» برافراشته است.

تل زینبیه مکانی است که حضرت زینب (س) بر فراز آن ایستاد و واقعه عاشورا را نظاره کرد و روزگاری جبل صبر بانوی دشت کربلا بوده است که اکنون در حال بازسازی و توسعه است.

 

در طرح جدید برای توسعه تل زینبیه، قرار است این مکان به سه طبقه تبدیل شود تا زائران به راحتی به زیارت بپردازند، به طوری که دو طبقه به عنوان زیارتگاه اصلی و یک طبقه به عنوان سرداب  به شبستان حرم امام حسین (ع) متصل شود.

هم‌اکنون علی‌رغم شیوع کرونا و قرنطینه کربلا و از همه مهم‌تر افزایش اعمال محدودیت در تردد، عملیات توسعه حرم امام حسین (ع) به همت مهندسان و کارگران ایرانی تعطیل نشده است و ستون‌های مقام تل زینبیه در حال برافراشتن است.

به گزارش فارس، با شیوع کرونا تمامی برنامه‌های و طرح‌های توسعه اعتاب مقدسه عراق متوقف شده است و تنها در کربلا طرح توسعه حرم حسینی و احداث صحن حضرت زینب (س) در حال انجام شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول