اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زندان مرکزی زنجان انتقال می‌یابد

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با اشاره به اینکه برای انتقال زندان مرکزی اسلام آباد اقدامات لازم انجام شده است، گفت: زمینی برای این کار پیش‌بینی شده و هفته آینده کارشناسان زندان‌ها با دستگاه‌های مرتبط و پروژه مطالعات انتقال زندان انجام می‌شود.

زندان مرکزی زنجان انتقال می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد جوادی در نشست خبری هفته قوه قضائیه اظهار کرد: توانمندسازی و بازتوانی زندانیان از اهداف مهم اداره کل زندان‌ها در حمایت از زندانیان است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با بیان اینکه بحث اصلاح مجرمین باید جزو برنامه‌های تحولی باشد، تصریح کرد: ما معتقدیم بسیاری از گرفتاری‌های جامعه ناشی از ضعیف بودن باورهای دینی است از همین رو فعالیت‌های فرهنگی اهمیت بسیاری در زندان‌ها دارد.

وی با اشاره به فعالیت روحانیون در زندان‌ها و همکاری با فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات بیان کرد: برنامه‌های خوبی برای مددجویان انجام شده و آموزش قرآن هم مورد توجه قرار گرفته است.

جوادی از حفظ قرآن کریم توسط ۶۵ زندانی به میزان یک تا ۳۰ جز خبر داد و گفت: در استان زنجان ۵ رتبه در منطقه شمالغرب کسب شده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان همچنین در ارتباط با بحث فعالیت کانون اصلاح و تربیت نیز گفت: در این کانون نیز فعالیت‌های فرهنگی بسیاری انجام می‌شود تا این نوجوانان سالم به آغوش خانواده بازگرداند.

وی با اشاره به اینکه در کانون اصلاح و تربیت زندانی که به خاطر قتل عمد در این کانون باشد نداریم، بیان کرد: در استان زنجان ستاد صبر اقدامات بسیاری در این حوزه انجام داده است.

جوادی همچنین در ارتباط با قصاص نیز گفت: با اقدامات خوبی که در استان زنجان صورت گرفته جلب رضایت هم شده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با اشاره به اینکه در بحث بیماری کرونا جرائمی که امنیت جامعه را به خطر نیندارند به مرخصی رفتند، گفت: در این حوزه استان زنجان جزو استان‌های برتر است

وی با بیان اینکه آثار مثبت مرخصی زندانیان بیشتر از در زندان ماندن آنها بود، بیان کرد: از این دیدگاه آسیب‌های اجتماعی ناشی از زندانی بودن افراد کاهش پیدا کرد.

جوادی با اشاره به اینکه برای انتقال زندان مرکزی اسلام آباد اقدامات لازم انجام شده است، گفت: زمینی برای این کار پیش‌بینی شده و هفته آینده کارشناسان زندان‌ها با دستگاه‌های مرتبط و پروژه مطالعات انتقال زندان انجام می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون ۳۵ درصد از زندانیان محکوم واجد شرایط در رشته‌های صنعتی مختلف و کشاورزی مشغول فعالیت هستند، بیان کرد: همچنین برای حمایت از زندانی پس از آزادی نیز از ۱۴۶ نفر زندانی حمایت شده و همکاری بانک‌های طرف قرار داد تسهیلات خود اشتغالی به زندانیان اعطا شده است.

وی از حمایت ۵۶۵ خانواده توسط انجمن حمایت از زندانیان خبر داد و گفت: حمایت از ارکان خانواده یکی از مهمترین موضوعاتی است که توسط اداره کل زندان‌ها مورد توجه قرار گرفته است. 

جوادی همچنین از توزیع  ۳ هزار و ۱۱۱ سبد غذایی طی،سال گذشته و سال جاری خبر داد و گفت: پرداخت هدیه نقدی به میزان ۵ میلیارد ریال نیز از دیگر اقداماتی است که توسط اداره کل زندان‌ها انجام شده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان همچنین به بحث کاهش،جمعیت کیفری زندان‌ها نیز تاکید کرد و گفت: استان زنجان در کاهش ورودی و موجودی جزو استان‌های برتر فرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در بحث پابند الکترونیکی نیز استان زنجان جزو استان‌های برتر است، گفت: در این زمینه ۵۶ زندانی از پابند استفاده کرده‌اند.

جوادی همچنین به اقدامات انجام شده در بحث کنترل بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: خوشبختانه تاکنون زندانی کرونایی در استان زنجان نداشتیم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با اشاره به اینکه در ارتباط با جشن گلریزان مجازی که به علت کرونا به این شکل برگزار شد نیز گفت: امسال کمک‌های نقدی در استان زنجان ۵۳ درصد افزایش یافت.

وی از آزادی ۱۷۹ زندانی با بدهی ۳۷ میلیارد تومانی خبر داد و گفت: گذشت ۲۵ درصدی شکات تاثیر بسزایی در آزادی این زندانیان داشته است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول