اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

فیروز آبادی :با دقت بالا بر فضای مجازی نظارت داریم

رئیس شورای عالی فضای مجازی گفت: برخی گمان می‌کنند ما فضای مجازی را رها کرده‌ایم، به هیچ وجه اینطور نیست و با دقت بالا به تمام حوزه‌ها نظارت داریم.

فیروز آبادی :با دقت بالا بر فضای مجازی نظارت داریم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس ، ابوالحسن فیروزآبادی رئیس شورای عالی فضای مجازی در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین مرکز داده منطقه غرب و شمال غرب کشور که صبح امروز در ساختمان اپراتور همراه اول برگزار شد،گفت: زمانی که متوجه شدیم پدیده فیشینگ در کشور رخ می دهد و مشکلات زیادی را رقم می زند،  در نظام مالی کشور تغییراتی ایجاد کردیم تا مانع از این اتفاق شود. این کار بسیار سخت و بزرگ بود اما توسط نیروهای خودی و روی پلتفرم های داخلی انجام شد.

وی افزود: نگاه ما در شورای عالی فضای مجازی نگاه تحولی است و یکی از مهم ترین زیرساخت ها برای ایجاد تحول، استفاده از زیرساخت شبکه ملی اطلاعات است که از لایه کاربر آغاز می شود و بر لایه های بالای این هرم تاثیر می‌گذارد.  

 دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: برای این که تحول ملی داشته باشیم باید آن را طوری طراحی و اجرا کنیم که بخش عمده ای از این تحول روی زیرساخت های ملی کشور صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات و شبکه ملی ارتباطات به عنوان اولویت کشور شناخته شده است، اضافه کرد: همه روابط و فرآیندها باید در تمام حوزه ها به صورت متوازن مورد توجه قرار بگیرد. به همین دلیل در کنار شبکه ملی اطلاعات به دولت الکترونیک، اقتصاد دیجیتال و آموزش دیجیتال توجه ویژه می شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی اشاره کرد: در دروان کرونا پلتفرم های زیادی مورد توجه قرار گرفتند. یکی از آنها پروژه شاد برای آموزش مجازی دانش آموزان بود که بر روی زیرساخت هایی که در گذشته انجام شده بود اجرا شد و امیدوار هستیم مهرماه امسال بر اساس جلسه ای که در شورا داریم شاهد شکل گیری کلاس مجازی روی پلتفرم شبکه دانش آموزی باشیم.

فیروزآبادی گفت: اعتماد، امنیت و پایداری در فضای مجازی کشور سه رکن اساسی است که از شبکه ملی اطلاعات آغاز می شود.  خوشبختانه پروژه دیتاسنتر بخش کوچکی از تصویر بزرگی است که برای فضای مجازی کشور طراحی شده و با دقت در حال پیگیری است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: در برخی از حوزه های فضای مجازی شاهد تاخیر هستیم. این تاخیر نیز مختص ما نیست و در تمام کشورهای دنیا وجود دارد.  

وی اضافه کرد: نهادهای حاکمیتی و مراکز اصلی کشور که متولی حوزه تحول دیجیتال هستند از دستگاه ها مطالبه دارند تا این تأخر را جبران کنند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: ما در تعاریف شبکه ملی اطلاعات در کشور، کمی دچار اختلاف نظر هستیم اما در مرکز ملی، سیاست مشخصی داریم و همانطور که مقام معظم رهبری آذرماه سال گذشته فرمودند: «خدمات پایه کشور بایستی به صورت ملی انجام شود» که بر این اساس، یکی از آنها ارائه‌ خدمات ابری و دیتاسنتری است.
وی افزود: ما باید از وابستگی بد به پلتفرم های جهانی که امنیت ندارند نجات پیدا کرده و پلتفرم های بومی را جایگزین کنیم.  

فیروز آبادی تصریح کرد: مقدمه شکل‌گیری پلتفرم‌ها همین دیتاسنترها و خدمات ابری است که باید مورد توجه قرار بگیرد. با همکاری وزارت ارتباطات تا پایان دولت شاهد بازگشایی و تاسیس مراکزی شبیه به همین دیتاسنترها خواهیم بود.  
فیروزآبادی گفت: بانک اطلاعاتی که در «کلودهای» خارجی وجود دارد ممکن است قطع شود. خدمات ابری باید در کشور ارائه شود و شاهد پلتفرم هایی باشیم که نیروی متخصص داخل کشور بتوانند با کمک زیر ساخت ها آن ها را طراحی کنند و جهش تولید را رقم بزنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول