اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

انهدام باندهای خرید و فروش مواد مخدر در فضای مجازی سمنان

معاون دادستان مرکز استان سمنان از انهدام باندهای خرید و فروش مواد مخدر در فضای مجازی استان سمنان خبر داد.

انهدام باندهای خرید و فروش مواد مخدر در فضای مجازی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، زین‌العابدین حسام ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان اظهار کرد: تلاش مجموعه همکاران ما در دادسرای عمومی انقلاب استان و به‌ویژه دادسرای انقلاب سمنان بر آن است که تعامل لازم با تمام افرادی که در خط مقدم مبارزه با سوداگران مرگ هستند، را برقرار کرده و مساعدت‌های لازم انجام گیرد.‌

وی بیان کرد: یکی از اقدامات دادسرای عمومی و انقلاب سمنان که به‌ویژه در محلات پایین ‌شهر موجب رضایت و آرامش خاطر مردم قرار گرفت، جمع‌آوری مراکز پاتوق و استعمال مواد مخدر بود.

معاون دادستان مرکز استان سمنان افزود: علی‌رغم آنکه در این‌گونه مراکز عملاً مواد مخدر زیادی کشف و ضبط نمی‌شود؛ اما به دلیل اینکه از این‌گونه اماکن جهت استعمال مواد مخدر استفاده می‌شد و موجبات دل‌نگرانی و تشویش مردم استان را فراهم می‌آورد، با برخورد قاطع ضابطان قضایی و همکاری نیروی انتظامی، این مراکز شناسایی شده و پس از تشکیل پرونده نسبت به دستگیری عاملان ایجاد و مالکان و پلمب آن اقدام شد.

حسام اضافه کرد: اقدام دیگر انجام‌شده توسط دادسرای عمومی و انقلاب و دادستانی استان، انهدام باندهای خرید و فروش مواد مخدر در فضای مجازی استان است.

وی تصریح کرد: این افراد با استفاده از کانال‌های دایرشده در فضای مجازی، به تشویق و ترغیب افراد به استعمال و خرید و فروش مواد مخدر اقدام کرده و بدین منظور پس از تشکیل جلسات متعدد با پلیس فتا، این کانال‌ها در استان سمنان شناسایی و گردانندگان آن دستگیر شدند که برخی از فعالان و ادمین های آن از استان‌هایی دیگر کشور بودند.‌

معاون دادستان مرکز استان سمنان افزود: عمده فعالیت‌های مجموعه همکاران ما، پیگیری و شناسایی باندهای سازمان‌یافته مواد مخدر فعال در استان بوده که توفیقات بسیار خوبی نیز حاصل شده است.

حسام ادامه داد: از پلیس مبارزه با مواد مخدر استان به‌ویژه عملیات ویژه نهایت قدرشناسی را دارم و خوشبختانه با توجه به تعامل و اقدامات فی‌مابین و بر اساس گزارش‌ها و مکاتبات و اختیارات صورت گرفته، اقدامات ویژه‌ای همچون ایست و بازرسی، بازرسی از اماکن و خودروها و محل اشتغال و ... به انجام رسید.

وی تصریح کرد: این امر به شناسایی سر باندهای قاچاق مواد مخدر در استان و دستگیری افرادی منجر شد که به‌نوعی کسب‌وکار آنان خرید و فروش این مواد بود.‌

معاون دادستان مرکز استان سمنان گفت: از دیگر اقدامات دادسرای عمومی انقلاب استان در بحث مبارزه با مواد مخدر، می‌توان به تسریع در صدور احکام قاطع و احکامی اشاره کرده که موجب وضع مجازات سنگین برای قاچاقچیان مواد مخدر شد.

حسام اضافه کرد: شعبه‌ای از شعب بازپرسی در دادسرای انقلاب مرکز استان در دادسرای میدان سعدی مختص رسیدگی به جرائم مواد مخدر تشکیل شده که واحدهای تحقیق و اجرای احکام و بازپرس ویژه در این شعبه مستقر است و  این امر نشان از عزم راسخ دادستانی به رسیدگی سریع به این‌گونه جرائم دارد.‌

وی بیان کرد: پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضربه زدن به بنیان اقتصادی قاچاقچیان، قضات حاضر در دادسراهای عمومی انقلاب در بدو دستگیری قاچاقچیان، به تشکیل پرونده و شناسایی و ضبط اموال و دارایی‌های قاچاقچیان مواد مخدر و خودروهای حامل مواد مخدر به نفع دولت اقدام می‌کنند.

معاون دادستان مرکز استان سمنان افزود: با توجه به اینکه مهم‌ترین معضل بهبودیافتگان مواد مخدر، اشتغال پس از بهبودی است از مسؤولان استان سمنان تقاضا داریم نسبت به ایجاد مراکز اشتغال یا زمینه‌سازی جهت جذب بهبودیافتگان در مراکز صنعتی و تولیدی استان، نظیر آنچه در یکی از کارخانه‌های استان خراسان مبنی بر جذب افراد به شرط داشتن سوء سابقه اقدام کنند.

حسام اضافه کرد: در راستای شناسایی قاچاقچیان و عرضه‌کنندگان مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون ۲۶ نفر قاچاقچی، ۱۲ عمده‌فروش، ۲۶۷ نفر خرده‌فروش، ۲۶ نفر حمل‌کننده، ۴۲۲ نفر نگهدارنده و ۲۴۲ نفر معتاد متجاهر دستگیر و همچنین تعداد ۶۳ خودرو و ۱۳ موتورسیکلت نیز از قاچاقچیان مواد مخدر شناسایی و ضبط شده است.

انتهای پیام/74001/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول